Bomo tako dobili poceni vodik?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 10. 08. 2018 04:20:00, Kategorija:

Vodik je odlično brezemisijsko gorivo za avtomobile, težava pa je, ker ga je težko transportirati in skladiščiti. Ali pa ne…

Bomo tako dobili poceni vodik?

Že dolgo je znano, da bi lahko bil vodik odlično gorivo za pogon avtomobilov, saj izgoreva brez škodljivih izpustov, v naravi pa ga je veliko. A težava je v tem, ker je izredno vnetljiv, zaradi svoje nizke gostote pa tudi zoprn za transportiranje. In zato se je do sedaj o njem govorilo v smislu: »Ja, saj vodik je v redu, ampak…«. A to bi se po zaslugi avstralskega Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation (CSIRO) lahko v kratkem spremenilo.

Organizacija je izdelala posebno kovinsko membrano, ki je sposobna vodik (H) »izvleči« iz amonijaka (NH3). Postopek je neke vrste obratna operacija nečesa, čemur kemiki pravijo Haber-Boschev proces, ki se uporablja za »pretvorbo« vodika v amonijak. In zakaj ravno amonijak? Kaj je na njem tako posebnega? To, da ga je mogoče dokaj preprosto in poceni proizvajati ter lažje in varneje transportirati in shranjevati kot vodik.

In kako naj bi zadeva delovala v praksi? Z omenjenim Haber-Boschevim procesom naj bi se dušik (N) iz zraka »povezal« z vodikom in proizvedel amonijak. Ta bi se nato transportiral na črpalne postaje, tam shranil, nato pa s pomočjo omenjene membrane, ki jo je razvil CSIRO, sproti spreminjal v vodik, ki bi ga vozniki »tankali« v gorivne celice svojih avtomobilov.

Pri celotni tehnologiji je zanimivo tudi to, da ne gre za nekaj, kar je v fazi znanstvene ideje ampak za delujočo tehnologijo, ki jo bodo v Avstraliji v kratkem že začeli testirati tudi v praksi. CSIRO je od Toyote in Hyundaija, ki oba vlagata kar veliko denarja in drugih virov v gorivne celice, že dobila testne avtomobile (od Toyotin model Mirai, ki ga vidite na naslovni sliki, od Hyundaia pa model Nexo). Če bodo testi pokazali, da je metoda učinkovita in da jo je mogoče masovno uporabiti, bi lahko avtomobili, ki jih poganjajo gorivne celice, prišli v »mainstream« že v dveh letih.

Ideja je videti obetavno, preden jo začnemo resnično hvaliti, pa je potrebno počakati na izračune energetske in finančne čistosti proizvodnje. Prvi izračuni govorijo o tem, da naj bi bila metoda čistejša od »čiste elektrike«.

Vir: CSIRO

preberite še to

Avto tech
Avtomobil in prstni odtisi

Avtomobil in prstni odtisi

Nov Hyundaijev Santa Fe bo mogoče odklepati s prstnimi odtisi.

Avto tech
Karma je hudič…

Karma je hudič…

Voznik med vožnjo piše SMS, kolesar ga opozori, voznik ne uboga in…bum.

Avto tech
Zakaj ne le dveh?

Zakaj ne le dveh?

Zakaj ni dobro imeti le dveh zimskih pnevmatik? Zato!

Avto tech
Tako vam ga izmaknejo

Tako vam ga izmaknejo

Pazite, kam odlagate brezstični ključ od avta. Tatovi so vse bolj sofisticirani.

Avto tech
Naslednja bo zadnja

Naslednja bo zadnja

Volkswagen je napovedal, da bo naslednja generacija motorjev z notranjim izgorevanjem njihova zadnja.

Avto tech
»Holy Sh#?«

»Holy Sh#?«

Reakcija ljudi na nor pospešek Teslinega roadsterja, ki bo na trgu leta 2020.

Avto tech
Kaj delajo pešci?

Kaj delajo pešci?

Volvo in Luminar sta razvila sistem, ki ne le, da pešca prepozna, ugotovi tudi, kam in kako se giblje.

Avto tech
Na čem bolj drsi

Na čem bolj drsi

Je bolj spolzko na listju ali snegu? To so ugotavljali inženirji…

Avto tech
Stran z vonjem!

Stran z vonjem!

Ford je razvil tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila. Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Avto tech
»Čvrste« baterije

»Čvrste« baterije

Kitajci so menda rešili problem baterij z elektrolitom v trdnem stanju.

Avto tech
Natisnjeni motocikel

Natisnjeni motocikel

Pred kratkim so 3D-natisnili »brezzračnico«, sedaj pa kar cel motocikel…

Avto tech
Vizija NIČ

Vizija NIČ

Promocijska vsebina
Partnersko sodelovanje podjetja Porsche Slovenija in Zavoda Varna pot.