Novi Mazdini bencinci bodo brez svečk

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 19. 01. 2017 05:09:18, Kategorija:

Japonski proizvajalec bo prvi, ki bo na trg poslal avtomobile, ki uporabljajo tehnologijo HCCI, kjer za vžig goriva ne skrbijo svečke ampak kompresija.

Novi Mazdini bencinci bodo brez svečk
Mazda se pri razvoju svojih avtomobilov ne zanaša samo na ustaljene prakse ampak pogosto preizkuša malce drugačne ideje. Namenoma smo zapisali drugačne, saj ideje pogosto niso nove, drugačne pa so zato, ker so drugi nad njimi obupali ali pa se jim ideja ni zdela vredna truda. Ena takšnih je bila recimo obuditev rotacijskih (wanklovih) motorjev v njihovih RX-7 in RX-8. Motor je idealen za uporabo v športnih avtomobilih, zahvaljujoč velikemu številu obratov in kompaktnim dimenzijam. Velike uspeha z njim Mazda ni dosegla, je pa vsekakor uspela ustvariti zanimivo tržno nišo.

Sedaj so se očitno odločili obuditi še eno idejo, ki se valja naokoli že nekaj časa. Gre za tako imenovani HCCI (Homogeneous charge compression ignition) ali po naše kompresijski vžig homogene mešanice, omogoča pa, da tudi bencinski motorji delujejo brez svečk. Za vžig v naslednji generaciji bencinskih motorjev SkyActive tako ne bodo več skrbele vžigne svečke ampak nekaj, česar smo navajeni iz dizelskih avtomobilov in to je – kompresija.

HCCI ni nov koncept, saj se je z njim v preteklosti spopadalo kar nekaj velikih proizvajalcev avtomobilov, a jim tehnologije ni uspelo pripeljati do tega, da bi bila uporabna v serijskih avtomobilih. Tehnologija se sliši zelo zanimivo, posebej če vemo, da naj bi zmanjšala porabo za 30 odstotkov, zaradi nižjih maksimalnih temperatur je izgorevanje bolj čisto, emisij nevarnih dušikovih oksidov praktično ni, prav tako pa se v motorju nabira precej manj saj. A HCCI ima tudi svoje slabosti – podobno kot pri dizelskih avtomobilih se lahko pojavijo težave pri hladnem vžigu, zaradi višjega kompresijskega razmerja (>15) v motorju nastajajo visoki tlaki, ki lahko povzročijo večjo obrabo motorja, takšni motorji izločajo več ogljikovega monoksida in ogljikovodikov, težava pa je tudi v nadzoru samodejnega vžiga.

A Mazdi je te težave očitno uspelo rešiti in če se bodo uresničile napovedi, bo naslednja generacija motorjev SkyActiv opremljena s temi motorji. Začeli naj bi že drugo leto z modelom Mazda3, nato pa jih razširili tudi na druge modele.


Vir: Road & Track preko Autoblog