Faradayeva kletka Siemensovega preizkusnega laboratorija za visoko napetost v tovarni Schaltwerk Berlin meri 42 x 32 x 25 m. V največjem proizvodnem obratu za stikalno tehniko na svetu ekipa električarjev in inženirjev izvaja preizkuse z napetostjo, ki je enaka napetosti ob udaru strele in znaša do 3.000.000 voltov.
Leta 1958 zgrajena parabolna hala je v ta namen opremljena z generatorjem impulzne napetosti, visokim kot hiša. In v tej hali se je znašel tudi prototip Audi e-tron. Ples strele nad streho avtomobila, ki ga je spremljalo pulzirajoče prasketanje, je razsvetlil 25 m visoko halo. Strokovnjaki so načrtno povzročili napetostni preboj na avtomobilu. Ta eksperiment je sinonim za tisočletja stare sanje človeštva: da bi znali ujeti strelo in uporabiti njeno energijo. Električnega avtomobila sicer še danes ni mogoče polniti na ta način, je pa inženirjem že uspelo, da je narejen korak bliže viziji o bliskovito hitrem polnjenju.
Serijsko različico prototipa
Audi e-tron bo kot prvi avtomobil na trgu mogoče polniti z
do 150 kW.
S serijsko različico prototipa Audi e-tron se bo za znamko s štirimi krogi odprlo povsem novo poglavje: podjetje se bo iz klasičnega avtomobilskega proizvajalca preoblikovalo v sistemskega ponudnika za mobilnost, ki bo svojim strankam zagotavljal individualno prilagojene rešitve za polnjenje – tako pri njih doma kot tudi na številnih drugih lokacijah. Serijsko različico prototipa Audi e-tron bo kot prvi avtomobil na trgu mogoče polniti na stebričkih za hitro polnjenje z do 150 kW. Električni SUV bo tako že v pribl.
30 minutah pripravljen na naslednje velike razdalje. Njegova velika litij-ionska baterija skladno z voznim ciklom WLTP omogoča doseg
preko 400 km.
Polnjenje na poti: z do 150 kW na visokozmogljivih polnilnih postajahNa stebričkih za hitro polnjenje s sistemom
CCS (Combined Charging System), na primer v omrežju ponudnika
Ionity, je prototip Audi e-tron pripravljen na naslednje velike razdalje v manj kot pol ure. Osnovo za to predstavlja kompleksni toplotni management litij-ionske baterije. V baterijo, ki je vgrajena v dnu vozila, je sicer mogoče shraniti 95 kWh energije, s čimer je skladno z realnim pogojem prilagojenim preizkusnim postopkom WLTP zagotovljen doseg preko 400 km. SUV je tako povsem prilagojen za vsakodnevno rabo. Konec leta
2018 bo v Evropi že skoraj
200 visokozmogljivih polnilnih postaj (postaje HPC) s po šestimi polnilnimi točkami. Do leta 2020 bo predvidoma na voljo 400 polnilnih lokacij na avtocestah in glavnih prometnih oseh. Razdalja med njimi bo znašala 120 km.
Poleg
hitrega polnjenja z
enosmernim tokom bo pri električnem športnem terencu na lokacijah izven doma mogoče tudi polnjenje na
stebričkih z
izmeničnim tokom –
serijsko z do
11 kW, opcijsko z
22 kW. Strankam bo tako v Evropi na voljo več kot
65.000 javnih polnilnih točk. Njihovo število se bo v prihodnjih letih še močno povečalo. Pri tem bo z novo, za Audi specifično storitvijo polnjenja podjetje kupcem modela e-tron ob vstopu na trg omogočilo enostavnejši dostop do pribl. 80 odstotkov teh polnilnih postaj. Polnjenje z izmeničnim ali enosmernim tokom, z 11 kW ali 150 kW – za zagon polnjenja bo zadostovala ena sama kartica. Stranka se bo morala le registrirati na portalu myAudi in skleniti individualno pogodbo za polnjenje. Obračun bo potekal avtomatizirano – brez fizičnega plačilnega sredstva. Funkcija
Plug & Charge, ki bo predstavljena leta 2019, bo vse skupaj še bolj poenostavila: avtomobili se bo na polnilnem stebričku avtoriziral sam in zagnal postopek polnjenja – kartica ne bo več potrebna.
Načrtovanje daljše poti je možno tako v aplikaciji myAudi kot tudi neposredno v avtomobilu. V obeh primerih se stranki prikaže ustrezna pot s potrebnimi polnilnimi točkami. Navigacija pri tem poleg napolnjenosti baterije upošteva tudi prometno situacijo ter izračuna čas prihoda in potrebni čas polnjenja. V to je po vsej Evropi poleg postaj za polnjenje z enosmernim tokom zajeta tudi večina stebričkov za polnjenje z izmeničnim tokom.
Polnjenje doma: serijsko z 11 kW, po želji z 22 kWAudi je za
polnjenje doma pripravil različne rešitve. Po želji lahko električar, s katerim sodeluje lokalni trgovec z vozili Audi, preveri možnosti za polnjenje v garaži stranke in namesti ustrezno tehnologijo. Serijski, mobilni polnilni sistem je mogoče uporabljati na dva načina: na 230-voltni gospodinjski električni vtičnici s polnilno močjo do 2,3 kW ter na 400-voltni vtičnici za izmenični tok z močjo do 11 kW. Na slednji je baterijo mogoče povsem napolniti v pribl. osmih urah in pol. Z opcijskim polnilnim sistemom connect se polnilna moč podvoji na 22 kW, vendar pa mora biti električni SUV za to opremljen z ustreznim dodatnim polnilnikom.
Skupaj s sistemom za upravljanje energije v gospodinjstvu polnilni sistem connect poleg tega ponuja tudi pametne polnilne funkcije. Med drugim lahko poskrbi, da se prototip Audi e-tron polni z največjo razpoložljivo močjo, ki jo omogočata hišni priključek in avtomobil, in obenem upošteva potrebe drugih porabnikov v gospodinjstvu. Tako ne pride do preobremenitve gospodinjskega priključka. Poleg tega lahko uporabnik določi individualne prioritete, na primer polnjenje v času, ko je cena električne energije nižja. Če je hiša opremljena s fotovoltaičnim sistemom, se baterija lahko prednostno polni z električno energijo iz lastne proizvodnje, pri čemer se upošteva tudi napovedano sončno vreme.
Nadvse preprosto upravljanje kar z domačega kavča omogoča aplikacija myAudi, s katero je mogoče načrtovati, daljinsko upravljati in nadzorovati polnjenje ter vnaprejšnje klimatiziranje električnega športnega terenca. Uporabnik tako lahko med drugim nastavi čas odhoda in s tem zagotovi, da je prototip Audi e-tron ob želenem času napolnjen in/ali njegova notranjost ustrezno ohlajena ali ogreta. Aplikacija poleg tega prikazuje podatke o polnjenju in vožnji.
Vir:
Audi