2,25 sekunde od nič do 100 km/h

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 27. 04. 2018 04:53:00, Kategorija: Avto tech

R Pikes Peak iz Volkswagnove družine I.D. – avtomotošport želi električno mobilnost popeljati na vrh.

2,25 sekunde od nič do 100 km/h
Za Volkswagen je v avtomotošportu nastopil čas novega štetja: prejšnjo nedeljo je znamka predstavila superšportni model I.D. R Pikes Peak na izključno električni pogon. S 500 kW (680 KM), z navorom 650 Nm in maso, nižjo od 1.100 kg, se bo superšportnik 24. junija 2018 preizkusil na znameniti gorski dirki Pikes Peak v Colorado Springsu v ZDA. Njegov cilj je na "dirki med oblake" izboljšati dosedanji rekord za električna vozila, ki znaša 8:57,118 minute. S tem pa dobesedno drvi proti prihodnosti: pospešek 2,25 sekunde od nič do 100 km/h je hitrejši kot pri vozilih formule 1 in formule E. Po razkritju v francoskem Alésu se bo I.D. R Pikes Peak premierno predstavil na krstni vožnji po dirkalni stezi.

Najpomembnejši cilj pri razvoju modela I.D. R Pikes Peak je bil, po besedah razvijalcev, najti pravo ravnovesje med kapaciteto baterije in maso vozila. Tokrat v ospredju ni bila maksimalna moč, kot je to značilno za dirkalnike. Volkswagnov prototip za Pikes Peak tako upravičeno odlikujeta dva pečata kakovosti, in sicer "R" za zmogljiva vozila in "I.D.", ki je novi simbol za pametno e-tehnologijo znamke Volkswagen.

"Podobno kot pri Volkswagnovih serijskih vozilih bodo tudi v avtomoto­športu dirkalniki na električni pogon imeli vedno pomembnejšo vlogo," je dejal Sven Smeets, direktor avtomotošporta pri Volkswagnu. "Pri razvoju modela I.D. R Pikes Peak nam je bilo, ravno zaradi omejenega časovnega okvirja, sodelovanje znotraj podjetja v veliko pomoč. Tako nas je na primer podprl Volkswagnov oddelek za izdelavo baterij v Braunschweigu, sodelovali pa smo tudi s tehničnim razvojem v Wolfsburgu."

Inženirji so se tako kot v davnih letih 1985, 1986 in 1987, ko so pozornost zbujajočega Golfa za dirko Pikes Peak opremili z dvema motorjema, tudi tokrat odločili za dva pogonska vira. I.D. R Pikes Peak ima dva električna motorja s sistemsko močjo 500 kW (680 KM).

Za shranjevanje energije služijo litij-ionske baterije, ki so tudi del serijskih vozil z električnim pogonom. Pričakovanja glede baterijskih celic so visoka: njihova energijska gostota je odločilen kriterij sistema v isokonapetostnem območju. Če so pri izdelavi serijskih vozil inženirji stremeli k največjemu dosegu, ta tokrat ni bil v osredju. Cilj je bila namreč čim večja zmogljivost motorja na poti do vrha Pikes Peak.

Približno 20 odstotkov potrebne električne energije bo proizvedenih med 20 kilometrov dolgo vožnjo. Formula za uspeh je regeneracija energije (rekuperacija): pri zaviranju se del zavorne energije preko električnih motorjev, ki v tem primeru delujejo kot generatorji, spremeni v električno energijo in shrani v baterijo.

Eden izmed posebnih izzivov dirke Pikes Peak je dejstvo, da so testne vožnje na skupno 19,99 kilometra dolgi gorski dirkalni stezi v Colorado Springsu mogoče le na določenih delih in v zelo omejenem obsegu. Glavni del testnih voženj tako ne poteka na dejanski trasi dirke, temveč na dirkališčih. Razkritju modela I.D. R Pikes Peak v Alésu sledi naslednja faza Volkswagnovega programa Pikes Peak.

Vrhunski voznik in branilec naslova dirke Pikes Peak Romain Dumas bo sedel za volan Volkswagnovega modela I.D. R Pikes Peak in poskusil izboljšati dosedanji rekord za električna vozila. 39-letni Francoz obožuje tovrstne izzive in je poleg treh zmag na "dirki med oblaki" tudi dvakratni zmagovalec 24-urne preizkušnje v Le Mansu. Mimogrede: Dumas, čigar vzornik je legenda avtomotošporta Jacky Ickx, je rojen v Alèsu.

Start na 2.862 metrih nadmorske višine, 1.440 metrov vzpona, 156 zavojev, 100-odstotno asfaltna proga in samo en poskus – na lovu za rekordom za električna vozila morata biti 24. junija 2018 tako tehnika kot voznik v vrhunski formi, pri čemer pomembno vlogo igrajo tudi zunanji pogoji. Na 4.302 metra visokem vrhu Pikes Peak, ki je hkrati tudi cilj dirke, so konec junija temperature pogosto pod zmrziščem.

preberite še to

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...

Avto tech
Dušik ali zrak?

Dušik ali zrak?

Nekateri avtomobilske pnevmatike namesto z zrakom polnijo z dušikom. Zakaj? Zato!