Ko algoritmi ne zmorejo

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 6.12.2017 6:36:00, Kategorija: Trendi

Pri YouTubu so napovedali, da bodo zaposlili 10.000 ljudi, ki bodo iskali neprimerno videovsebino.

Ko algoritmi ne zmorejo

Računalniški algoritmi znajo marsikaj, še zdaleč pa ne vsega. In ena od stvari, kjer jim ne gre najbolje, je tudi prepoznavanje konteksta multimedijskih vsebin. Algoritem ne more vedeti ali gre na neki fotografiji, na kateri je recimo kljukasti križ, za skrajno desničarsko propagando ali za dokumentarni posnetek. In enako je pri video posnetkih. In zato imajo s kršenjem pravil uporabe težave vse storitve, ki ponujajo videovsebine, tudi YouTube. Slednji še največja, saj je tudi daleč največji in je zato neželeno vsebino na njej tudi najlažje skriti.

Seveda se tega zaveda tudi Google, zato se že leta trudi izdelati način, kako čim bolj omiliti težavo, kjer »nekateri zlonamerni uporabniki izkoriščajo našo storitev za zavajanje, manipulacijo, nadlegovanje ali škodovanje okolici«, kot se je izrazila izvršna direktorica YouTuba, Susan Wojcicki.

Poskušali so z vsemi mogočimi načini a se je izkazalo, da so samodejni načini absolutno premalo in da bo za to, da bo zadeva delovala, potreben človek. In ker gre pri YouTubu za milijone in milijone posnetkov, bo tudi teh ljudi kar nekaj. Neznanemu številu obstoječih »cenzorjev« naj bi se prihodnje leto priključilo še 10.000 novih. A to ne pomeni, da bodo pomoč tehnologije ukinili. Ne, ta se bo nadaljevala in razvijala naprej in pomagala pri iskanju ne le posnetkov, ki kršijo pravila uporabe ampak tudi komentarjev nanje, ki sodijo v kategorijo sovražnega govora, hujskanja, pedofilije in še česa.

Najnovejše napore je potrebno obravnavati tudi v luči oglaševalcev, ki zadnje čase niso prav zadovoljni, saj se njihovi oglasi pojavljajo tudi pri izrazito neprimernih vsebinah, kar vsekakor ni dobro za javno sliko oglaševalca, tako da je kar nekaj podjetij, tudi zelo znanih in velikih, do nadaljnjega odpovedalo sodelovanje z YouTubom.

preberite še to

Oglaševanje

Prijava na e-novice