Poslavlja se ikona

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 14.9.2018 4:08:00, Kategorija: Avto tech

Po sedmih desetletjih in treh generacijah je Volkswagnov Hrošč dokončno mrtev.

Poslavlja se ikona

Zdaj pa je menda dokončno konec – Volkswagen je napovedal, da julijem prihodnje leto dokončno ukinja proizvodnjo avtomobila, ki ga, poleg Fordovega modela T, Minija in Spačka, vsekakor lahko označimo za eno največjih ikon v zgodovini avtomobilizma. Gre seveda za Hrošča. Novica pravzaprav ni nova, saj jo je VW sporočil že julija, novo pa je to, da sedaj vemo, da bo »labodjespevni« model nekoliko spremenjena različica modela VW Beetle Final Edition iz leta 2010.

VW Hrošč (Käfer) je prvič pripeljal na ceste leta 1938 v Nemčiji, zamišljen je bil kot ekonomičen družinski avtomobil za prevoz do petih potnikov. Imel je 25 konjskih moči, njegova najvišja hitrost pa je bila 100 km/h. Avtomobil so najprej izdelovali  dobro leto, nato je sledil premor zaradi vojne, proizvodnja Volkswagna tipa 1, kot se je imenoval, pa se je nadaljevala spet po letu 1945. Avtomobil je bil tako priljubljen, da so ga, seveda z izboljšavami, kljub temu pa v več ali manj enaki obliki izdelovali vse do leta 1997, ko je na trg prišel New Beetle, Novi Hrošč. Ta je imel, za razliko od »klasike«, motor in pogon spredaj, na voljo je bil z motorji od 1,4 do 3,2 litra ter od 75 pa vse do 225 konjskimi močmi. Leta 2011 je nato sledil Volkswagen Beetle (A5) oziroma Hrošč (A5), ki je imel prav tako prednji pogon in motor spredaj, na voljo pa je bil z motorji od 1,2 litra in 105 konjskimi močmi naprej.

In sedaj bo vsega konec. Zakaj? Razlog najverjetneje tiči v tem, da je s tem, ko je postal »dober«, postal nezanimiv. Se spomnite Herbieja? Ta svoje vloge v filmu ni dobil zato, ker bi bil kakšna nizkoležeča, aerodinamična in konjev polna zverina ampak zato, ker je bil na eni strani simpatično smešen, motorno šibak, na drugi strani pa poceni in tak, da so ga ljudje lahko in radi »šraufali«.

Kaj pa novi Hrošči? Ti so dobri. A dobrih avtomobilov je dosti. Starši iščejo varne avtomobile za svoje otroke, družine pa avtomobile, ki preprosto delujejo. In takšnih »dobrih« je na trgu kolikor hočete. A Hrošč nikoli ni veljal le za »dobrega«. Bil je boljši in hkrati tudi slabši. Bil je avtomobil s karakterjem, ki ga je z Novim modelom izgubil, Novi Novi model (A5) pa ga ni uspel vrniti. Prihodnost se očitno imenuje električni I.D. Buzz in ne več bencinski Hrošč. Bo električna različica kdaj dosegla tak status ikone kot je bencinska? Dvomimo, saj bo do takrat, ko bo avtomobil na trgu, na njem že kopica drugih električnih avtomobilov vseh velikostnih in cenovnih razredov. Škoda.

Torej, Hrošč, počivaj v miru, bil si legenda.

preberite še to

Avto tech
Natisnjeni motocikel

Natisnjeni motocikel

Pred kratkim so 3D-natisnili »brezzračnico«, sedaj pa kar cel motocikel…

Avto tech
Vizija NIČ

Vizija NIČ

Promocijska vsebina
Partnersko sodelovanje podjetja Porsche Slovenija in Zavoda Varna pot.

Avto tech
Najhitrejša menjava

Najhitrejša menjava

V Formuli 1 obstaja tudi točkovanje za najhitrejše postanke. In ti so sedaj že manj kot dve sekundi&hel...

Avto tech
Ena ura nesreč

Ena ura nesreč

Radi gledate avtomobilske dirkaške nesreče? Obstaja enourni film, v katerem jih je preko 130.

Avto tech
VW-jeva rokavica Tesli

VW-jeva rokavica Tesli

VW naj bi relativno kmalu poslal na trg električne avtomobile, ki bodo stali manj kot 20.000 €.

Avto tech
Mobilni bordeli?

Mobilni bordeli?

Avtonomni avtomobili bodo marsikaj spremenili. Tudi javne hiše…

Avto tech
Presenetljivo dobro!

Presenetljivo dobro!

Vas zanima, kako je videti notranjost dizelskega motorja, ki je prevozil 700.000 kilometrov?

Avto tech
Kolesarski retrovizor

Kolesarski retrovizor

S temle ogledalcem bodo kolesarji bolj varni, saj bodo videli več.

Avto tech
Na streho brez težav…(drugič)

Na streho brez težav…(drugič)

Spravljanje kolesa, smuči, surfa, kajaka in podobnih stvari na streho avtomobila je lahko zelo naporno, posebe...

Avto tech
Neprijeten »udeleženec v prometu«

Neprijeten »udeleženec v prometu«

Takšnega »vozila« si vsekakor ne želimo srečati v jutranji prometni konici.

Avto tech
Sladka dilema: Easy ali Happy?

Sladka dilema: Easy ali Happy?

Promocijska vsebina
Za mlade po let...

Avto tech
»Empatično« šolanje

»Empatično« šolanje

Da bodo vozniki avtobusov vedeli, kako se med prehitevanjem počuti kolesar.