Ne bo je zeblo

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 3. 07. 2018 05:10:00, Kategorija: Avto tech

Električni avtomobili imajo pozimi zaradi mrazu manjši doseg. Nič več. Prihaja baterija, ki se po potrebi kar sama segreje.

Ne bo je zeblo
Baterije, pa naj bodo tiste v telefonih, prenosnikih ali avtomobilih, ne marajo mraza. Raziskave kažejo, da se v hladnem vremenu doseg priključnega električnega avtomobila zmanjša tudi za 25 odstotkov ali celo več. Zakaj? Pri temperaturah, nižjih od 10 stopinj Celzija, se litijevi ioni začnejo nabirati na površini ogljikove anode, te obloge pa sčasoma povzročijo zmanjšanje kapacitete. Zato je nekako treba torej poskrbeti, da bo baterijam toplo. A kako? Vsi nimamo ogrevanih garaž. Znanstveniki univerze Penn State so razvili baterijo, ki se zna kar sama ogreti, omogoča pa 15-minutno hitro polnjenje tudi pri temperaturi -40 stopinj Celzija.

In kako jim je to uspelo? Baterija ima običajno dva pola - pozitivnega in negativnega. Znanstveniki omenjene univerze pa so ji dodali še tretjega, »grelnega«. Zadeva deluje tako, da so vzeli tanko folijo iz niklja in en del priključili na negativni pol baterije, drugega pa na poseben priključek oziroma pol. Ko poseben senzor zazna, da je zunaj prehladno za hitro polnjenje avtomobila, skozi folijo spusti električni tok. Ta začne segrevati baterijo in ko ta doseže sobno temperaturo, vključi hitro polnjenje. Ideja sploh ni slaba, saj ne zahteva nobenih sprememb na polnilnih postajah. Regulacija gretja in preklop na hitro polnjenje potekata namreč samodejno v bateriji sami.

Kaj pa to pomeni v praksi? Kako se metoda odraža na življenjski dobi baterije? Prvi testi kažejo, da se kapaciteta baterije po 4500 polnjenjih na 0 stopinjah Celzija zmanjša za okoli 20 odstotkov, kar pri sedanjem dosegu električnih avtomobilov znaša okoli 450.000 kilometrov, njena življenjska doba pa je v povprečju 12,5 let. Za primerjavo povejmo, da se kapaciteta običajnih, torej ne-gretih Li-ionskih baterij, v enakih testnih pogojih za 20 odstotkov zmanjša že po 50 polnilnih ciklih.

Vir: Penn State

preberite še to

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...

Avto tech
Dušik ali zrak?

Dušik ali zrak?

Nekateri avtomobilske pnevmatike namesto z zrakom polnijo z dušikom. Zakaj? Zato!