Zakaj vozijo po levi?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 26. 04. 2018 04:33:00, Kategorija: Avto tech

Ste se kdaj spraševali, zakaj Angleži in še nekateri narodi, vozijo po levi? Razlogi so prav zabavni.

Zakaj vozijo po levi?
Okoli 65 odstotkov sveta vozi po desni strani ceste, ostali 35 odstotkov pa po levi. A se ne gre dogovoriti, da bi bilo povsod enako? Očitno ne. In zakaj je tako? Razlogi tičijo v Britanskem imperiju in, verjeli ali ne, mečih in sabljah.

Vse skupaj se je začelo v srednjem veku v Britaniji. Ker je večina ljudi desničarjev, so nosili meče opasane tako, da so jim videli ob levem boku. Če so hodili po cesti ali jahali na konju in jim je nekdo prišel nasproti, se je lahko zgodilo, da sta se, če sta šla eden mimo drugega po desni, meča med seboj zadela, kar bi lahko bilo napak razumljeno in kaj lahko bi prišlo do grdega prepira ali celo dvoboja. Zato so se Britanci pač začeli srečevati po levi. In tako je ostalo tudi po prihodu avtomobilov in vlakov, običaj pa se je razširil tudi na vse takratne angleške kolonije. Tako sedaj po levi vozijo še na Irskem, v Avstraliji, Novi Zelandiji in seveda v Indiji. In ker je Indijcev veliko, ti seveda krepko dvigujejo odstotek »levovozečih«. Kaj pa Japonska? Ta sicer ni bila nikoli angleška kolonija, so jim pa Angleži krepko pomagali pri razvoju železniške infrastrukture in s tem tja prenesli tudi vožnjo po levi.

Zakaj pa drugi vozimo po desni? Tudi za to razloge najdemo precej daleč nazaj, točneje v 18. stoletju. Takrat so v ZDA in Franciji na deželi postale priljubljene konjske vprege s štirimi konji, ki so vlekle vozove, narejene pa so bile tako, da voznik ni sedel na sedežu na vozu ampak je jahal na zadnjem levem konju. Zakaj levem? Ker je v desni držal bič. In ker je sedel na levi, je bilo na potem bolj smotrno srečevanje po levi, saj je imel voznik/jahač tako več pregleda nad dogajanjem. Najprej so se tako vozili le kmetje, v času francoske revolucije pa jih je začela posnemati tudi takratna buržoazija, saj niso hoteli izstopati iz množice. In stvar se je prijela… To in še več v spodnjem videu.


Vir: Road & Track

preberite še to

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...

Avto tech
Dušik ali zrak?

Dušik ali zrak?

Nekateri avtomobilske pnevmatike namesto z zrakom polnijo z dušikom. Zakaj? Zato!