Prikolica, ki vozi sama

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 26. 08. 2018 08:01:00, Kategorija: Avto tech

Počitniška prikolica z lastnim električnim pogonom se sliši nenavadno, ko malo razmislimo pa vidimo, da je ideja pravzaprav odlična.

Prikolica, ki vozi sama
Podjetje Dethleffs je lani predstavilo dve novosti – prva je bila E.Home, koncept počitniške prikolice, prekrite s sončnim celicami, ki so lahko zadovoljile vse uporabnikove potrebe po elektriki, druga pa nova serija lahkih prikolic Coco. Letos je podjetje oba koncepta združilo v enega in izdelalo E.Home Coco, majhno lično počitniško prikolico, ki ima v tla vgrajeno litijevo baterijo, ki napaja dva 40 kW motorja, nameščena ob kolesi, od katerih vsak zmore 470 Nm navora, napajajo pa jo sončne celice, s katerimi je prekrita prikolica.

Seveda se pojavi vprašanje, zakaj kaj takega početi. Najprej nam seveda na pamet pade pomoč pri premikanju oziroma nameščanju prikolice na mesto, kjer naj bi stala. Da, E.Home Coco to zmore, toda za to ne potrebujete 80 kW baterije (več kot osnovni model Tesle Model S), ki je za kaj takega seveda absolutno predimenzionirana in seveda tudi predraga.

Bistvo pogona je drugje – v zmanjšanju naporov, ki jih trpi avtomobil med vleko prikolice. Pri Dethleffs pravijo, da pogon zmanjša vlečno težo do te mere, da se 900 kilogramov težka prikolica avtomobilu »zdi« kot bi bila težka le 100 kilogramov. To pomeni, da bodo prikolico lahko vlekli tudi majhni avtomobili, da se bo poraba goriva pri vleki krepko zmanjšala, krepko pa se bo podaljšal tudi doseg električnih avtomobilov, ki jih sedaj za vleko počitniških prikolic prav iz tega razloga praviloma ne uporabljamo.

Seveda tak koncept zahteva dokaj pametno elektroniko, ki bo kolesa prikolice poganjala le do te mere, da bo ta še vedno »vlečna« in ne »potisna«.

Kakšna bo cena E.Home Coco še ni znano, saj mora najprej prestati kopico praktičnih testov, ki se bodo pričeli v prvi polovici prihodnjega leta.

Vir: Dethleffs

preberite še to

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...

Avto tech
Dušik ali zrak?

Dušik ali zrak?

Nekateri avtomobilske pnevmatike namesto z zrakom polnijo z dušikom. Zakaj? Zato!