Avtomobili bodo videli ostreje

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 5. 12. 2017 08:04:00, Kategorija: Avto tech

Podjetje Velodyne je je predstavilo nov 128-laserski senzor, ki bo krepko izboljšal »vid« avtonomnim vozilom.

Avtomobili bodo videli ostreje
Če hočemo doseči, da bodo avtonomni oziroma samovozni avtomobili dovolj varni zase in okolico, je zelo pomembno, da dobro »vidjo«. V ta (in ne le ta) namen je že pred časom nastal sistem, imenovan LiDAR. Kaj dejansko kratica pomeni, si še zdaj niso enotni – eni pravijo, daje nastala iz Light Detection And Ranging, drugi spet, da gre za kartico izraza Light Imaging, Detection, And Ranging, tretji pa da gre za izpeljanko besede Radar, kjer je R, ki označuje radijski signal, zamenjan z L, ki označuje svetlobo. Kakorkoli že LiDAR je nepogrešljiva naprava na avtonomnih vozilih, saj gre za enega najpomembnejših sistemov, s pomočjo katerih se te naprave »zavedajo« okolice.

In kako deluje Lidar? Na kratko bi ga lahko opisali kot sistem, ki ima vgrajenih več pulzirajočih laserjev, ki se vrtijo in »streljajo« svoje žarke v okolico, senzorji pa nato sprejemajo njihov odboj in na osnovi teh podatkov pa se generira »slika« okolice.

Če je tako, potem nam logika stvari pravi, da več kot je laserjev in hitreje kot bodo ti sprožali svoje pulze, bolj natančna bo slika. In res je tako. Do sedaj najzmogljivejši sistem LiDAR je izdelalo podjetje Velodyne. Nosil je oznako HDL-64, kjer številka 64 pomeni število laserskih žarkov, ki jih naprava oddaja. Sedaj so predstavili nov model, imenovan VLS-128, ki ima kar 128 žarkov, naprava pa je bila deležna še nekaterih drugih izboljšav, s katerimi so uspeli krepko povečati tako ločljivost zajetih podatkov kot tudi njihov doseg. Sistem lahko, sedaj »vidi« objekte do 300 metrov daleč, zaradi večje ločljivosti pa ni potrebno toliko združevanja senzorskih podatkov, s čemer se zmanjšajo potrebe po izračunavanju in sistem je tako lahko bolj odziven. Povečanje števila laserjev pa ni imelo vpliva na težo naprave. Še več – VLS-128 tehta le tretjino teže HDL-64.

Ker si je vse skupaj mogoče malce težko predstavljati, so pri Velodynu na istem križišču uporabili oba sistema in na spodnji sliki je razlika več kot očitna. VLS-128 (zgoraj) daje od sebe neprimerno več podatkov kot HDL-64 (spodaj).

Smo žena koncu? Še zdaleč ne. Tak sistem lahko sicer dovolj bodro identificira stoječe in gibljive objekte v svoji okolici, ne more (ali pa to opravlja zelo slabo) pa zaznati recimo lukenj ali manjših predmetov na cesti. In če avtonomni avtomobil na avtocesti naleti na kak ostanek gume tovornjaka, kar je pogost pojav, se kaj lahko zgodi kaj nevarnega. A razvoj gre naprej.

preberite še to

Avto tech
Prenovljena osebnost

Prenovljena osebnost

Promocijska vsebina
Ste vedeli, da j...

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...