Najboljši prenosnik je – telefon

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 11.1.2018 6:40:00, Kategorija: Mobilno

Na letošnjem sejmu CES je med prenosniki največ zanimanja deležen Razerjev »Project Linda«, ki pa sploh ni prenosnik ampak le telefon. Seveda z dodatki…

Najboljši prenosnik je – telefon

Ena bolj nelogičnih stvari, ki jih počnemo je, da poleg izredno močnega računalnika, ki ga imamo v žepu, s seboj v nahrbtniku prenašamo še enega. Glede žepa govorimo seveda o telefonu, glede nahrbtnika pa o prenosniku. A nelogičnost gor ali dol, dejstvo je, da nam telefon ne nudi velikosti zaslona in udobja tipkovnice kot prenosnik, prenosnik pa, kljub svojemu imenu, ni ravno prenosen. Je to dvoje mogoče nekako združiti? Je, imenuje pa se Project Linda. Sistem je na sejmu CES prikazalo podjetje Razer, do sedaj najbolj znano po igralnih prenosnikih. Za kaj gre?

Project Linda je v svojem bistvu en velik etui za telefon. Velik tako, da je v njem prostora za 33,8 centimetrski (13,3-palca) zaslon štirikratne ločljivosti HD, 200 Gb trdi disk, baterijo kapacitete 53,6 Wh, tipkovnico in kopico priključkov. In kaj v tem seznamu manjka? »Pamet« in sledilna ploščica seveda. To dvoje pa je tisto, kar napravi daje telefon. Ko tega (zaenkrat seveda le igralni Razer Phone) vstavimo v režo na »ovitku«, se njegovo »drobovje« spremeni v procesor prenosnika, zaslon pa v napredno sledilno ploščico. Zakaj napredno? Zato, ker je uporaben tudi kot sekundarni zaslon. Na ta način dobimo kompleten prenosnik, ki (načeloma) nudi vse, kar nudijo namenski, s tem da tale hkrati tudi polni telefon. Če je priključen na napajanje, direktno, če ne, pa iz svoje baterije, torej deluje kot »power bank«.


Ideja je seveda simpatična, ni pa nikakor nova. Podobne se pojavljajo že vsaj od leta 2011, ko je Motorola na takratnem CES prikazala svoj Atrix 4G Lapdock, kasneje pa so mu sledili še Asusov Padfone, ki je telefon spremenil v tablico, Microsoftov projekt Continuum, katerega cilj je bil spremeniti Windows Phone v nadomestek prenosnika in še kaj bi se verjetno našlo.

In zakaj ti projekti niso uspeli? Razlogov je verjetno več, največji pa zagotovo zmogljivost telefonov. Ta v času nastanka omenjenih projektov preprosto ni bila takšna, da bi omogočala kolikor toliko udobno delo v računalniškem načinu. Smo sedaj tako daleč? Za preproste naloge brskanja po spletu in komuniciranja vsekakor, za kaj več pa najverjetneje ne. Vsekakro ne za 4K-igranje na zaslonu prenosnika. A gre za izziv, ki ga ta trenutek poleg Razerja ni sposobno sprejeti prav veliko podjetij. Poleg tega je potrebno poudariti, da gre za prototip, torej koncept, ki bo do morebitnega komercialnega izida doživel še precej nadgradenj in izboljšav.

preberite še to