Zakaj vozniki rallyja zavirajo z levo nogo?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 20.6.2018 7:55:00, Kategorija: Avto tech

V avtošoli so vas učili, da je leva noga namenjena izključno sklopki. A če vozite rally, to ne velja, saj tam z levo nogo predvsem – zavirate.

Zakaj vozniki rallyja zavirajo z levo nogo?

Zaviranje z levo nogo je nekakšna "črna magija" avtomobilskega sveta. Če se malo zanimate za avtomobilsko tematiko, ste verjetno o tem že slišali, a tega (pametno od vas) niste preizkusili in niti ne veste, kdaj in kje bi vam prišlo prav. In zadeva je dejansko prava umetnost.

Človek bi mislil, da gre pri zaviranju le za to, da se zmanjša hitrost vozila. A ni tako. Gre tudi za nadzorovanje razporeditve teže vozila. Z zaviranjem se namreč poveča sila na prednje pnevmatike, torej tiste, preko katerih ga usmerjamo, kar vozilu daje večjo stabilnost, posebej na ledenih ali kako drugače drsečih podlagah. Zadeva je v praksi videti prav nenavadno. V spodnjem filmu se recimo vidi, da voznik večkrat hkrati pritiska plin in zavoro, kar je nam, ki se vsak dan vozimo po običajnih cestah z običajno hitrostjo, v bistvu nepojmljivo, njemu pa pripomore, da s to tehniko progo prevozi sekundo hitreje kot brez nje.

Zaviranje z levo nogo sicer uporabljajo tudi nekateri dirkači izven rallyja, predvsem za to, da zmanjšajo čas med spuščanjem plina in pritiskom na zavoro, a v normalnih okoliščinah, posebej sedaj, ko so dirkalni avtomobili že zelo napredovali, tudi tam tega več ni.

Se vam zdi, da bi vam levonožno zaviranje ležalo? Je precej težje, kot se zdi. Če postopka niste navajeni, boste skoraj zagotovo kar nekaj časa hodili po sklopki, preden se boste navadili na zavoro. A stvar je vsekakor zanimiva, le pazite, kaj delate in ne krivite nas, če boste zleteli s ceste. Mi smo vam le postregli z informacijo.


Vir: Road & Track

preberite še to

Avto tech
Natisnjeni motocikel

Natisnjeni motocikel

Pred kratkim so 3D-natisnili »brezzračnico«, sedaj pa kar cel motocikel…

Avto tech
Vizija NIČ

Vizija NIČ

Promocijska vsebina
Partnersko sodelovanje podjetja Porsche Slovenija in Zavoda Varna pot.

Avto tech
Najhitrejša menjava

Najhitrejša menjava

V Formuli 1 obstaja tudi točkovanje za najhitrejše postanke. In ti so sedaj že manj kot dve sekundi&hel...

Avto tech
Ena ura nesreč

Ena ura nesreč

Radi gledate avtomobilske dirkaške nesreče? Obstaja enourni film, v katerem jih je preko 130.

Avto tech
VW-jeva rokavica Tesli

VW-jeva rokavica Tesli

VW naj bi relativno kmalu poslal na trg električne avtomobile, ki bodo stali manj kot 20.000 €.

Avto tech
Mobilni bordeli?

Mobilni bordeli?

Avtonomni avtomobili bodo marsikaj spremenili. Tudi javne hiše…

Avto tech
Presenetljivo dobro!

Presenetljivo dobro!

Vas zanima, kako je videti notranjost dizelskega motorja, ki je prevozil 700.000 kilometrov?

Avto tech
Kolesarski retrovizor

Kolesarski retrovizor

S temle ogledalcem bodo kolesarji bolj varni, saj bodo videli več.

Avto tech
Na streho brez težav…(drugič)

Na streho brez težav…(drugič)

Spravljanje kolesa, smuči, surfa, kajaka in podobnih stvari na streho avtomobila je lahko zelo naporno, posebe...

Avto tech
Neprijeten »udeleženec v prometu«

Neprijeten »udeleženec v prometu«

Takšnega »vozila« si vsekakor ne želimo srečati v jutranji prometni konici.

Avto tech
Sladka dilema: Easy ali Happy?

Sladka dilema: Easy ali Happy?

Promocijska vsebina
Za mlade po let...

Avto tech
»Empatično« šolanje

»Empatično« šolanje

Da bodo vozniki avtobusov vedeli, kako se med prehitevanjem počuti kolesar.