Nerešljiva naloga

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 6.2.2018 5:54:00, Kategorija: Trendi

Učenci petega razreda neke osnovne šole na Kitajskem so na testu iz matematike dobili »nerešljivo« nalogo in nanjo dali nekaj izredno zanimivih odgovorov.

Nerešljiva naloga

Nekatere matematične probleme lahko rešimo z levo roko, drugi so težji, nekateri pa… nerešljivi. In tale, ki ga je postavil učitelj 11-letnih petošolcev v mestu Nanchong Shunqing  na jugozahodu Kitajske, vsekakor sodi me slednje.

Šesto vprašanje na testu se je glasilo: »Na ladji je 26 ovac in 10 koz. Koliko je star kapitan?« Seveda gre za neumno vprašanje, na katerega z matematiko ne moremo odgovoriti.

In kaj so odgovorili učenci? Nekaj odgovorov je izredno zanimivih in pametnih:

  • »Kapitan je bil star najmanj 18 let, saj sicer ne bi smel upravljati ladje!«
  • »Odgovora ne moremo dati, saj število ovac in koz nima nobene zveze s kapitanovo starostjo!«
  • »Kapitan je star 36 let. Je namreč zelo sam sebi všeč in zato je dal na krov toliko živali kot je njegova starost!«
Test je nekdo objavil na internetu in kaj hitro je postal viralen. To pa je pomenilo seveda še kupu drugih zanimivih komentarjev.
  • »Vprašanje res nima smisla. A zna nanj odgovoriti učitelj?«
  • »Vprašanje nima nobene zveze z matematiko in ne preverja učenčevega razumevanja matematike.«
  • »V šoli je 26 učiteljev, od tega jih 10 ne zna razmišljati. Koliko je star ravnatelj?«
Nekdo, seveda ne učenec, si je vzel čas in zadevi »prišel do konca«:
»Skupna teža 26 ovac in 10 koz je, če vzamemo povprečno težo živali, okoli 7700 kilogramov. Če na Kitajskem hočete upravljati s plovilom, katerega nosilnost je večja od 5 ton, morate imeti izpit za upravljanje s čolnom najmanj 5 let. Izpit je mogoče opravljati s 23 leti, torej je kapitan star najmanj 28 let!«.

In zakaj je učitelj sploh zastavil takšno vprašanje? Se mu je malce popeljalo? Ne, vse skupaj je bilo narejeno za »vzpodbujanje kritičnega razmišljanja, neodvisnega od matematičnih problemov«, kot so v objavi za javnost napisali predstavniki lokalnih šolskih oblasti in nadaljevali, da »vloga izobraževanja ni produkcija standardiziranih »rezervnih delov« pač pa vzpodbujanje neodvisnega razmišljanja…«. In res je tako…

preberite še to

Oglaševanje

Prijava na e-novice