Audi v napetem pričakovanju

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 23. 04. 2018 04:00:00, Kategorija: Avto tech

Prva postaja za »Audi e-tron extreme« je Faradayeva kletka v Siemensovem preizkusnem laboratoriju za visoko napetost v tovarni Schaltwerk Berlin.

Audi v napetem pričakovanju
Faradayeva kletka Siemensovega preizkusnega laboratorija za visoko napetost v tovarni Schaltwerk Berlin meri 42 x 32 x 25 m. V največjem proizvodnem obratu za stikalno tehniko na svetu ekipa električarjev in inženirjev izvaja preizkuse z napetostjo, ki je enaka napetosti ob udaru strele in znaša do 3.000.000 voltov.

Leta 1958 zgrajena parabolna hala je v ta namen opremljena z generatorjem impulzne napetosti, visokim kot hiša. In v tej hali se je znašel tudi prototip Audi e-tron. Ples strele nad streho avtomobila, ki ga je spremljalo pulzirajoče prasketanje, je razsvetlil 25 m visoko halo. Strokovnjaki so načrtno povzročili napetostni preboj na avtomobilu. Ta eksperiment je sinonim za tisočletja stare sanje človeštva: da bi znali ujeti strelo in uporabiti njeno energijo. Električnega avtomobila sicer še danes ni mogoče polniti na ta način, je pa inženirjem že uspelo, da je narejen korak bliže viziji o bliskovito hitrem polnjenju. Serijsko različico prototipa Audi e-tron bo kot prvi avtomobil na trgu mogoče polniti z do 150 kW.

S serijsko različico prototipa Audi e-tron se bo za znamko s štirimi krogi odprlo povsem novo poglavje: podjetje se bo iz klasičnega avtomobilskega proizvajalca preoblikovalo v sistemskega ponudnika za mobilnost, ki bo svojim strankam zagotavljal individualno prilagojene rešitve za polnjenje – tako pri njih doma kot tudi na številnih drugih lokacijah. Serijsko različico prototipa Audi e-tron bo kot prvi avtomobil na trgu mogoče polniti na stebričkih za hitro polnjenje z do 150 kW. Električni SUV bo tako že v pribl. 30 minutah pripravljen na naslednje velike razdalje. Njegova velika litij-ionska baterija skladno z voznim ciklom WLTP omogoča doseg preko 400 km.

Polnjenje na poti: z do 150 kW na visokozmogljivih polnilnih postajah
Na stebričkih za hitro polnjenje s sistemom CCS (Combined Charging System), na primer v omrežju ponudnika Ionity, je prototip Audi e-tron pripravljen na naslednje velike razdalje v manj kot pol ure. Osnovo za to predstavlja kompleksni toplotni management litij-ionske baterije. V baterijo, ki je vgrajena v dnu vozila, je sicer mogoče shraniti 95 kWh energije, s čimer je skladno z realnim pogojem prilagojenim preizkusnim postopkom WLTP zagotovljen doseg preko 400 km. SUV je tako povsem prilagojen za vsakodnevno rabo. Konec leta 2018 bo v Evropi že skoraj 200 visokozmogljivih polnilnih postaj (postaje HPC) s po šestimi polnilnimi točkami. Do leta 2020 bo predvidoma na voljo 400 polnilnih lokacij na avtocestah in glavnih prometnih oseh. Razdalja med njimi bo znašala 120 km.

Poleg hitrega polnjenja z enosmernim tokom bo pri električnem športnem terencu na lokacijah izven doma mogoče tudi polnjenje na stebričkih z izmeničnim tokomserijsko z do 11 kW, opcijsko z 22 kW. Strankam bo tako v Evropi na voljo več kot 65.000 javnih polnilnih točk. Njihovo število se bo v prihodnjih letih še močno povečalo. Pri tem bo z novo, za Audi specifično storitvijo polnjenja podjetje kupcem modela e-tron ob vstopu na trg omogočilo enostavnejši dostop do pribl. 80 odstotkov teh polnilnih postaj. Polnjenje z izmeničnim ali enosmernim tokom, z 11 kW ali 150 kW – za zagon polnjenja bo zadostovala ena sama kartica. Stranka se bo morala le registrirati na portalu myAudi in skleniti individualno pogodbo za polnjenje. Obračun bo potekal avtomatizirano – brez fizičnega plačilnega sredstva. Funkcija Plug & Charge, ki bo predstavljena leta 2019, bo vse skupaj še bolj poenostavila: avtomobili se bo na polnilnem stebričku avtoriziral sam in zagnal postopek polnjenja – kartica ne bo več potrebna.

Načrtovanje daljše poti je možno tako v aplikaciji myAudi kot tudi neposredno v avtomobilu. V obeh primerih se stranki prikaže ustrezna pot s potrebnimi polnilnimi točkami. Navigacija pri tem poleg napolnjenosti baterije upošteva tudi prometno situacijo ter izračuna čas prihoda in potrebni čas polnjenja. V to je po vsej Evropi poleg postaj za polnjenje z enosmernim tokom zajeta tudi večina stebričkov za polnjenje z izmeničnim tokom.

Polnjenje doma: serijsko z 11 kW, po želji z 22 kW
Audi je za polnjenje doma pripravil različne rešitve. Po želji lahko električar, s katerim sodeluje lokalni trgovec z vozili Audi, preveri možnosti za polnjenje v garaži stranke in namesti ustrezno tehnologijo. Serijski, mobilni polnilni sistem je mogoče uporabljati na dva načina: na 230-voltni gospodinjski električni vtičnici s polnilno močjo do 2,3 kW ter na 400-voltni vtičnici za izmenični tok z močjo do 11 kW. Na slednji je baterijo mogoče povsem napolniti v pribl. osmih urah in pol. Z opcijskim polnilnim sistemom connect se polnilna moč podvoji na 22 kW, vendar pa mora biti električni SUV za to opremljen z ustreznim dodatnim polnilnikom.

Skupaj s sistemom za upravljanje energije v gospodinjstvu polnilni sistem connect poleg tega ponuja tudi pametne polnilne funkcije. Med drugim lahko poskrbi, da se prototip Audi e-tron polni z največjo razpoložljivo močjo, ki jo omogočata hišni priključek in avtomobil, in obenem upošteva potrebe drugih porabnikov v gospodinjstvu. Tako ne pride do preobremenitve gospodinjskega priključka. Poleg tega lahko uporabnik določi individualne prioritete, na primer polnjenje v času, ko je cena električne energije nižja. Če je hiša opremljena s fotovoltaičnim sistemom, se baterija lahko prednostno polni z električno energijo iz lastne proizvodnje, pri čemer se upošteva tudi napovedano sončno vreme.

Nadvse preprosto upravljanje kar z domačega kavča omogoča aplikacija myAudi, s katero je mogoče načrtovati, daljinsko upravljati in nadzorovati polnjenje ter vnaprejšnje klimatiziranje električnega športnega terenca. Uporabnik tako lahko med drugim nastavi čas odhoda in s tem zagotovi, da je prototip Audi e-tron ob želenem času napolnjen in/ali njegova notranjost ustrezno ohlajena ali ogreta. Aplikacija poleg tega prikazuje podatke o polnjenju in vožnji.

Vir: Audi

preberite še to

Avto tech
Prenovljena osebnost

Prenovljena osebnost

Ste vedeli, da je posodobljen videz modela Škoda Scala navdihnil všečni koncept Vision RS? Ravno...

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...