Potrebujete leteči taksi?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 8. 04. 2017 08:22:19, Kategorija:

Prihodnje leto si ga boste lahko naročili. In to takega, ki ni ne letalo, ne helikopter ampak Volocopter.

Potrebujete leteči taksi?
O Volocopterju smo na portalu t3tech.si pisali že skoraj točno pred enim letom. Takrat smo zapisali, da je nemško podjetje E-Volo začelo testirati svoj Volocopter VC200 tudi s človeško posadko in ne več le z daljinskim vodenjem.

In kaj je bistvo Volocopterja? Gre za letalno pripravo, ki je na vodez podobna helikopterju, le da nima enega ampak kar 18 rotorjev. Ti poskrbijo, da je Volocopter v zraku izredno stabilen in varen. Če pride do tehnične težave, je rotorjev na voljo toliko, da lahko letalna naprava skoraj v vsakem primeru varno pristane. Posebno je tudi to, da rotorje poganjajo električni motorji, kar pomeni, da neposredno ne zastruplja okolja. In ker v principu deluje kot helikopter in ne kot letalo, za pristanek ne potrebuje letalske steze.

Od lani se Volocopter 2X, kot se imenuje nov model, napram različici VC200 tehnično ni kaj dosti spremenil. Dobil je še en sedež, tako da gre sedaj za dvosedežno zračno plovilo, omogoča hitro izmenjavo baterij, tako da je lahko hitro nared za nov polet, in ker gre za nekaj, kar naj bi bilo že kmalu na trgu, so seveda delali tudi na videzu in udobju.

A če se stvar ni veliko tehnično spremenila, so se pa spremenile birokratke okoliščine. Te so običajno celo bolj zapletene od tehničnih težav in tako je povsod, pa tudi v Nemčiji. A stvari se premikajo in Volocopter 2X naj bi bil v Nemčiji kmalu tudi uradno certificiran v kategoriji ultralahkih zračnih plovil kot »multikopter«. To mu bo omogočalo izpolnitev svojega osnovnega poslanstva – postati učinkovit in okolju prijazen zračni taksi, ki je varnejši, tišji in lažje vodljiv kot recimo tradicionalen helikopter. Pri podjetju E-Volo pravijo, da če bo šlo vse po sreči, bodo prve komercialne lete v Nemčiji lahko začeli izvajati že prihodnje leto.

Volocopter 2X lahko brez težav leti tudi na daljinsko upravljanje, torej kot dron ali celo samostojno, vendar bo zaradi varnostnih pravil v njem na komercialnih letih vedno pilot, ki pa bo lahko uporabil omenjen funkcije, kot varovalo. Je pa kljub temu, da bo z njim upravljal človek, opremljen s preko 100 senzorji in procesorji, ki so tu kot pomoč pilotu in s pomočjo katerih lahko Volocopter recimo samodejno lebdi, stabilizira let, drži konstantno višino ali pa v primeru težav samodejno varno pristane. Vse to bo omogočalo, da Volocopter upravljate tudi z licenco za športnega pilota.

Drugih tehničnih podatkov zaenkrat še ni na voljo, bodo pa vsekakor objavljeni takrat, ko bo Volocopter šel v serijsko proizvodnjo.

V spodnjih dveh videoposnetkih si lahko pogledate test dinamičnih lastnosti Volocopterja in predstavitev novega modela. Slednje je narejena s Pripovedovacem, tako da predlagamo, da vključite podnapise, da boste bolje razumeli.