437 km/h in 1000 konjev na dveh kolesih…

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 22. 09. 2018 06:29:00, Kategorija: Avto tech

… in povrhu še registriran za cestno vožnjo.

437 km/h in 1000 konjev na dveh kolesih…
Kdor vsaj malo pozna svet motociklizma je slišal za Suzukijev model Hayabusa. Gre za eno največjih ikon na področju cestno legalnih motociklov. Suzuki ga je izdelal leta 1999, njegova posebnost pa je bila, da je brez »friziranja« zmogel hitrosti preko 300 km/h. Japonska motociklistična industrija se je takšnega pretiravanja takrat tako ustrašila, da so njeni predstavniki sedli skupaj in dosegli »gentlemanski sporazum« o tem, da ne bodo več tekmovali kdo bo izdelal najhitrejši serijski cestni motocikel.

In kaj je bilo na Hayabusi tako posebnega? V podrobnosti se ne bomo spuščali, povejmo le, da so zgodnji modeli na zadnje kolo sicer prenašali moč »le« 160 KM, a z relativno malenkostno predelavo je bilo vse skupaj mogoče dvigniti na 500 ali več konjičkov. In ljubitelji motociklov so seveda počeli (in še počnejo) prav to.

Eden od njih, Britanec Sean Mills, je zadeve pripeljal skoraj do absurda. Prostornino motorja je dvignil na 1547 cm3, turbopolnilnikom tlaka 3,1 bar. Podatki sami marsikom u ne povedo kaj dosti, pretiravanje pa je precej bolj jasno ko povemo, da je s tem največja moč na zadnjem kolesu kar 1000 KM. Torej toliko kot Bugatti Veyron, a na dveh kolesih. In vse skupaj ni nasajeno na kakšno raztegnjeno »dragster« šasijo ampak na motocikel, ki na zunaj ni kaj dosti drugačen od ostalih.

In kaj takšna moč pomeni v praksi? Pravzaprav ne vemo, saj je Sean Mills motor, ki je mimogrede registriran za običajno vestno vožnjo, za dogodek Strightliners »zreduciral« na slabih 700 KM in tlakom turbopolnilnika na 1,45 bara, kljub temu pa je motocikel na le 3,2 kilometra (2 milji) dolgi progi dosegel neverjetnih 437,453 km/h.


Vir: Straightliners, World Reach Comms