Prihaja čas pametnih luči

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 12. 03. 2018 04:44:00, Kategorija: Avto tech

Mercedesov Maybach bo opremljen s projekcijskimi žarometi, ki bodo med vožnjo na cesto projicirali nekatere pomembne podatke.

Prihaja čas pametnih luči
Novi Mercedesov Maybach razreda S, kasneje pa tudi drugi modeli razreda S, bo imel izredno pametne prednje žaromete. Poleg tega, da bodo seveda svetili, in to pametno svetili, bo vsaka luč sposobna projicirati sliko ločljivosti milijona točk na cesto pred vozilom. In kaj bo prikazano? Seveda to, kar bo pomagalo vozniku k najbolj varni vožnji.

Pametne luči niso nekaj hudi novega, saj se že Mercedes z njimi ukvarja vsaj deset let. Prvo njihovo tovrstno rešitev smo videli že leta 2010, ko so predstavili prednje žaromete, v katerih je bilo 100 individualno nadziranih diod LED, ki so sodelovale s senzorji v avtomobilu. Iz podatkov, ki so jih dobili od njih, so prilagajali svetlobni žarek tako, da ta recimo ni oslepil nasproti vozečih avtomobilov ali pa je osvetlil pešca še preden je ta prišel v domet kratkih luči. Sedaj, skoraj deset let kasneje, so koncept dvignili na povsem novo raven.

Zadeva se imenuje Digital Light, na voljo pa bo zaenkrat le v Mercedesovih osebnih avtomobilih razreda S. Prvi bo na vrsti luksuzni Maybach. In kaj bodo nudili ti digitalni žarometi? Poleg pametnega osvetljevanja bodo na cesto projicirali še celo vrsto drugih podatkov, ki bi lahko vozniku prišli prav. Recimo dve dobro vidni beli črti, ki na cesti prikazujeta širino vozila tako da voznik točno ve ali je za avtomobil dovolj prostora, pa puščice, ki kažejo na pešce ob cesti, ki bi lahko skočili pred avtomobil, pa oznako za ustrezno varnostno razdaljo, opozorilo, da je nekod v mrtvi točki ogledala, pa opozorilo, da je pred nami delo na cesti, da je cesta spolzka in še kaj. Poleg tega, da se opozorila projicirajo na cesto pred avtomobilom, so tudi pametna. Dolge luči recimo samodejno zaznajo pešca in se prilagodijo tako, da mu ne svetijo v obraz in ga s tem oslepijo. Podobno velja za druga vozila, ki jih žarometi prav tako prepoznajo in se prilagodijo tako, da ne svetijo v njihova prednja in zadnja stekla in s tem ne oslepijo.

Ker gre za sliko, ki je skupne ločljivosti kar 2 milijona točk, je na cesto seveda mogoče projicirati vse mogoče. A se ne bo, saj bo vsebina precej omejena. Zakaj? Da vozniku preveč ne odvrača pozornosti od drugega dogajanja okoli njega.

Vir: Daimler

preberite še to

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...

Avto tech
Dušik ali zrak?

Dušik ali zrak?

Nekateri avtomobilske pnevmatike namesto z zrakom polnijo z dušikom. Zakaj? Zato!