Zakaj vozniki rallyja zavirajo z levo nogo?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 20.6.2018 7:55:00, Kategorija: Avto tech

V avtošoli so vas učili, da je leva noga namenjena izključno sklopki. A če vozite rally, to ne velja, saj tam z levo nogo predvsem – zavirate.

Zakaj vozniki rallyja zavirajo z levo nogo?

Zaviranje z levo nogo je nekakšna "črna magija" avtomobilskega sveta. Če se malo zanimate za avtomobilsko tematiko, ste verjetno o tem že slišali, a tega (pametno od vas) niste preizkusili in niti ne veste, kdaj in kje bi vam prišlo prav. In zadeva je dejansko prava umetnost.

Človek bi mislil, da gre pri zaviranju le za to, da se zmanjša hitrost vozila. A ni tako. Gre tudi za nadzorovanje razporeditve teže vozila. Z zaviranjem se namreč poveča sila na prednje pnevmatike, torej tiste, preko katerih ga usmerjamo, kar vozilu daje večjo stabilnost, posebej na ledenih ali kako drugače drsečih podlagah. Zadeva je v praksi videti prav nenavadno. V spodnjem filmu se recimo vidi, da voznik večkrat hkrati pritiska plin in zavoro, kar je nam, ki se vsak dan vozimo po običajnih cestah z običajno hitrostjo, v bistvu nepojmljivo, njemu pa pripomore, da s to tehniko progo prevozi sekundo hitreje kot brez nje.

Zaviranje z levo nogo sicer uporabljajo tudi nekateri dirkači izven rallyja, predvsem za to, da zmanjšajo čas med spuščanjem plina in pritiskom na zavoro, a v normalnih okoliščinah, posebej sedaj, ko so dirkalni avtomobili že zelo napredovali, tudi tam tega več ni.

Se vam zdi, da bi vam levonožno zaviranje ležalo? Je precej težje, kot se zdi. Če postopka niste navajeni, boste skoraj zagotovo kar nekaj časa hodili po sklopki, preden se boste navadili na zavoro. A stvar je vsekakor zanimiva, le pazite, kaj delate in ne krivite nas, če boste zleteli s ceste. Mi smo vam le postregli z informacijo.


Vir: Road & Track

preberite še to

Avto tech
Novi paradni model znamke SEAT

Novi paradni model znamke SEAT

Promocijska vsebina
SEAT raste z novim modelom SEAT Tarraco

Avto tech
Leta niso ovira

Leta niso ovira

Promocijska vsebina
Ona ima 50 let, on jih je ravno dopolnil 22. Skupaj sta odličen par!

Avto tech
Samovozni motocikel

Samovozni motocikel

Motocikel, ki vozi samo, na prvi pogled nima kaj dosti smisla. In zakaj potem BMW dela na njem?

Avto tech
Poslavlja se ikona

Poslavlja se ikona

Po sedmih desetletjih in treh generacijah je Volkswagnov Hrošč dokončno mrtev.

Avto tech
Poslednji Bugattijev  Mohikanec

Poslednji Bugattijev Mohikanec

W16, motor s 1500 konjskimi močmi, ki ga Bugatti vgrajuje v svoj Divo, bo zadnji 16-valjnik tega podjetja. Pri...

Avto tech
»Največji hiti«

»Največji hiti«

Porsche je zgradil dirkališče, ki vsebuje kopije enajstih najslavnejših ovinkov različnih dirkal...

Avto tech
Ko odpove akumulator

Ko odpove akumulator

Kako zagnati avtomobil, ko zmanjka akumulatorja in ga ni mogoče potisniti? Tako! Recimo…

Avto tech
Nenavaden? Lep? Grd?

Nenavaden? Lep? Grd?

Tale kitajski električni skuter je… pravzaprav ne vemo, kako naj ga opišemo, ignorirati pa ga tu...

Avto tech
Nova Lada Niva

Nova Lada Niva

Se še spomnite tega ruskega terenca? Obstaja možnost, da ga bomo spet dobili, seveda v novi, sodobni pr...

Avto tech
Leteča Tesla

Leteča Tesla

Hitri, predvsem pa močni električni avtomobili, niso za bedake. In tale voznik je to lepo dokazal.

Avto tech
Motorje bo mazala rožica

Motorje bo mazala rožica

Tale vijolična rožica nosi v sebi snov, ki bi lahko nadomestila mineralna in sintetična maziva.

Avto tech
Električni tovornjak prečkal Ameriko

Električni tovornjak prečkal Ameriko

Elon Musk trdi, da je njihov električni poltovornjak prečkal Ameriko tako, da je »tankal« le na Te...