Prihaja čas pametnih luči

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 12. 03. 2018 04:44:00, Kategorija: Avto tech

Mercedesov Maybach bo opremljen s projekcijskimi žarometi, ki bodo med vožnjo na cesto projicirali nekatere pomembne podatke.

Prihaja čas pametnih luči

Novi Mercedesov Maybach razreda S, kasneje pa tudi drugi modeli razreda S, bo imel izredno pametne prednje žaromete. Poleg tega, da bodo seveda svetili, in to pametno svetili, bo vsaka luč sposobna projicirati sliko ločljivosti milijona točk na cesto pred vozilom. In kaj bo prikazano? Seveda to, kar bo pomagalo vozniku k najbolj varni vožnji.

Pametne luči niso nekaj hudi novega, saj se že Mercedes z njimi ukvarja vsaj deset let. Prvo njihovo tovrstno rešitev smo videli že leta 2010, ko so predstavili prednje žaromete, v katerih je bilo 100 individualno nadziranih diod LED, ki so sodelovale s senzorji v avtomobilu. Iz podatkov, ki so jih dobili od njih, so prilagajali svetlobni žarek tako, da ta recimo ni oslepil nasproti vozečih avtomobilov ali pa je osvetlil pešca še preden je ta prišel v domet kratkih luči. Sedaj, skoraj deset let kasneje, so koncept dvignili na povsem novo raven.

Zadeva se imenuje Digital Light, na voljo pa bo zaenkrat le v Mercedesovih osebnih avtomobilih razreda S. Prvi bo na vrsti luksuzni Maybach. In kaj bodo nudili ti digitalni žarometi? Poleg pametnega osvetljevanja bodo na cesto projicirali še celo vrsto drugih podatkov, ki bi lahko vozniku prišli prav. Recimo dve dobro vidni beli črti, ki na cesti prikazujeta širino vozila tako da voznik točno ve ali je za avtomobil dovolj prostora, pa puščice, ki kažejo na pešce ob cesti, ki bi lahko skočili pred avtomobil, pa oznako za ustrezno varnostno razdaljo, opozorilo, da je nekod v mrtvi točki ogledala, pa opozorilo, da je pred nami delo na cesti, da je cesta spolzka in še kaj. Poleg tega, da se opozorila projicirajo na cesto pred avtomobilom, so tudi pametna. Dolge luči recimo samodejno zaznajo pešca in se prilagodijo tako, da mu ne svetijo v obraz in ga s tem oslepijo. Podobno velja za druga vozila, ki jih žarometi prav tako prepoznajo in se prilagodijo tako, da ne svetijo v njihova prednja in zadnja stekla in s tem ne oslepijo.

Ker gre za sliko, ki je skupne ločljivosti kar 2 milijona točk, je na cesto seveda mogoče projicirati vse mogoče. A se ne bo, saj bo vsebina precej omejena. Zakaj? Da vozniku preveč ne odvrača pozornosti od drugega dogajanja okoli njega.

Vir: Daimler

preberite še to

Avto tech
Avtomobil in prstni odtisi

Avtomobil in prstni odtisi

Nov Hyundaijev Santa Fe bo mogoče odklepati s prstnimi odtisi.

Avto tech
Karma je hudič…

Karma je hudič…

Voznik med vožnjo piše SMS, kolesar ga opozori, voznik ne uboga in…bum.

Avto tech
Zakaj ne le dveh?

Zakaj ne le dveh?

Zakaj ni dobro imeti le dveh zimskih pnevmatik? Zato!

Avto tech
Tako vam ga izmaknejo

Tako vam ga izmaknejo

Pazite, kam odlagate brezstični ključ od avta. Tatovi so vse bolj sofisticirani.

Avto tech
Naslednja bo zadnja

Naslednja bo zadnja

Volkswagen je napovedal, da bo naslednja generacija motorjev z notranjim izgorevanjem njihova zadnja.

Avto tech
»Holy Sh#?«

»Holy Sh#?«

Reakcija ljudi na nor pospešek Teslinega roadsterja, ki bo na trgu leta 2020.

Avto tech
Kaj delajo pešci?

Kaj delajo pešci?

Volvo in Luminar sta razvila sistem, ki ne le, da pešca prepozna, ugotovi tudi, kam in kako se giblje.

Avto tech
Na čem bolj drsi

Na čem bolj drsi

Je bolj spolzko na listju ali snegu? To so ugotavljali inženirji…

Avto tech
Stran z vonjem!

Stran z vonjem!

Ford je razvil tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila. Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Avto tech
»Čvrste« baterije

»Čvrste« baterije

Kitajci so menda rešili problem baterij z elektrolitom v trdnem stanju.

Avto tech
Natisnjeni motocikel

Natisnjeni motocikel

Pred kratkim so 3D-natisnili »brezzračnico«, sedaj pa kar cel motocikel…

Avto tech
Vizija NIČ

Vizija NIČ

Promocijska vsebina
Partnersko sodelovanje podjetja Porsche Slovenija in Zavoda Varna pot.