Bencinec, čistejši od elektrike

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 1. 02. 2018 04:15:00, Kategorija: Avto tech

Mazda trdi, da bodo njeni bencinski motorji ob upoštevanju onesnaženja, ki nastaja pri proizvodnji elektrike, čistejši od električnih oziroma bodo imeli nižji ogljični odtis.

Bencinec, čistejši od elektrike
O Mazdinih motorjih Skyactiv-X smo lani že pisali in to kot o avtomobilih, ki bodo imeli nižjo porabo in bodo bolj učinkoviti. Mazda sedaj svoje napovedi še izboljšuje in pravi, da bodo njihovi bencinski motorji vsaj tako čisti kot električna vozila, če tem prištejemo še emisije CO2, potrebne za proizvodnjo elektrike. Njihov Skyactive-3 naj bi imel kar 56-odstotno učinkovitost, kar je zelo blizu teoretične termične učinkovitosti Ottovih motorjev. Takšna učinkovitost naj bi po besedah Mitsua Hitomija, izvršnega direktorja pri Mazdi, pomenila kar za četrtino nižje emisije CO2, kar je raven električnih vozil.

Informacija je povzročila kar nekaj dvignjenih obrvi in to iz vsaj dveh razlogov. Najprej je tu temperaturna učinkovitost, saj je teh 56 odstotkov nekaj, kar med poznavalci avtomobilov velja za skoraj nedosegljivo. Drug dvig obrvi je seveda povzročila primerjava z električnimi avtomobili. Slednji so sicer čisti, a šele v primeru, ko njihove emisije merimo, ko so enkrat na cesti. Nekje smo prebrali, da je »čistost« električnih avtomobilov zaradi emisij, ki jih povzroča njihova izdelava, pri čemer mislimo seveda predvsem na baterije, precej za lase privlečena trditev. Električni avtomobil naj bi do trenutka, ko pride iz tovarne, povzročil toliko emisij CO2 kot dizelski avtomobil, ki je prevozil 150.000 kilometrov vključno z njegovo proizvodnjo. To pomeni, da ta trenutek biti čistejši od električnega avtomobila ni nekaj nedosegljivega.

A pri Mazdi so zatrdili, da bodo čistejši ali vsaj enako čisti kot električna vozila tudi ob neupoštevanju onesnaženja zaradi proizvodnje. To pa je zelo pogumna trditev. A so jo pri  Mazdi nekoliko omilili s tem, da so upoštevali proizvodnjo elektrike iz fosilnih goriv.

Za dokaz, ali Mazdine trditve držijo vodo, bo treba počakati še kakšni dve leti, ko bodo na trg prišla njihova prva vozila z motorji Skyactive-3.


Vir: Automotive News

preberite še to

Avto tech
Prenovljena osebnost

Prenovljena osebnost

Ste vedeli, da je posodobljen videz modela Škoda Scala navdihnil všečni koncept Vision RS? Ravno...

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...