363 prometnih nesreč Tesle in Honde…

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 28. 06. 2022 05:46:00, Kategorija: Avto tech

…kaže, zakaj samovozni avtomobili morda še desetletja ne bodo varni….

363 prometnih nesreč Tesle in Honde…
Ko se je začelo govoriti o samovoznih oziroma avtonomnih vozilih, si vizije prihodnosti govorile o tem, da sploh ne bomo več kupovali avtomobilov oziroma da bo njihovo lastništvo postalo nepotrebno. Naša naročila bodo hitro in učinkovito dostavljali roboti, če bomo morali kam iti, pa bomo med vožnjo lahko še malo oddremali ali opravili še kaj dela, saj nas bodo vozila peljala sama.

In na nekaterih področjih je res bil dosežen napredek. Marsikje po svetu so vse bolj prisotni majhni roboti za dostavo hrane, marsikaj pa se počne tudi na razvoju in preskušanju varnosti samovoznih tovornjakov. Kaj pa osebna vozila? Tu stvari tečejo vse prej kot gladko. Še več, razvijalci so potegnili »ročno zavoro«, saj so ugotovili, da zadeve ne gredo tako, kot so upali, da bodo.

Pot do popolnoma samo voznih avtomobilov naj bi po načrtih potekala po fazah, določenih s strani Mednarodnega združenja avtomobilskih inženirjev (Society of Automotive Engineers - SAE). Te so razdeljene na šest stopenj, od SAE 0 do SAE 5, pri čemer SAE 0 pomeni vožnjo brez avtomatizacije, torej to, kar počnemo zdaj z »navadnimi« avtomobili, SAE 1 pomeni »roke na volanu« oziroma deljen nadzor, SAE 2 pomeni vožnjo brez rok na volanu, SAE 3 vožnjo brez da voznik gleda na cesto, SAE 4 vožnjo brez »razmišljanja o cesti«, SAE 5 pa avtomobile, pri katerih volan ni več potreben. In kje smo zdaj? Nekje med SAE 1 in SAE 2, torej bi vozniki še vedno morali držati roke na volanu ali vsaj budno spremljati dogajanje v prometu. Dokler je šlo za testne vožnje, ki so jih izvajali proizvajalci vozil oziroma njihovi inženirji, je bilo vse skupaj kolikor toliko v redu, ko pa so ti sistemi prešli tudi v produkcijske avtomobile, torej tiste, ki jih lahko kupita Francelj in Micka, pa so se stvari malce spremenile. Omenjena F in M namreč zadeve ne poznata tako dobro in se, kljub opozorilom, ne zavedata nevarnosti do te mere kot inženirji, ki so stvar razvili. In ker so prvi kilometri v takšnih avtomobilih običajno dokaj obetavni, ljudje zelo pogosto »spustijo gard« in, namesto da bi nadzirali dogajanje na cesti, igrajo karte, jedo, berejo ali celo spijo.


V ZDA je bilo leta 2021 toliko poročil o nevarnem vedenju voznikov za volanom avtomobilov stopnje 2, da je ameriška Agencija za varnost v prometu (NHTSA) od proizvajalcev zahtevala, da začnejo poročati o prometnih nesrečah, ki so se zgodile, ko so bili ti sistemi vklopljeni. Prve ugotovitve, objavljene pred nekaj dnevi, so pokazale, da so bila vozila Tesla in Honda od leta 2021 vpletena v 273 oziroma 90 takšnih trčenj, največ nesreč pa se je zgodilo v Teksasu in Kaliforniji.

Teh 363 nesreč se zdi z vidika varnosti porazno veliko, tudi če jih postavimo v kontekst celotne prometne varnosti in jih primerjamo z več kot 40.000 smrtnimi žrtvami, kolikor so jih zahtevale ameriške ceste v let 2021. Poleg tega pa gre za nesreče, ki bi jih bilo v večini primerov mogoče preprečiti, če bi se vozniki držali pravil. A se jih ne… In zato se dogaja to, kar se že desetletja dogaja na marsikaterem tehnološkem področju - da tehnologija zmore precej več kot pa smo uporabniki sposobni »posvojiti«. In zato avtonomnih vozil še kar nekaj časa ne bo na cestah...

Vir: NHTSA

preberite še to

Avto tech
Varnostni pasovi prepovedani

Varnostni pasovi prepovedani

Na tej 26 km dolgi cesti ne smete voziti med 25 in 40 km/h in ne smete biti pripeti…

Avto tech
Novi časi, novi trendi?

Novi časi, novi trendi?

Kaj pa dela ta Tesla pred hišo? Krade elektriko…

Avto tech
Kako deluje rotacijski motor

Kako deluje rotacijski motor

Kaj se dogaja znotraj redko uporabljanega a nikoli čisto pozabljenega Wanklovega motorja? Tole.

Avto tech
Pa se znajdi, če lahko

Pa se znajdi, če lahko

Tale petnadstropni avtocestni križ z več kot 20 izvozi je…

Avto tech
Notri da, ven pa več ne…

Notri da, ven pa več ne…

Kako ujeti samovozni avtomobil? Tako…

Avto tech
Avtomobili ne smejo prdeti!

Avtomobili ne smejo prdeti!

Električni avtomobili v ZDA morajo oddajati »dostojne« zvoke…

Avto tech
Kako pogosto ste ujeti v zastoju?

Kako pogosto ste ujeti v zastoju?

Promocijska vsebina
Gneča na na&scar...

Avto tech
Hitrostna pomoč kmalu obvezna

Hitrostna pomoč kmalu obvezna

Do julija 2024 bo moral imeti vsak nov avtomobil, prodan v EU, vgrajen sistem za preprečevanje prehitre vožnje...

Avto tech
Rešil ga je »svetniški sij«

Rešil ga je »svetniški sij«

Voznik Formule 1 Zhou Guanyu bi brez zaščitne kletke verjetno končal bistveno drugače…

Avto tech
Križ vseh križev

Križ vseh križev

To pravzaprav ni več avtocestni križ ampak avtocestni makrame.

Avto tech
Ko še ni bilo alkotestov

Ko še ni bilo alkotestov

Kako so Britanci leta 1967 sprejeli odločitev o uvedbi testov alkoholiziranosti…

Avto tech
363 prometnih nesreč Tesle in Honde…

363 prometnih nesreč Tesle in Honde…

…kaže, zakaj samovozni avtomobili morda še desetletja ne bodo varni….