Samo zmanjšanje emisij ne bo dovolj

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 9.10.2018 5:46:00, Kategorija: Trendi

V Italiji so odprli obrat, v katerem iz zraka črpajo CO2 in ga spreminjajo v metan. Sliši se dobro, vendar…

Samo zmanjšanje emisij ne bo dovolj

Znanstveniki nas že nekaj časa opozarjajo, da moramo nujno zmanjšati emisije ogljikovega dioksida (med drugim), sicer se nam slabo piše. A kot gredo stvari naprej tudi to ne bo dovolj za zaustavitev globalnega segrevanja. Najti bomo morali načine, kako količine CO2 v zraku tudi zmanjšati.

S tem se ukvarja kar nekaj inštitucij in podjetij, med katerimi je tudi švicarski Climeworks. Podjetje je lani postavilo prvi obrat z »negativno emisijo« - islandsko geotermalno toplarno so opremili tako, da je ta s pomočjo odvečne toplote in elektrike zajemala CO2 iz zraka in ga zakopavala v tla. Projekt je dokaj uspešen, zato so se sedaj lotili novega. V Italiji so postavili obrat v katerem iz zraka zajemajo CO2 in ga kombinirajo z vodikom, proizvedenim s pomočjo alkalne elektrolize, tako da nastane metan. Ta se nato lahko uporabi kot vsak drugi zemeljski plin, a s to razliko, da je ta ogljično nevtralen. Tovarna naj bi na ta način letno predelala okoli 150 ton ogljikovega dioksida.

Vse skupaj se seveda sliši dokaj zanimivo, toda… Kaj pomeni 150 ton? Malce preračunajmo. Zaradi lažjega računanja vzemimo, da naš avtomobil proizvede 100 g CO2 na kilometer, kar je relativno malo, saj tega ne dosega prav veliko avtomobilov, ki so trenutno na trgu. To pomeni, da bo v desetih kilometrih v zrak spustil kilogram CO2, eno tono pa v 10.000 kilometrih. Če vzamemo, da letno prevozimo 30.000 kilometrov, je to nekako tri tone C02. Omenjena tovarna naj bi letno predelala 150 ton CO2 kar pomeni, da bo v metan spremenila izpuste, ki jih letno povzroči pet avtomobilov.

Vse skupaj torej niti kapljica v morje ni, če pa k temu dodamo še visoke stroške, stvar ni več tako privlačna. Tovarna je sicer zgrajena modularno in jo je menda mogoče dokaj preprosto razširiti, a tudi če jo podeseterijo, bo še vedno predelala le za 50 avtomobilov CO2 letno. A nekje je treba začeti…

Vir: Ars Technica, ARSO

preberite še to

Trendi
»Umetna luna« namesto obcestnih svetilk?

»Umetna luna« namesto obcestnih svetilk?

Kitajci naj bi leta 2020 izstrelili satelit, ki bo osvetljeval zemljo osemkrat bolj kot luna in nadomesti...

Trendi
Hyperloop se izplača!

Hyperloop se izplača!

Hiperloop-povezava med Kansas Cityjem in St. Loiusom je ekonomsko vzdržna, pravijo raziskave.

Trendi
Preprosta napeljava

Preprosta napeljava

Za polaganje različnih vrst napeljave moramo najprej izdelati ustrezne utore. S temle bodo narejeni hitro, bre...

Trendi
Natančno dvigovanje

Natančno dvigovanje

Tale priprava bi lahko prišla prav tako profesionalcem kot domačim »dvigovalcem«.

Trendi
Zaprtokrilna letala

Zaprtokrilna letala

Projekt Parsifal - star koncept, ki lahko v novi preobleki pomeni čistejši letalski promet.

Trendi
Manj, a še vedno preveč

Manj, a še vedno preveč

Uporabniki manj dovzetni za prevare s tehnično podporo, a mnogi še vedno izgubljajo čas in denar

Trendi
Kindle pripravljen za kopanje

Kindle pripravljen za kopanje

Novi model bralnika Kindle Paperwhite je lažji, ima več pomnilnika in je nepremočljiv.

Trendi
Kiberčevlji

Kiberčevlji

Elegantna rešitev za sprehod po navideznem svetu. Nič več padanja in slabosti.

Trendi
Slap, ki teče navzgor

Slap, ki teče navzgor

No ja, ni čisto tako, a kljub temu je vse skupaj videti dokaj nenavadno.

Trendi
Aplikacija, ki zazna depresijo

Aplikacija, ki zazna depresijo

Bo depresijo mogoče zaznati kar preko aplikacije v mobilnem telefonu?

Trendi
Križ vseh križev

Križ vseh križev

To pravzaprav ni več avtocestni križ ampak avtocestni makrame.

Trendi
15 krvavih zanimivosti

15 krvavih zanimivosti

Nekaj zabavnih in resnih zanimivosti o naši krvi.