Zakaj vozniki rallyja zavirajo z levo nogo?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 20.6.2018 7:55:00, Kategorija: Avto tech

V avtošoli so vas učili, da je leva noga namenjena izključno sklopki. A če vozite rally, to ne velja, saj tam z levo nogo predvsem – zavirate.

Zakaj vozniki rallyja zavirajo z levo nogo?

Zaviranje z levo nogo je nekakšna "črna magija" avtomobilskega sveta. Če se malo zanimate za avtomobilsko tematiko, ste verjetno o tem že slišali, a tega (pametno od vas) niste preizkusili in niti ne veste, kdaj in kje bi vam prišlo prav. In zadeva je dejansko prava umetnost.

Človek bi mislil, da gre pri zaviranju le za to, da se zmanjša hitrost vozila. A ni tako. Gre tudi za nadzorovanje razporeditve teže vozila. Z zaviranjem se namreč poveča sila na prednje pnevmatike, torej tiste, preko katerih ga usmerjamo, kar vozilu daje večjo stabilnost, posebej na ledenih ali kako drugače drsečih podlagah. Zadeva je v praksi videti prav nenavadno. V spodnjem filmu se recimo vidi, da voznik večkrat hkrati pritiska plin in zavoro, kar je nam, ki se vsak dan vozimo po običajnih cestah z običajno hitrostjo, v bistvu nepojmljivo, njemu pa pripomore, da s to tehniko progo prevozi sekundo hitreje kot brez nje.

Zaviranje z levo nogo sicer uporabljajo tudi nekateri dirkači izven rallyja, predvsem za to, da zmanjšajo čas med spuščanjem plina in pritiskom na zavoro, a v normalnih okoliščinah, posebej sedaj, ko so dirkalni avtomobili že zelo napredovali, tudi tam tega več ni.

Se vam zdi, da bi vam levonožno zaviranje ležalo? Je precej težje, kot se zdi. Če postopka niste navajeni, boste skoraj zagotovo kar nekaj časa hodili po sklopki, preden se boste navadili na zavoro. A stvar je vsekakor zanimiva, le pazite, kaj delate in ne krivite nas, če boste zleteli s ceste. Mi smo vam le postregli z informacijo.


Vir: Road & Track

preberite še to

Avto tech
Audi Sport prvak v Formuli E

Audi Sport prvak v Formuli E

Ekipa Audi Sport ABT Schaeffler je v svojem premiernem letu v Formuli E osvojila prvo mesto v ekipni razvrstit...

Avto tech
Solo kmalu na cesti

Solo kmalu na cesti

Septembra bo stekla serijska proizvodnja prvega zaprtega električnega trikolesnika.

Avto tech
Prvi testi izmenljivih baterij

Prvi testi izmenljivih baterij

Honda bo konec leta začela testirati sistem izmenljivih polnilnih baterij za motocikle in električna kolesa.

Avto tech
Nič več slabosti med vožnjo

Nič več slabosti med vožnjo

Tale čudna očala, ki jih je izdelal Citroën, naj bi pomagala, da vam med vožnjo ne bo slabo.

Avto tech
Rjavi pa verjetno ne...

Rjavi pa verjetno ne...

Nekdo je svoj avtomobil zaščitil tako, da ga je oblekel v – preprogo.

Avto tech
»Pridi, skutrček!«

»Pridi, skutrček!«

Imenuje se CanguRo in če želite, lahko kar sam pride k vam.

Avto tech
Varnostne ideje

Varnostne ideje

Sodobni avtomobili so varnejši pred krajo, a ker so tudi tatovi bolj spretni, je dobro poskrbeti za dod...

Avto tech
Bo naslednji Hrošč električen?

Bo naslednji Hrošč električen?

Vse glasnejše so govorice, da bomo leta 2022 dobili novega Hrošča, ki bo imel električni pogon n...

Avto tech
Ne bo je zeblo

Ne bo je zeblo

Električni avtomobili imajo pozimi zaradi mrazu manjši doseg. Nič več. Prihaja baterija, ki se po potre...

Avto tech
Adijo vztrajnik?

Adijo vztrajnik?

Zanimiva ideja, po kateri bi se v štiritaktnih motorjih vztrajnik zamenjal z majhnim elektromotorjem.

Avto tech
Nov mejnik v gorski dirki

Nov mejnik v gorski dirki

Volkswagen z modelom I.D. R Pikes Peak podrl enega najprestižnejših hitrostnih rekordov

Avto tech
Električni rekord na vodi

Električni rekord na vodi

Jaguar je dosegel nov hitrostni rekord med električnimi plovili in napovedal vstop na področje električnih voz...