Rolls-Royce in Wankel

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 13. 11. 2017 05:53:00, Kategorija: Avto tech

Rolls-Royce je nekoč poskušal narediti dizelski rotacijski motor, kar mu je tudi uspelo, a na žalost nikoli ni prišlo do njegove serijske proizvodnje.

Rolls-Royce in Wankel
V sedemdesetih letih prejšnjega stoletja se je zelo veliko govorilo rotacijskih oziroma Wanklovih motorjih. Mnogi so jih označevali kot prihodnost motorjev notranjim izgorevanjem. Z njimi so se ukvarjali pri Mazdi, Mercedes-Benzu, General Motorsu in še kom, manj znano pa je, da je na njem zelo resno delal tudi Rolls-Royce.

To, da je izdelovalec luksuznih avtomobilov delal na rotacijskem motorju pravzaprav niti ni nekaj hudo zanimivega, zanimivo pa je, da je delal na – dizelski različici. In jo celo uspel narediti.

Zakaj uspel? Wanklovi motorji so zanimiv zato, ker so precej bolj kompaktni od klasičnih bencinskih ali dizelskih, imajo pa tudi dokaj dober izkoristek, kar v končni fazi pomeni lažji avtomobil z nižjo porabo. A Rolls-Royce je hotel iti še korak dlje in izdelati dizelsko različico in s trem še bolj zmanjšati porabo, kar je bilo takrat najbolj zanimivo vojaški industriji, ki naj bi ji bil motor tudi namenjen. A rotacijski motor ima, kar zadeva dizelsko gorivo, vsaj eno veliko težavo – ni sposoben proizvesti toliko kompresije, da bi zadeva lahko delovala. Pri Rolls-Royceu se s tem niso sprijaznili in iskali rešitev. In jo tudi našli.

Rešitev je bila, kot si jo lahko ogledate v spodnjem videu nam sedaj še dobro znanega kanala Engineering Explained , ki ga vodi Jason Fenske, dokaj inovativna. Rolls-Royce je uporabil kar dva rotorja. Prvi, večji, je pripravljeno mešanico goriva in zraka potiskal v manjšega, v katerem se je dogajalo dejansko izgorevanje in na ta način povečal kompresijko razmerje za 2,57-krat. Večji rotor je imel prostornino 3250 kubičnih centimetrov, manjši pa 1265 kubičnih centimetrov.

In rezultat? Pravzaprav precej impresiven, saj so dobili motor s 350 KM, ki je bil po zmogljivosti in karakteristikah že takrat enak sedanjim sodobnim dizelskim V8, a je bil lažji in manjši. Rolls-Royce je baje celo izdelal štiri prototipe, a je kmalu za tem projekt opustil. Zakaj? Niso povedali…


Vir: Road & Track

preberite še to

Avto tech
Prenovljena osebnost

Prenovljena osebnost

Promocijska vsebina
Ste vedeli, da j...

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...