Za lepšo dlako

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 13.3.2018 4:48:00, Kategorija:

Živali v animiranih filmih bodo postale še bolj realistične, posebej tiste z bolj obilnim kožuhom.

Za lepšo dlako

Računalniška grafika je v zadnjih desetletjih izredno napredovala in filmski studii nam ponujajo animacije, ki jih je že skoraj nemogoče ločiti od realnosti. A ena stvar se jim je do sedaj izmikala – živalska dlaka, posebej daljša. Z njenim realističnim prikazom imajo kar nekaj težav.

A temu naj bi bilo kmalu konec. Računalniški strokovnjaki univerze v San Diegu so skupaj s kolegi z univerze Berkeley so namreč razvili novo metodo izrisovanja dlake, ki naj bi bila neprimerno bolj natančna od obstoječih tehnik.

Ta trenutek se v animacijah živalska dlaka izrisuje na enak način kot človeški lasje. Računalnik izračunava poti različnih žarkov svetlobe, ki se odbijajo od posameznih las. Zadeva zahteva izredno veliko procesorsko moč, pa tudi prepričljiva ni tako, kot bi si želeli. To pa zato, ker ima živalska dlaka precej večjo tako imenovano medulo – »valjček« v sredini posamezne dlake, ki svetlobo odbija na drugačen način kot človeški lasje.

In kako so zadevo rešili? Uporabili so koncept tako imenovane podpovršinske razpršitve. Sliši se zapleteno, a koncept je že dolgo časa znan, opisuje pa način prehoda svetlobe skozi prosojen objekt v neki točki, njeno razpršitev in izstop na drugi strani. Koncept so kombinirali z nevronsko mrežo in izdelali algoritem, ki simulira podpovršinsko razpršitev svetlobe na živalski dlaki. Ideja se je izkazala za izredno obetajočo, saj je bila po tem, ko so jo »trenirali«  na le eni sceni, uporabna tudi v vseh drugih scenah.

Rezultati simulacij so baje bistveno bolj realistični od vsega, kar smo videli do sedaj, poleg tega pa je izrisovanje (rendering) baje kar desetkrat hitrejše kot od sedaj.

Vir: University of California San Diego