Zaprtokrilna letala

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 17. 10. 2018 06:05:00, Kategorija: Trendi

Projekt Parsifal - star koncept, ki lahko v novi preobleki pomeni čistejši letalski promet.

Zaprtokrilna letala
Letalski promet povzroča za okoli 3 odstotke vseh toplogrednih plinov, ki jih v zrak spustijo države EU, kar ni malo. Kaj je mogoče narediti? Ljudje vsekakor ne bomo leteli manj, kvečjemu več, zato moramo narediti nekaj na tem, da naredimo letala bolj »čista«. In pri tem bi lahko pomagal skoraj 100 let star koncept, ki so ga letalski inženirji do sedaj več ali manj ignorirali.

Nemški letalski inženir Ludwig Prandtl, ki velja za očeta aerodinamike, si je že leta 1924 zamisli malce drugačno letalsko krilo od običajnega in izračunal, da imaobčutno manjši količnik zračnega upora in je aerodinamično bolj učinkovit. A snovalci letal so ga več ali manj ignorirali saj je veljalo, da ideja ni izvedljiva. Do leta 1990. Takrat se je k stvari spravil profesor Aldo Frediani iz univerze v Pisi.  Dokazal, da je imel Prandtl prav, ugotovil pa tudi, da je takšno letalo mogoče izdelati. In nastal je projekt Parsifal (Prandtlplane ARchitecture for the Sustainable Improvement of Future AirpLanes).

In kaj je tako posebnega na teh »Prandtlovih« letalih? To, da letalo nima dveh kril ampak eno, tako imenovano zaprto krilo, ki »zaokroži« okoli letala. Takšna oblika pomeni manjši količnik zračnega upora, ta pa ima za posledico seveda manj porabljenega goriva, kar se najbolj pozna pri vzletu in pristanku, ko letalski motorji najbolj »trpijo« in je zato poraba in s tem emisije, največja.

Ekipa pod vodstvom omenjenega profesorja je izdelala model letala, ki se sedaj testira. Projekt cilja predvsem na letala srednjih velikosti, namen pa je, da bi se poleg zmanjšanja emisij povečalo tudi število potnikov iz sedanjih 180 na 310 (povprečje). Profesor Frediani meni, da je mogoče izdelati letalo z enakim razponom kril kot Airbus A320 ali Boeing B737, a z nosilnostjo večjih letal tipa Airbus 330 ali Boeing 767.

Profesor je z idejo očitno prepričal EU, saj je ta projektu pred kratkim dodelila 3 milijone evrov za nadaljnje raziskave.


Vir: Horizon

preberite še to

Trendi
Kontejnerski bazen

Kontejnerski bazen

Zakaj bi bazen vkopavali, če pa ga lahko spravimo v kontejner…

Trendi
Vsestransko električno kolo

Vsestransko električno kolo

Švedska Husquarna bo v kratkem poslala na trg novo serijo zmogljivih modelov električnih koles 2024 Gra...

Trendi
Kako bi nas zmečkalo…

Kako bi nas zmečkalo…

… če bi na različnih planetih naš avtomobil padla paleta lesa…

Trendi
Zabavna naključja

Zabavna naključja

Nekateri fotografi preždijo ure in celo dneve, da ujamejo tisti pravi trenutek, drugim pa se to posreči kar mi...

Trendi
Obrezovanje na višjem nivoju

Obrezovanje na višjem nivoju

6 metrov dolgo rezilo z desetimi noži, vse skupaj pa »vihti« helikopter…

Trendi
Razbijamo mite o robotskih sesalnikih iRobot

Razbijamo mite o robotskih sesalnikih iRobot

Promocijska vsebina
Kljub temu, da ...

Trendi
Tudi implantat ni pomagal

Tudi implantat ni pomagal

Indijski študent si je dal v uho kirurško vstaviti slušalko Bluetooth, da bi lahko goljuf...

Trendi
Hitro kvadriranje

Hitro kvadriranje

Tako lahko na pamet in (dokaj) hitro kvadrirate dvomestna števila…

Trendi
Najdaljši vodni tobogan na svetu

Najdaljši vodni tobogan na svetu

Ni pretirano hiter, se pa zato po njem peljete dobre štiri minute…

Trendi
Zakaj pa to leti?

Zakaj pa to leti?

Ali lahko helikopter leti brez vrtenja elise? Tale očitno lahko. Ali pa tudi ne…

Trendi
Ne, hvala... Bom raje klasiko...

Ne, hvala... Bom raje klasiko...

Zakaj bi nekdo dovoli frizerju, da ga striže s - kotnim brusilnikom?

Trendi
Zakaj pa to ne gre?

Zakaj pa to ne gre?

Znano sestavljanko je mogoče rešiti na več načinov, le na enega ne…