Samo zmanjšanje emisij ne bo dovolj

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 9. 10. 2018 05:46:00, Kategorija: Trendi

V Italiji so odprli obrat, v katerem iz zraka črpajo CO2 in ga spreminjajo v metan. Sliši se dobro, vendar…

Samo zmanjšanje emisij ne bo dovolj
Znanstveniki nas že nekaj časa opozarjajo, da moramo nujno zmanjšati emisije ogljikovega dioksida (med drugim), sicer se nam slabo piše. A kot gredo stvari naprej tudi to ne bo dovolj za zaustavitev globalnega segrevanja. Najti bomo morali načine, kako količine CO2 v zraku tudi zmanjšati.

S tem se ukvarja kar nekaj inštitucij in podjetij, med katerimi je tudi švicarski Climeworks. Podjetje je lani postavilo prvi obrat z »negativno emisijo« - islandsko geotermalno toplarno so opremili tako, da je ta s pomočjo odvečne toplote in elektrike zajemala CO2 iz zraka in ga zakopavala v tla. Projekt je dokaj uspešen, zato so se sedaj lotili novega. V Italiji so postavili obrat v katerem iz zraka zajemajo CO2 in ga kombinirajo z vodikom, proizvedenim s pomočjo alkalne elektrolize, tako da nastane metan. Ta se nato lahko uporabi kot vsak drugi zemeljski plin, a s to razliko, da je ta ogljično nevtralen. Tovarna naj bi na ta način letno predelala okoli 150 ton ogljikovega dioksida.

Vse skupaj se seveda sliši dokaj zanimivo, toda… Kaj pomeni 150 ton? Malce preračunajmo. Zaradi lažjega računanja vzemimo, da naš avtomobil proizvede 100 g CO2 na kilometer, kar je relativno malo, saj tega ne dosega prav veliko avtomobilov, ki so trenutno na trgu. To pomeni, da bo v desetih kilometrih v zrak spustil kilogram CO2, eno tono pa v 10.000 kilometrih. Če vzamemo, da letno prevozimo 30.000 kilometrov, je to nekako tri tone C02. Omenjena tovarna naj bi letno predelala 150 ton CO2 kar pomeni, da bo v metan spremenila izpuste, ki jih letno povzroči pet avtomobilov.

Vse skupaj torej niti kapljica v morje ni, če pa k temu dodamo še visoke stroške, stvar ni več tako privlačna. Tovarna je sicer zgrajena modularno in jo je menda mogoče dokaj preprosto razširiti, a tudi če jo podeseterijo, bo še vedno predelala le za 50 avtomobilov CO2 letno. A nekje je treba začeti…

Vir: Ars Technica, ARSO

preberite še to

Trendi
Najstarejši zapornik na svetu

Najstarejši zapornik na svetu

Ni v zaporu ampak je že od leta 1899 priklenjen v - parku

Trendi
Prespal je cilj

Prespal je cilj

Pilot je med letom zaspal in zgrešil cilj za dobrih 45 kilometrov.

Trendi
Kaj počnemo z Zemljo?

Kaj počnemo z Zemljo?

Google Earth že nekaj časa ponuja funkcijo časovnega sprehoda skoti zgodovino posameznih področij

Trendi
Oglejte si osebno knjižnico Charlesa Darwina

Oglejte si osebno knjižnico Charlesa Darwina

Na spletu je bila pred kratkim objavljena celotna vsebina osebne knjižnice naravoslovca Charlesa Darwina,...

Trendi
Nad plastiko z mutiranim encimom

Nad plastiko z mutiranim encimom

Bakterijski encim iz komposta bi lahko pomagal k hitrejši in učinkovitejši reciklaži plastenk.

Trendi
»Izgini, ti pravim!«

»Izgini, ti pravim!«

Tako pa je videti najbolj jezna želva na svetu…

Trendi
Uporabimo uporabljeno in namestitev morske oaze v Piranskem zalivu
Trendi
Kontejnerski bazen

Kontejnerski bazen

Zakaj bi bazen vkopavali, če pa ga lahko spravimo v kontejner…

Trendi
Vsestransko električno kolo

Vsestransko električno kolo

Švedska Husquarna bo v kratkem poslala na trg novo serijo zmogljivih modelov električnih koles 2024 Gra...

Trendi
Kako bi nas zmečkalo…

Kako bi nas zmečkalo…

… če bi na različnih planetih naš avtomobil padla paleta lesa…

Trendi
Zabavna naključja

Zabavna naključja

Nekateri fotografi preždijo ure in celo dneve, da ujamejo tisti pravi trenutek, drugim pa se to posreči kar mi...

Trendi
Obrezovanje na višjem nivoju

Obrezovanje na višjem nivoju

6 metrov dolgo rezilo z desetimi noži, vse skupaj pa »vihti« helikopter…