Uber je slab za promet

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 26. 02. 2018 04:19:00, Kategorija: Avto tech

Storitve neprofesionalnih prevozov na klic, kot so Uber, Lyft in podobni, naj bi zmanjšali promet v mestih. A ga celo povečujejo, kot kažejo zadnje študije…

Uber je slab za promet
Nekako logično bi se nam zdelo, da bi storitev, ki tako voznike kot potnike vzpodbuja k deljenju vožnje, pa naj gre za plačljivo storitev, kot je Uber ali sistem »nagrajevanja«, kot ga imajo recimo v ZDA, kjer imate na veliko cestah posebne vozne pasove za avtomobile, v katerih je več potnikov, zmanjšala količino prometa na cestah, posebej v večjih mestih. A ni tako.

Znanstveniki Northeastern University iz ameriškega Bostona so dokazali, da Uber, Lyft in podobni ne le ne zmanjšujejo količine prometa ampak ga celo povečujejo. Zakaj? Zato, ker storitev uporabljajo predvsem potniki, ki bi drugače uporabili javni prevoz, kolesarili ali šli peš. V študiji, ki je bila izvedena lani v Bostonu in okolici,  je sodelovalo 944 uporabnikov Uberja in Lyfta in kar 60 odstotkov jih je reklo, da če storitve ne bi bilo, bi uporabili sredstva javnega prevoza, šli peš, kolesarili ali pa raje kar ostali doma.

Drugi argument, ki naj bi blagodejno vplival na promet je ta, da naj bi Uber in druščino potniki uporabljali predvsem za povezavo so najbližjih avtobusnih, železniških in podobnih povezav, a se tudi to ni izkazalo za resnično. Ljudje storitev uporabljajo kot alternativo javnemu prevozu in ne kot njegovo dopolnilo.

Besede ustanovitelja Uberja Travisa Kalanicka, ki je leta 2015 samozavestno dejal, da »… si kaj lahko zamisli, da v petih letih v Bostonu ne bo nobenih prometnih težav več…«, se torej očitno ne bodo uresničile, še več, stvar bo vse skupaj še poslabšala.

A ta raziskava ni edina, ki dokazuje, da tovrstne storitve naredijo več škode kot koristi. Decembra je bila objavljena raziskava, ki je pokazala, da se je od pojava Uberja precej povečalo število vozil v poslovnem delu Manhattna v New Yorku, saj so poleg običajnih taksijev v iskanju prevoza željnih potnikov po cestah začeli krožiti tudi »civilni« avtomobili, ki svoje usluge ponujajo preko Uberja. Do podobnega zaključka so prišli tudi v San Franciscu. Lanska raziskava je pokazala, da uporabniki storitev vožnje na klic v običajnem delovnem dnevu opravijo okoli 170.000 prevozov, kar je 12-krat več kot taksisti, večina teh voženj pa je koncentrirana na poslovne četrti, torej prometno že tako najbolj obremenjene dele mesta.

Do podobnih zaključkov so prišle tudi druge raziskave, izvedene v Chicagu, Los Angelesu, New Yorku, San Franciscu, Seattlu in Washingtonu. Pokazale so, da ljudje - in takšnih je med 49 in 61 odstotki - brez Uberja ali sorodnih storitev poti sploh ne bi opravili ali pa bi jih s pomočjo javnega transporta.

In zakaj je tako? Zato, ker je ljudem najbolj bolj pomembna hitrost. In ker je tudi najboljši sistem javnega prometa počasnejši od Uberja, ga ljudje raje uporabljajo. Kljub višji ceni. Druga prednost pa je, da javno promet večinoma potnikov ne prepelje od vrat do vrat ampak morajo ti še malo pešačiti ali celo presedati ali uporabljati različne načine prevozov.

Si res želimo takšne storitve tudi pri nas?

preberite še to

Avto tech
Prenovljena osebnost

Prenovljena osebnost

Ste vedeli, da je posodobljen videz modela Škoda Scala navdihnil všečni koncept Vision RS? Ravno...

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...