Projekti so se imenovali »
One Windows«, pa »
OneCore«, tokrat pa gre za »
Windows Core OS«. In kaj je bistvo projekta? Spraviti Windows v bolj
modularno in s tem bolj
univerzalno obliko.
Sredi lanskega septembra je Microsoft objavil, razvija nekaj, čemur pravijo
Andromeda OS. Šlo je za operacijski sistem, različico Windows Core OS, namenjen prihajajočim dvozaslonskim preklopnim
telefonom, kot je Surface Phone, o katerem se je takrat veliko govorilo, ne pa kaj dosti videlo. In ko smo že mislili, da je bil Andromeda OS še eden od sedaj že vrste neuspelih poskusov, je prišla na dan informacija, da Microsoft dela tudi na
Polarisu, ki je kodno ime za
namizno različico Windows Core OS.
Kot smo zapisali, bo Polaris namenjen bolj »tradicionalnim« napravam, kot so
namizni računalniki,
prenosniki in
preklopni hibridi, njegovo bistvo pa bo v tem, da bo tak, kot smo že kar nekaj časa pričakovali in čakali. Šlo bo za sistem, ki bo se bo končno
znebil »podedovane« kode, torej delov, ki so skrbeli za združljivost za nazaj in bili velika cokla napredka, saj so zahtevali veliko (preveč) kompromisov. Polaris se bo od tradicionalnega sistema Windows 10 Pro razlikoval po tem, da bo v celoti temeljil na platformi
UWP. Kaj pa je že spet to? Kratica pomeni
Universal Windows Platform, na kratko povedano pa gre za sistem, ki omogoča razvoj aplikacij tako, da bodo te uporabne na vseh platformah, ki temeljijo na Windows (namizni računalnik, prenosnik, tablica, telefon, Xbox, HoloLens, Surface Hub…) brez posebnega prilagajanja. To do sedaj zaradi omenjene združljivosti ni bilo mogoče.
S Polarisom bomo torej dobili bolj prilagodljiv sistem, ki obljublja manj navlake, boljše upravljanje porabe, hitrejše delovanje in je slišati sploh dokaj zanimivo. Težava je le v tem, da bodo z njim uporabniki še bolj zaprti oziroma »zaklenjeni« v Microsoftovo okolje kot do sedaj. Celo še bolj kot pri Windows 10 S. Slednji je prav tako omejen na izključno programe iz Trgovine Windows, a njegova osnova še vedno temelji na Windows 10 Pro. S Polarisom ne bo tako, saj bo napisan na novo in bo s starim več ali manj popolnoma prekinil povezave.
In kako bo videti Polaris? Kaj dosti seveda še ne vemo. Microsoft aktivno razvija nov uporabniški vmesnik, zaenkrat imenovan
CShell, ki bo nekakšna osnova za uporabniški vmesnike tako v mobilnem Andromeda OS kot tudi v Polarisu oziroma celotnem Windows Core OS. CShell naj bi bil na videz zelo podoben sedanjemu, razlika bo le v tem, da v ozadju
ne bo več komponent Win32 in obstoječe lupine (Windows Shell). V Windows 10 S je sedaj tako, da lahko uporabniki sicer res nameščajo le aplikacije iz Trgovine Windows, vendar lahko s pomočjo Desktop Bridge zaganjajo tudi aplikacije Win32. Pri Polarisu slednje ne bo več mogoče. In to bo uporabnike verjetno precej razjezilo, saj ne bodo mogli več uporabljati starih programov.
Microsoft se tega seveda zaveda, zato naj bi izdelali sistem, ki bi uporabnikom po potrebi omogočal tudi to, vendar ne tako, kot si je zadevo omislili HP pri svojem Elite x3, kjer se aplikacija »pretaka« na napravo, kar sicer deluje, a ne najbolje. Pravijo, da bodo izdelali bolj »naravno« različico, verjetno v obliki tako imenovanih vsebnikov (containers) torej modulov, ki bodo neodvisni od operacijskega sistema oziroma vanj ne bodo posegali.
Bo Polaris torej zamenjal Windows 10? Vsaj nekaj časa zagotovo ne. Šlo bo za sistem, ki bo deloval
vzporedno z Windows 10. Uporabniki, ki bi se radi igrali ali uporabljajo zahtevne aplikacije, bodo še naprej uporabljali Windows 10, tisti, ki jim je dovolj »lahek«, hiter sistem in, ki jih ne motijo omenjen omejitve, pa se bodo lahko odločili za Polaris ali kakorkoli se bo ob izidu že imenoval. Bo pa res, da se bo treba o načinu uporabe odločiti že ob nakupu. Nadgradnja iz Polarisa na Windows 10 ne bo mogoča tako, kot je sedaj iz Windows 10 S na »pravi« Windows.
In kdaj bomo lahko videli Polaris v praksi? Letos skoraj zagotovo ne, drugo leto malo verjetno, najbolj realno je zaenkrat videti leto
2019.
Vir:
Windows Central