Na čem bolj drsi

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 26. 11. 2018 03:29:00, Kategorija: Avto tech

Je bolj spolzko na listju ali snegu? To so ugotavljali inženirji…

Na čem bolj drsi
V jesenske barve odeto listje je morda res nepogrešljivo pri ustvarjanju osupljivih pokrajin, ki so tako priljubljene pri fotografih, a v določenih situacijah listje – še posebej, ko je mokro in v več slojih – predstavlja hudo nevarnost za voznike.

Izkušeni vozniki primerjajo učinek listja z vožnjo po snegu. A kako bi lahko bilo navadno listje spolzko kot strahospoštovana bela nadloga? Skupina Fordovih inženirjev je našla odgovor –najprej pa so izvedli edinstven poskus, ki jim je pomagal do odkritja.

Podatkov za sneg ni bilo težko dobiti – izmerili so jih že pri testiranju vozila na zasneženih skandinavskih lokacijah. Ni pa bilo še nobene raziskave, ki bi pokazala, kako spolzko je listje. V ta namen je ekipa napolnila vreče z listjem in z njim prekrila testno progo na Fordovem poligonu v Belgiji. Nato so na pomoč poklicali napravo za testiranje trenja, ki s kotaljenjem po podlagi izmeri, kako spolzka je površina.

Po testiranju so dejansko ugotovili, da je v določenih situacijah listje prav tako spolzko kot sneg.

Izvajanje poskusa je bilo sicer res zabavno, a ugotovitve so zelo resne,” je povedal Eddy Kasteel, razvojni inženir pri Fordu Evropa. “Večina ljudi vozi počasneje in previdneje, ko je na cestah sneg. Veliko manj pa nas upošteva, da je treba biti prav tako previden, ko je na cestah listje, saj so lahko spolzke enako kot zasnežene.


Spolzkost merijo v enotah, poimenovanih µ. Čim bolj spolzka je površina, tem nižja je številka. Pri testiranju je najbolj spolzko listje dosegalo stopnjo µ med 0,3 in 0,4. Zanimivo, da so isto stopnjo µ izmerili tudi na zasneženih površinah.

Ista ekipa inženirjev, ki je sodelovala pri tem poskusu, je pomagala razviti vozni način ‘Slippery’ (spolzko) za povsem novega ‘crossoverja’ Ford Focus Active, ki ga bodo začeli prodajati naslednji mesec. Sistem, ki je zasnovan za izboljšanje oprijema na spolzkih površinah, prekritih na primer z ledom, snegom ali mokrim listjem, poskrbi za hitro prilagoditev sistemov za večjo stabilnost, pospeševanje in zaviranje, da pomaga preprečiti zdrs, zanašanje ali odklon od predvidene poti vozila.

preberite še to

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...

Avto tech
Dušik ali zrak?

Dušik ali zrak?

Nekateri avtomobilske pnevmatike namesto z zrakom polnijo z dušikom. Zakaj? Zato!