Kdo sploh potrebuje 4x4 pogon?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 9.2.2018 5:26:00, Kategorija: Avto tech

Promocijska vsebina

Se vam zdi štirikolesni pogon le modna muha, povezana z vse večjo priljubljenostjo športnih terencev? Pač nepotreben strošek pri nakupu avtomobila? Vam ni čisto jasno, zakaj bi ga potrebovali vi? Naj vam povemo: zato, ker lahko z njim pridete tako rekoč kamorkoli, in to v kakršnihkoli voznih pogojih!

Kdo sploh potrebuje 4x4 pogon?

Hrib? Seveda! Gozdna pot? Ni problema! V blatu? Z veseljem! V snegu? Še vprašate! Sodoben štirikolesni pogon je preprosto enostaven in učinkovit način vožnje, ki od voznika ne zahteva nobene dodatne spretnosti ali znanja, le zdravo logiko in previdnost. In kaj dobite od avtomobila v zameno? Več oprijema, boljšo vodljivost, terensko prehodnost, hkrati pa tudi večjo varnost in sproščenost za volanom.

Ne le v snegu
Čas spolzkih cest, snega, brozge in ledu je pri voznikih običajno povod za intenzivno razmišljanje o štirikolesnem pogonu. Prednosti le-tega so seveda v takih pogojih več kot jasne in tudi najbolj izrazite. A poleg izjemnega oprijema v vseh razmerah (blato, sneg, brozga …) se tak sistem izkaže tudi pri zagotavljanju varne in stabilne vožnje v »idealnih pogojih«, saj zmore prenesti na podlago več navora, s čimer je tudi bolj dinamična vožnja varnejša in prijetnejša. S štirikolesnim pogonom opremljena vozila so tudi širše uporabnejša, pa naj gre za vleko prikolice ali poklicne oziroma prostočasne dejavnosti v naravi.

Ste vedeli, da je v ponudbi znamke ŠKODA kar 78 različic modelov Octavia, Superb, Kodiaq in Karoq s 4x4 pogonom? Spoznajte jih! Na povezavi najdete tudi izračun financiranja.

Za užitek v življenju: voznik Octavie (ali Octavie Combi oziroma različice Scout) 4×4 lahko že pred vrhom ostrega zavoja povsem obremeni dvolitrski stroj in brez oklevanja izkoristi ves navor za idealen adrenalinski pospešek iz zavoja. Brez zdrsa, brez zanašanja.

»Dokler nismo kupili Octavie Combi Scout s 4x4 pogonom, nisem vedela, kaj zamujam. Z možem se strinjava, da nikoli več ne kupiva nobenega vozila brez štirikolesnega pogona,« pripoveduje Anita, ki z družino ne živi kje v Polhograjskih dolomitih, ampak na obrobju prestolnice. »Smo aktivna družina in radi se zapeljemo v kak hrib, zato je neprecenljivo, da nas slab teren ali sneg ne ovirata več. Pa tudi sicer je vožnja tudi po mestu varnejša.«

Inteligentni štirikolesni pogon namreč aktivno pomaga tudi tam, kjer bi mislili, da ga res ne potrebujete. Na utrjeni asfaltni cesti pomaga pri odločnem speljevanju, ko prenese več navora na bolj obremenjeno zadnjo os in tako izboljša oprijem, še preden bi izjemen navor motorja premagal oprijem pnevmatike in jo zavrtel v prazno. Pomaga tudi pri pospeševanju v zavojih, na pomoč pa pride tudi takrat, ko je za zavojem skrita zaplata snega ali globoka luža: sistem v delčku sekunde vzpostavi potreben oprijem.

Vse o inteligentnem 4x4 pogonu, skupaj z odgovori na najpogostejša vprašanja, najdete na portalu Simply Clever!

Vozniška nirvana v vseh razmerah: voznik Superba (ali Superba Combi oziroma različice SportLine) enostavno, brez drsenja, tudi s kolesom v vodi potegne iz morja prikolico s čolnom, če je treba!

4x4 na pomoč
Trenutno se v Škodinih 4×4 modelih vrti zadnja, peta generacija tega sistema, ki zaradi napredne nadzorne elektronike in številnih tipal, nameščenih po vsem avtomobilu, sodi med aktivne. To pomeni, da tipala vseskozi nadzorujejo gibanje avtomobila, motor, volanski kot, pedal plina … Glede na vse parametre in programe pa je nadzorna enota sposobna celo predvidevati zdrs kolesa ali koles in po potrebi v delčku sekunde poslati potrebno količino navora na eno ali drugo os (še preden se kolo sploh zavrti v prazno). To naredi tako, da tega ne zazna niti voznik, kaj šele potniki! Med vožnjo po terenu se to prilagajanje prenosa navora dogaja ves čas. In kar je najboljše – voznik mora skrbeti le za smer (in varno vožnjo), vse ostalo postori zmogljiva elektronika in hidravlika.

Sistem 4×4 pa zmore še več: s pomočjo sistema EDS (elektronska zapora diferenciala) lahko pošlje do 85 odstotkov navora na zgolj eno kolo. Vaša Škoda se tako ne bo ustavila niti, če bodo tri kolesa v spolzkem blatu ali na snežni zaplati. Prav tako ne bo nič hudega, če bosta eno ali dve kolesi celo obviseli v zraku. Zgolj eno samo kolo z dobrim oprijemom bo dovolj, da vas izvleče iz zagate!

Zanje pozimi noben klanec ni prestrm in nobena cesta preveč zasnežena: vozila ŠKODA z inteligentnim 4x4 pogonom. Spoznajte modele in delovanje 4x4 pogona!

Medvedji oprijem: s Kodiaqom 4×4  (tudi v različici Scout in SportLine) se vsa družina lahko brez skrbi odpelje do vikenda po uničeni, strmi in od hudournikov razdrapani gorski makadamski cesti, kjer je treba pazljivo preko vsakega udora.

In slabe strani?
Štirikolesni pogon je bil nekoč izrazit dejavnik povečane porabe zaradi dodatne teže sistema in trenja v treh diferencialih. Sodoben štirikolesni pogon pa na porabo vpliva le še minimalno, saj je v normalnih pogojih pogon v glavnem speljan na prednjo (ali eno) os, šele ko sistem zazna možnost zdrsa, prenese potrebno količino moči na drugo os. Izrazit napredek je tudi pri teži, zmanjšanju trenja ter seveda uporabi le enega dodatnega diferenciala.

Tako je tudi okretnost štirikolesno gnanih vozil povsem primerljiva z modeli s prednjim pogonom. Poleg tega sistem v popolnosti sodeluje z vsemi asistenčnimi in varnostnimi sistemi, vgrajenimi v vozilo. Še več – s terenskim programom Offroad se pogon in vsi programi, predvsem programi za stabilnost in oprijem (ABS, ESR, ESC …), povsem prilagodijo terenskemu načinu delovanja.

Družinski pustolovec z občutkom: Karoq 4x4 vam bo omogočil ravno toliko avanturizma, kot si ga lahko in želite privoščiti.

Odgovorimo torej na naslovno vprašanje
Kdo potrebuje vozilo s štirikolesnim pogonom? Če si prosti čas z veseljem zapolnite z izleti v neznano, v naravo, in če radi raziskujete, potem je štirikolesni pogon v kombinaciji s povečano oddaljenostjo od tal še kako koristen, če ne že kar nujen tudi za vas!

preberite še to

Avto tech
Preprečevanje zdrsa

Preprečevanje zdrsa

Tale Boscheva ideja je sicer res nenavadna, a »reaktivni curek« bi dejansko lahko rešil kar...

Avto tech
LED semaforji

LED semaforji

Semaforji z lučmi LED imajo veliko prednosti, a tudi vsaj eno veliko slabost.

Avto tech
Sovražite vzvratno vožnjo?

Sovražite vzvratno vožnjo?

Ta kamera pokaže, kaj se skriva za vogalom, avto pa samodejno zavira, če se vam z ene ali druge strani bližajo...

Avto tech
Prvi brezžični polnilnik

Prvi brezžični polnilnik

BMW naj bi v kratkem poslal na trg prvi brezžični polnilnik avtomobilskih baterij. A obstaja kaveljc…

Avto tech
»Hej, glej na cesto!«

»Hej, glej na cesto!«

Kamera, ki zazna, da se vozniku drema, je nezbran ali ne gleda na cesto in ga na to tudi opozori.

Avto tech
Električna Kia

Električna Kia

Kia je predstavila popolnoma električni model Niro EV, ki bo imel dosego do 450 km.

Avto tech
Bosch rešuje dizel

Bosch rešuje dizel

Nova Boscheva dizelska tehnologija je rešitev težav z emisijami NOx. »Dizel ima prihodnost!&...

Avto tech
Dotik razgleda

Dotik razgleda

Ford je izdelal pametno avtomobilsko steklo, ki slepim in slabovidnim omogoča, da dobesedno občutijo razgled.

Avto tech
Nikola toži Teslo

Nikola toži Teslo

Da bi ime tožilo priimek se sliši dokaj zabavno, ker pa gre za dve avtomobilski podjetji, kis kregata o...

Avto tech
To pa je moč

To pa je moč

Avtomobil (če mu lahko tako reče), ki 400 metrov prevozi v petih sekundah in doseže skoraj 500 km/h.

Avto tech
In mi kritiziramo naše mostove

In mi kritiziramo naše mostove

Mi tegale ne bi želeli prečkati niti peš, kaj šele s tovornjakom. Nekaterim pa to ni nič posebne...

Avto tech
2,25 sekunde od nič do 100 km/h

2,25 sekunde od nič do 100 km/h

R Pikes Peak iz Volkswagnove družine I.D. – avtomotošport želi električno mobilnost popeljat...