Zakaj vozijo po levi?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 26. 04. 2018 04:33:00, Kategorija:

Ste se kdaj spraševali, zakaj Angleži in še nekateri narodi, vozijo po levi? Razlogi so prav zabavni.

Zakaj vozijo po levi?
Okoli 65 odstotkov sveta vozi po desni strani ceste, ostali 35 odstotkov pa po levi. A se ne gre dogovoriti, da bi bilo povsod enako? Očitno ne. In zakaj je tako? Razlogi tičijo v Britanskem imperiju in, verjeli ali ne, mečih in sabljah.

Vse skupaj se je začelo v srednjem veku v Britaniji. Ker je večina ljudi desničarjev, so nosili meče opasane tako, da so jim videli ob levem boku. Če so hodili po cesti ali jahali na konju in jim je nekdo prišel nasproti, se je lahko zgodilo, da sta se, če sta šla eden mimo drugega po desni, meča med seboj zadela, kar bi lahko bilo napak razumljeno in kaj lahko bi prišlo do grdega prepira ali celo dvoboja. Zato so se Britanci pač začeli srečevati po levi. In tako je ostalo tudi po prihodu avtomobilov in vlakov, običaj pa se je razširil tudi na vse takratne angleške kolonije. Tako sedaj po levi vozijo še na Irskem, v Avstraliji, Novi Zelandiji in seveda v Indiji. In ker je Indijcev veliko, ti seveda krepko dvigujejo odstotek »levovozečih«. Kaj pa Japonska? Ta sicer ni bila nikoli angleška kolonija, so jim pa Angleži krepko pomagali pri razvoju železniške infrastrukture in s tem tja prenesli tudi vožnjo po levi.

Zakaj pa drugi vozimo po desni? Tudi za to razloge najdemo precej daleč nazaj, točneje v 18. stoletju. Takrat so v ZDA in Franciji na deželi postale priljubljene konjske vprege s štirimi konji, ki so vlekle vozove, narejene pa so bile tako, da voznik ni sedel na sedežu na vozu ampak je jahal na zadnjem levem konju. Zakaj levem? Ker je v desni držal bič. In ker je sedel na levi, je bilo na potem bolj smotrno srečevanje po levi, saj je imel voznik/jahač tako več pregleda nad dogajanjem. Najprej so se tako vozili le kmetje, v času francoske revolucije pa jih je začela posnemati tudi takratna buržoazija, saj niso hoteli izstopati iz množice. In stvar se je prijela… To in še več v spodnjem videu.


Vir: Road & Track