Ko odpove akumulator

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 27. 03. 2023 03:46:00, Kategorija:

Kako zagnati avtomobil, ko zmanjka akumulatorja in ga ni mogoče potisniti? Tako! Recimo…

Ko odpove akumulator
Pred slabimi šestimi leti se je na YouTubu pojavil video možaka, ki svojega jeklenega konjička zažene s pomočjo avtomobilske dvigalke in vrvi. Video je od takrat zabeležil že skoraj 7 milijonov ogledov, vsake toliko časa pa ponovno zaokroži po različnih socialnih omrežjih. In tako ne bodite presenečeni, če ga boste ugledali tudi na kakšnem svojem »zidu«.

In zakaj je video tako priljubljen? Možak v njem prikazuje enega od načinov, kako naj bi si bilo mogoče pomagati, če se nam izprazni akumulator. Ideja je neke vrste obrnjeno potiskanje, kjer kolesa zavrtimo ročno pri stoječem avtomobilu. V avtomobilu najprej damo kontakt in ga prestavimo, kot meni avtor prispevka, v tretjo prestavo. Nato avtomobil z dvigalko dvignemo tako, da je eno od pogonskih koles v zraku. Okoli kolesa nekajkrat navijemo močno vrv in jo potem čim siloviteje potegnemo. In avtomobil vžge… Vse skupaj nato podkrepi tudi s praktičnim prikazom postopka.


Ker zadeva zadnje tedne spet kroži po spletu in ker bo koga mogoče zamikalo, da jo preizkusi, se nam je zdelo umestno, da o tem spregovorimo nekaj besed. Ne toliko strokovnih kot varnostnih, saj je vse skupaj lahko precej problematično.

Avtor videa na začetku pove, da tak zagon ne bo deloval pri vseh avtomobilih in ugiba, da bo zadeva delovala bolje pri bencinskih motorjih kot pri dizlih, da bo več uspeha pri manj zmogljivih motorjih in da mora avtomobil imeti ročni menjalnik. O teh »točkah« je seveda mogoče razpravljati, a te še zdaleč niso vse in tudi ne najpomembnejše. Pomislekov o tem, ali se takšnega početja sploh lotiti, je še kar nekaj.

Najprej to, da so avtomobilske dvigalke priprave, ki sicer lahko dvignejo veliko težo, premikanja levo-desno pa ne prenesejo ravno veliko. Zato je potrebno, če se zadeve že lotimo, kolesa podstaviti s kakšnimi kamni ali čem podobnim, da se čim bolje zagozdijo na mesto, sicer lahko avtomobil že s potegom samim  pade z dvigalke in pri tem poškoduje sebe, vas ali koga v bližini. In seveda ročne zavore ne smete pozabiti.

Druga težava je recimo v tem, da ima veliko avtomobilov, tudi če imajo tako imenovan odprt diferencial, vgrajen protizdrsni sistem, ki diferencialu ne pusti, da bi eno kolo mirovalo, drugo pa se vrtelo, saj je to klasičen primer zdrsavanja. In kaj se bo zgodilo? Začelo se bo vrteti tudi drugo kolo in avtomobil lahko pade iz dvigalke. V najboljšem primeru bo le ugasnil, v najslabšem pa koga ali kaj poškodoval. Torej, če se zadeve že lotevate, izključite protizdrsni sistem. Če veste, kako. In da, pri avtomobilih s stalnim štirikolesnim pogonom ali tistih, ki imajo diferencial z omejenim zdrsom (Limited-slip differential - LSD), zadeva že v osnovi ne bo delovala.

Zadeva tudi najverjetneje ne bo izvedljiva, če bo akumulator res popolnoma prazen, saj v tem primeru črpalka za gorivo ne bo dovajal goriva v motor. In primerov, zakaj vse skupaj ni najbolj pametno, je še kar nekaj.

Torej – metoda »dvigalka in vrv« mogoče res deluje, a vam njeno uporabo priporočamo le, če res, res, res... ni druge možnosti. Če je le mogoče, poskusite poklicati ali ustaviti koga, ki ima zaganjalne kable ali baterijski zaganjalnik, če tega ne, pa koga prosite, naj vas potisne. Je bolj varno, hitreje in manj naporno.

Vir: Shake the Future/YouTube