YouTube (spet) izgublja oglase

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 26. 11. 2017 08:30:00, Kategorija:

Največji spletni portal za ogled videoposnetkov se spet sooča z odpovedmi oglasov. Tokrat je razlog pojavljanje oglasov v posnetkih, kjer je prikazana takšna in drugačna  zloraba otrok.

YouTube (spet) izgublja oglase
YouTubov sistem oglaševanje je zastavljen tako, da se oglasi samodejno prikazujejo ob videoposnetkih z določeno vsebino, določenim številom obiskovalcev, v določenih profilih obiskovalcev, obstaja pa še kup drugih parametrov. Takšna samodejnost večinoma deluje tako, da so zadovoljni tako oglaševalci kot YouTube, obiskovalci pa seveda malo manj, saj reklam nimamo ravno hudi radi.

A včasih se zadeve zalomijo in postanejo za vse vpletene hudo neprijetne. Oglasi se namreč včasih pojavijo tudi v videoposnetkih z neprimerno vsebino, kar oglaševalcem seveda ni niti najmanj všeč. Tokrat gre za videoposnetke, ki prikazujejo takšno in drugačno zlorabo otrok ali pa je med komentarji najti takšne, ki neprijetni, žaljivi ali celo grozljivi – posnetki, kjer so otroci nasilni drug do drugega ali eni druge celo mučijo, posnetki porednih otrok, kjer jim starši grozijo s tepežem ali celo pretepajo ali pa dokaj nedolžni posnetki otrok, pod katerimi se pojavljajo pedofilski komentarji. Nekaj primerov lahko najdete na tem naslovu, a svarimo vas, da je vsebina precej neprijetna.

Takšnih primerov je očitno kar veliko, do sedaj pa so oglaševanje odpovedali HP, Mars (proizvajalec čokoladic), Lidl, Diageo (Lastnik Smirnoffa) in še kar nekaj drugih. Večina je YouTubu tudi zagotovila, da se ne bodo vrnili, dokler podjetje ne bo izdelalo sistema, ki bo zagotavljal, da se njihovi oglasi ne bodo pojavljali skupaj s takšnimi posnetki.

Pri Googlu kot lastniku YouTuba se težav seveda še kako zavedajo in  se močno trudijo, da bi jo odpravili. Od letošnjega junija naj bi umaknili že več kot tri milijone posnetkov, ki bodisi kršijo pravila oglaševanja, bodisi vsebujejo »nasilno, žaljivo ali kako drugače neprimerno vsebino«, sedaj pa se osredotočajo še na neprimerne komentarje. Rešitev težave ni niti najmanj lahka. Samodejna analiza vsebine posnetkov je nekaj, kar je skoraj nemogoče izvesti tako, da bo ta znala najti in izločiti vse neprimerne posnetke, brez da bi recimo odstranila tudi takšne, ki so popolnoma nedolžni (recimo odrasli, ki se za pusta preoblečejo v dojenčke, prostitutke ali kaj podobnega), možnost, pri kateri bi se zanašali le na oznake uporabnikov, ki bo javljali neprimerno vsebino, pa tudi ni uporabna, saj se je v preteklosti že izkazalo, da ljudje nekatere posnetke prijavljajo, ker jim njihova vsebina predstavlja poslovno konkurenco, se z njimi politično ne strinjajo ali iz preproste zlobe. Zato je potrebno najti druge mehanizme. In dokler jih ne bodo, bodo oglaševalci pač bežali. Pa ne le YouTubu – s podobnimi težavami se spopadajo tudi druga socialna omrežja, od Facebooka do Instagrama.

Vir: BuzzFeed