Konkurenca je hudič

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 7.12.2017 5:20:00, Kategorija: Avto tech

Daimler je najel avtomobil Tesla Model X, ga razstavil, izpostavil ekstremnim testom, površno sestavil nazaj in vrnil lastnikom, ki sta ostala z okoli 17.000 evri škode.

Konkurenca je hudič

Avtomobilska industrija je zelo konkurenčna, zato proizvajalci dokaj budno pazijo, kaj kdo dela. To vsake toliko vključuje tudi praktični preizkus avtomobila, ki ga je izdelal nekdo drug. Včasih tako, da ga preprosto kupijo in potem počnejo, kar se jim pač zdi primerno, včasih pa le najamejo preko kakšnega podjetja, ki se ukvarja z najemom avtomobilov (rent-a-car).

No, po pisanju nemškega Der Spiegel, naj bi Daimler, krovno podjetje, pod katerega spada recimo tudi Mercedes, imel glede tovrstnega testiranja malce drugačne ideje. Zgodba naj bi šla nekako takole.

Na Bavarskem živi par, Manfred van Rinsum in Monika Kindlein, ki imata v lasti tri avtomobile Tesla Model X. Te občasno preko podjetja Sixt, enega najbolj znanih izposojevalcev avtomobilov na svetu, dajeta v najem. Nekega dne so ju tako iz Sixta kontaktirali in povedali, da imajo za eno od Tesel najemnika, ki bi avtomobil rad imel sedem tednov. Seveda sta privolila.

Po sedmih tednih je avtomobil res prišel nazaj, toda v nekoliko drugačnem, precej slabšem  stanju. Avtomobil sta odpeljala k strokovnjaku ki je ugotovil, da je bil avtomobil podvržen zelo intenzivnemu testiranju, vključno s testiranjem na ekstremne temperature in vibracije, poleg tega pa je bil tudi več ali manj popolnoma razstavljen in nato spet sestavljen. Skupna škoda naj bi se gibala okoli 17.000 evrov. In kako je vedel, da so ga testirali? Preko lokacijske funkcije v avtomobilu, ki je pokazala, da je avtomobil med drugim vozil tudi po testnem poligonu v okolici Barcelone in Mercedesovi testni progi v Sindefingnu blizu Stuttgarta.

Paru to seveda ni bilo niti najmanj všeč in seveda hotela, da najemnik škodo plača. Preko Sixta sta izvedela, da je bil najemnik nihče drug kot Daimler, zato sta mu poslala račun za 85.000 evrov, saj sta neposrednim stroškom popravila dodala še odškodnino za izgubljen dohodek ter kazen zaradi kršenja najemne pogodbe. V njej namreč izrecno piše, da je razstavljanje in preizkušanje avtomobila prepovedano.

In kaj pravi Daimler? Z odzivi so dokaj skopi. Na Spieglovo vprašanje so odgovorili le, da je »najemanje vozil z namenom primerjave stalna praksa v avtomobilski industriji«, dogodka samega pa niso želeli komentirati. Odzval se je tudi Sixt in povedal, da sta najemodajalca dobila plačano škodo na avtomobilu, s čemer pa van Rinsum in Kindleinova nista zadovoljna in menita, da bi morala dobiti več. Tovrstni skriti test naj ne bi bil prvi. Daimler naj bi namreč pred časom preko nekega podjetja, ki ima le poštni predal, najelo StreetScooter, električno dostavno vozilo nemške pošte.

Vir: Der Spiegel

preberite še to