Samo zmanjšanje emisij ne bo dovolj

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 9. 10. 2018 05:46:00, Kategorija: Trendi

V Italiji so odprli obrat, v katerem iz zraka črpajo CO2 in ga spreminjajo v metan. Sliši se dobro, vendar…

Samo zmanjšanje emisij ne bo dovolj

Znanstveniki nas že nekaj časa opozarjajo, da moramo nujno zmanjšati emisije ogljikovega dioksida (med drugim), sicer se nam slabo piše. A kot gredo stvari naprej tudi to ne bo dovolj za zaustavitev globalnega segrevanja. Najti bomo morali načine, kako količine CO2 v zraku tudi zmanjšati.

S tem se ukvarja kar nekaj inštitucij in podjetij, med katerimi je tudi švicarski Climeworks. Podjetje je lani postavilo prvi obrat z »negativno emisijo« - islandsko geotermalno toplarno so opremili tako, da je ta s pomočjo odvečne toplote in elektrike zajemala CO2 iz zraka in ga zakopavala v tla. Projekt je dokaj uspešen, zato so se sedaj lotili novega. V Italiji so postavili obrat v katerem iz zraka zajemajo CO2 in ga kombinirajo z vodikom, proizvedenim s pomočjo alkalne elektrolize, tako da nastane metan. Ta se nato lahko uporabi kot vsak drugi zemeljski plin, a s to razliko, da je ta ogljično nevtralen. Tovarna naj bi na ta način letno predelala okoli 150 ton ogljikovega dioksida.

Vse skupaj se seveda sliši dokaj zanimivo, toda… Kaj pomeni 150 ton? Malce preračunajmo. Zaradi lažjega računanja vzemimo, da naš avtomobil proizvede 100 g CO2 na kilometer, kar je relativno malo, saj tega ne dosega prav veliko avtomobilov, ki so trenutno na trgu. To pomeni, da bo v desetih kilometrih v zrak spustil kilogram CO2, eno tono pa v 10.000 kilometrih. Če vzamemo, da letno prevozimo 30.000 kilometrov, je to nekako tri tone C02. Omenjena tovarna naj bi letno predelala 150 ton CO2 kar pomeni, da bo v metan spremenila izpuste, ki jih letno povzroči pet avtomobilov.

Vse skupaj torej niti kapljica v morje ni, če pa k temu dodamo še visoke stroške, stvar ni več tako privlačna. Tovarna je sicer zgrajena modularno in jo je menda mogoče dokaj preprosto razširiti, a tudi če jo podeseterijo, bo še vedno predelala le za 50 avtomobilov CO2 letno. A nekje je treba začeti…

Vir: Ars Technica, ARSO

preberite še to

Trendi
Srečno Novo leto tudi pasjim prijateljem

Srečno Novo leto tudi pasjim prijateljem

Odlična ideja - notranja pasja uta z aktivnim odpravljanjem hrupa.

Trendi
Stoletne hlače

Stoletne hlače

Bi plačali 560 € za hlače? Ne? Kaj pa, če bi imele kar 100-letno garancijo?

Trendi
Bleščeča in smrdeča bomba...v živo

Bleščeča in smrdeča bomba...v živo

Ne kradite paketov, sicer vas lahko doleti tole…

Trendi
Ne pretiravajte z vohanjem

Ne pretiravajte z vohanjem

Vohanje umazanih nogavic lahko povzroči grdo glivično okužbo pljuč.

Trendi
Dve v enem

Dve v enem

Včasih pride prav vbodna, včasih sabljasta žaga. Zakaj ne bi imeli le eno, ki je lahko oboje?

Trendi
Kava za delovne

Kava za delovne

Zakaj ne bi ob sveži kavi uživali tudi v delavnici ali na prostem?

Trendi
Zakaj bi jih nosili?

Zakaj bi jih nosili?

Včasih moramo smuči do smučišča tudi nositi. Zakaj pa jih ne bi peljali?

Trendi
Tišje pranje

Tišje pranje

Se vaš prali stroj trese in je glasen? Tale priprava ga bo utišala.

Trendi
Najdete pravo kombinacijo?

Najdete pravo kombinacijo?

Lahko to ključavnico s številčnico odklenete z le temi tremi namigi?

Trendi
Ali nam lažejo?

Ali nam lažejo?

Zakulisje snemanja skejterskih podvigov kaže na to, da vse le ni tako akrobatsko…

Trendi
Najhitrejša žival na svetu

Najhitrejša žival na svetu

Si lahko zamislite, da nekaj pospeši od 0 do 324 km/h v 0,000015 sekunde?

Trendi
S tehnologijo nad zalezovalce

S tehnologijo nad zalezovalce

Obiskovalce koncerta Taylor Swift so spremljale kamere in iskale zalezovalce.