Kdo sploh potrebuje 4x4 pogon?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 9.2.2018 5:26:00, Kategorija: Avto tech

Promocijska vsebina

Se vam zdi štirikolesni pogon le modna muha, povezana z vse večjo priljubljenostjo športnih terencev? Pač nepotreben strošek pri nakupu avtomobila? Vam ni čisto jasno, zakaj bi ga potrebovali vi? Naj vam povemo: zato, ker lahko z njim pridete tako rekoč kamorkoli, in to v kakršnihkoli voznih pogojih!

Kdo sploh potrebuje 4x4 pogon?

Hrib? Seveda! Gozdna pot? Ni problema! V blatu? Z veseljem! V snegu? Še vprašate! Sodoben štirikolesni pogon je preprosto enostaven in učinkovit način vožnje, ki od voznika ne zahteva nobene dodatne spretnosti ali znanja, le zdravo logiko in previdnost. In kaj dobite od avtomobila v zameno? Več oprijema, boljšo vodljivost, terensko prehodnost, hkrati pa tudi večjo varnost in sproščenost za volanom.

Ne le v snegu
Čas spolzkih cest, snega, brozge in ledu je pri voznikih običajno povod za intenzivno razmišljanje o štirikolesnem pogonu. Prednosti le-tega so seveda v takih pogojih več kot jasne in tudi najbolj izrazite. A poleg izjemnega oprijema v vseh razmerah (blato, sneg, brozga …) se tak sistem izkaže tudi pri zagotavljanju varne in stabilne vožnje v »idealnih pogojih«, saj zmore prenesti na podlago več navora, s čimer je tudi bolj dinamična vožnja varnejša in prijetnejša. S štirikolesnim pogonom opremljena vozila so tudi širše uporabnejša, pa naj gre za vleko prikolice ali poklicne oziroma prostočasne dejavnosti v naravi.

Ste vedeli, da je v ponudbi znamke ŠKODA kar 78 različic modelov Octavia, Superb, Kodiaq in Karoq s 4x4 pogonom? Spoznajte jih! Na povezavi najdete tudi izračun financiranja.

Za užitek v življenju: voznik Octavie (ali Octavie Combi oziroma različice Scout) 4×4 lahko že pred vrhom ostrega zavoja povsem obremeni dvolitrski stroj in brez oklevanja izkoristi ves navor za idealen adrenalinski pospešek iz zavoja. Brez zdrsa, brez zanašanja.

»Dokler nismo kupili Octavie Combi Scout s 4x4 pogonom, nisem vedela, kaj zamujam. Z možem se strinjava, da nikoli več ne kupiva nobenega vozila brez štirikolesnega pogona,« pripoveduje Anita, ki z družino ne živi kje v Polhograjskih dolomitih, ampak na obrobju prestolnice. »Smo aktivna družina in radi se zapeljemo v kak hrib, zato je neprecenljivo, da nas slab teren ali sneg ne ovirata več. Pa tudi sicer je vožnja tudi po mestu varnejša.«

Inteligentni štirikolesni pogon namreč aktivno pomaga tudi tam, kjer bi mislili, da ga res ne potrebujete. Na utrjeni asfaltni cesti pomaga pri odločnem speljevanju, ko prenese več navora na bolj obremenjeno zadnjo os in tako izboljša oprijem, še preden bi izjemen navor motorja premagal oprijem pnevmatike in jo zavrtel v prazno. Pomaga tudi pri pospeševanju v zavojih, na pomoč pa pride tudi takrat, ko je za zavojem skrita zaplata snega ali globoka luža: sistem v delčku sekunde vzpostavi potreben oprijem.

Vse o inteligentnem 4x4 pogonu, skupaj z odgovori na najpogostejša vprašanja, najdete na portalu Simply Clever!

Vozniška nirvana v vseh razmerah: voznik Superba (ali Superba Combi oziroma različice SportLine) enostavno, brez drsenja, tudi s kolesom v vodi potegne iz morja prikolico s čolnom, če je treba!

4x4 na pomoč
Trenutno se v Škodinih 4×4 modelih vrti zadnja, peta generacija tega sistema, ki zaradi napredne nadzorne elektronike in številnih tipal, nameščenih po vsem avtomobilu, sodi med aktivne. To pomeni, da tipala vseskozi nadzorujejo gibanje avtomobila, motor, volanski kot, pedal plina … Glede na vse parametre in programe pa je nadzorna enota sposobna celo predvidevati zdrs kolesa ali koles in po potrebi v delčku sekunde poslati potrebno količino navora na eno ali drugo os (še preden se kolo sploh zavrti v prazno). To naredi tako, da tega ne zazna niti voznik, kaj šele potniki! Med vožnjo po terenu se to prilagajanje prenosa navora dogaja ves čas. In kar je najboljše – voznik mora skrbeti le za smer (in varno vožnjo), vse ostalo postori zmogljiva elektronika in hidravlika.

Sistem 4×4 pa zmore še več: s pomočjo sistema EDS (elektronska zapora diferenciala) lahko pošlje do 85 odstotkov navora na zgolj eno kolo. Vaša Škoda se tako ne bo ustavila niti, če bodo tri kolesa v spolzkem blatu ali na snežni zaplati. Prav tako ne bo nič hudega, če bosta eno ali dve kolesi celo obviseli v zraku. Zgolj eno samo kolo z dobrim oprijemom bo dovolj, da vas izvleče iz zagate!

Zanje pozimi noben klanec ni prestrm in nobena cesta preveč zasnežena: vozila ŠKODA z inteligentnim 4x4 pogonom. Spoznajte modele in delovanje 4x4 pogona!

Medvedji oprijem: s Kodiaqom 4×4  (tudi v različici Scout in SportLine) se vsa družina lahko brez skrbi odpelje do vikenda po uničeni, strmi in od hudournikov razdrapani gorski makadamski cesti, kjer je treba pazljivo preko vsakega udora.

In slabe strani?
Štirikolesni pogon je bil nekoč izrazit dejavnik povečane porabe zaradi dodatne teže sistema in trenja v treh diferencialih. Sodoben štirikolesni pogon pa na porabo vpliva le še minimalno, saj je v normalnih pogojih pogon v glavnem speljan na prednjo (ali eno) os, šele ko sistem zazna možnost zdrsa, prenese potrebno količino moči na drugo os. Izrazit napredek je tudi pri teži, zmanjšanju trenja ter seveda uporabi le enega dodatnega diferenciala.

Tako je tudi okretnost štirikolesno gnanih vozil povsem primerljiva z modeli s prednjim pogonom. Poleg tega sistem v popolnosti sodeluje z vsemi asistenčnimi in varnostnimi sistemi, vgrajenimi v vozilo. Še več – s terenskim programom Offroad se pogon in vsi programi, predvsem programi za stabilnost in oprijem (ABS, ESR, ESC …), povsem prilagodijo terenskemu načinu delovanja.

Družinski pustolovec z občutkom: Karoq 4x4 vam bo omogočil ravno toliko avanturizma, kot si ga lahko in želite privoščiti.

Odgovorimo torej na naslovno vprašanje
Kdo potrebuje vozilo s štirikolesnim pogonom? Če si prosti čas z veseljem zapolnite z izleti v neznano, v naravo, in če radi raziskujete, potem je štirikolesni pogon v kombinaciji s povečano oddaljenostjo od tal še kako koristen, če ne že kar nujen tudi za vas!

preberite še to

Avto tech
Švedi se ne šalijo z ležečimi policaji

Švedi se ne šalijo z ležečimi policaji

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobi...

Avto tech
Vsakemu svoja glasba

Vsakemu svoja glasba

Zakaj bi v avtomobilu morali vsi poslušati isto glasbo? Kaj če bi lahko vsak svojo in to brez slu&scaro...

Avto tech
Zakaj pa tale skače?

Zakaj pa tale skače?

Novi Mercedes GLE se zna na nekaterih podlagah dokaj nenavadno obnašati. A s še kako dobrim razl...

Avto tech
Bomo tako dobili poceni vodik?

Bomo tako dobili poceni vodik?

Vodik je odlično brezemisijsko gorivo za avtomobile, težava pa je, ker ga je težko transportirati in skladi&sc...

Avto tech
Res so hitri

Res so hitri

Dirka Isle Of Man TT je ena najbolj znanih in najnevarnejših na svetu. Tako je videti iz neposredne bli...

Avto tech
Spoznajte Porsche Taycan

Spoznajte Porsche Taycan

Porschejev električni mišičnjak bo imel 600 konjev in 400 km dosega po le petnajstih minutah polnjenja.

Avto tech
Vse je odvisno od teže noge

Vse je odvisno od teže noge

Zakaj majhni turbopolnjeni ne dosegajo tako nizke porabe, kot to oglašujejo proizvajalci?

Avto tech
Tudi policisti ga biksajo

Tudi policisti ga biksajo

Da je uporaba telefona med vožnjo lahko nevarna, si bosta dobro zapomnila tale policist, ki je kriv za nesrečo...

Avto tech
Nevaren ples

Nevaren ples

Ameriški Odbor za varnost v prometu je pozval ljudi, naj nehajo skakati iz premikajočih se vozil in ple...

Avto tech
Dirkajo lahko skoraj vsi

Dirkajo lahko skoraj vsi

Avtomobilska dirkališča ne gostijo samo formul in drugih dirkalnih avtomobilov. Včasih se po njih vozij...

Avto tech
Ali protihrupne ograje delujejo?

Ali protihrupne ograje delujejo?

Avtoceste, tudi naše, so na mnogih mestih ob dane s protihrupnimi ograjami. So te res dobra reši...

Avto tech
Audi Sport prvak v Formuli E

Audi Sport prvak v Formuli E

Ekipa Audi Sport ABT Schaeffler je v svojem premiernem letu v Formuli E osvojila prvo mesto v ekipni razvrstit...