Bomo tako dobili poceni vodik?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 10.8.2018 4:20:00, Kategorija:

Vodik je odlično brezemisijsko gorivo za avtomobile, težava pa je, ker ga je težko transportirati in skladiščiti. Ali pa ne…

Bomo tako dobili poceni vodik?

Že dolgo je znano, da bi lahko bil vodik odlično gorivo za pogon avtomobilov, saj izgoreva brez škodljivih izpustov, v naravi pa ga je veliko. A težava je v tem, ker je izredno vnetljiv, zaradi svoje nizke gostote pa tudi zoprn za transportiranje. In zato se je do sedaj o njem govorilo v smislu: »Ja, saj vodik je v redu, ampak…«. A to bi se po zaslugi avstralskega Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation (CSIRO) lahko v kratkem spremenilo.

Organizacija je izdelala posebno kovinsko membrano, ki je sposobna vodik (H) »izvleči« iz amonijaka (NH3). Postopek je neke vrste obratna operacija nečesa, čemur kemiki pravijo Haber-Boschev proces, ki se uporablja za »pretvorbo« vodika v amonijak. In zakaj ravno amonijak? Kaj je na njem tako posebnega? To, da ga je mogoče dokaj preprosto in poceni proizvajati ter lažje in varneje transportirati in shranjevati kot vodik.

In kako naj bi zadeva delovala v praksi? Z omenjenim Haber-Boschevim procesom naj bi se dušik (N) iz zraka »povezal« z vodikom in proizvedel amonijak. Ta bi se nato transportiral na črpalne postaje, tam shranil, nato pa s pomočjo omenjene membrane, ki jo je razvil CSIRO, sproti spreminjal v vodik, ki bi ga vozniki »tankali« v gorivne celice svojih avtomobilov.

Pri celotni tehnologiji je zanimivo tudi to, da ne gre za nekaj, kar je v fazi znanstvene ideje ampak za delujočo tehnologijo, ki jo bodo v Avstraliji v kratkem že začeli testirati tudi v praksi. CSIRO je od Toyote in Hyundaija, ki oba vlagata kar veliko denarja in drugih virov v gorivne celice, že dobila testne avtomobile (od Toyotin model Mirai, ki ga vidite na naslovni sliki, od Hyundaia pa model Nexo). Če bodo testi pokazali, da je metoda učinkovita in da jo je mogoče masovno uporabiti, bi lahko avtomobili, ki jih poganjajo gorivne celice, prišli v »mainstream« že v dveh letih.

Ideja je videti obetavno, preden jo začnemo resnično hvaliti, pa je potrebno počakati na izračune energetske in finančne čistosti proizvodnje. Prvi izračuni govorijo o tem, da naj bi bila metoda čistejša od »čiste elektrike«.

Vir: CSIRO

preberite še to

Avto tech
Izboljšana Ford S-MAX in Ford Galaxy

Izboljšana Ford S-MAX in Ford Galaxy

Promocijska vsebina
Modela sta na voljo z novimi tehnologijami in pogonskimi sklopi.

Avto tech
Avtomobilski procesorji

Avtomobilski procesorji

Samsung je predstavil procesorje Exynos, namenjene povezanim avtomobilom.

Avto tech
Ne prenapihujte pnevmatik

Ne prenapihujte pnevmatik

Malce bolj napihnjene pnevmatike pomenijo nekaj nižjo porabo. Težava je, če nekdo ne razume pojma »malce...

Avto tech
Dizel iz alg

Dizel iz alg

Znanstveniki razvijajo postopek, kako iz alg izdelati okolju bolj prijazno dizelsko gorivo.

Avto tech
Razlika med dizlom in bencinom

Razlika med dizlom in bencinom

Zakaj se bencinski in dizelski motorji med seboj razlikujejo? Zaradi narave goriv. In kako se ta razlikujejo?

Avto tech
Ne izberite družinskega avta na slepo!

Ne izberite družinskega avta na slepo!

Promocijska vsebina
Kupite dovolj velik avto že danes, da ne boste jutri prisiljeni v iskanje večjega.

Avto tech
Kmalu na cestah

Kmalu na cestah

Piaggio je objavil cene električne Vespe in že sprejema naročila.

Avto tech
Volkswagnov oblak

Volkswagnov oblak

Volkswagen in Microsoft bosta skupaj razvila oblak Automotive Cloud.

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Električni dostavni tricikel

Električni dostavni tricikel

Tale električni trikolesnik bo najprej zapeljal na ulice Pariza, potem pa tudi drugam.

Avto tech
Varšavski tetris

Varšavski tetris

V Varšavi obstaja križišče, v katerem nastajajo tako grozni zastoji, da je dobilo vzdevek »...

Avto tech
Mazda še ni pokopala Wankla

Mazda še ni pokopala Wankla

Rotacijski motor se bo vrnil čez dve leti, a ne kot glavni ampak kot pomožni motor v hibridnih modelih.