363 prometnih nesreč Tesle in Honde…

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 28. 06. 2022 05:46:00, Kategorija: Avto tech

…kaže, zakaj samovozni avtomobili morda še desetletja ne bodo varni….

363 prometnih nesreč Tesle in Honde…
Ko se je začelo govoriti o samovoznih oziroma avtonomnih vozilih, si vizije prihodnosti govorile o tem, da sploh ne bomo več kupovali avtomobilov oziroma da bo njihovo lastništvo postalo nepotrebno. Naša naročila bodo hitro in učinkovito dostavljali roboti, če bomo morali kam iti, pa bomo med vožnjo lahko še malo oddremali ali opravili še kaj dela, saj nas bodo vozila peljala sama.

In na nekaterih področjih je res bil dosežen napredek. Marsikje po svetu so vse bolj prisotni majhni roboti za dostavo hrane, marsikaj pa se počne tudi na razvoju in preskušanju varnosti samovoznih tovornjakov. Kaj pa osebna vozila? Tu stvari tečejo vse prej kot gladko. Še več, razvijalci so potegnili »ročno zavoro«, saj so ugotovili, da zadeve ne gredo tako, kot so upali, da bodo.

Pot do popolnoma samo voznih avtomobilov naj bi po načrtih potekala po fazah, določenih s strani Mednarodnega združenja avtomobilskih inženirjev (Society of Automotive Engineers - SAE). Te so razdeljene na šest stopenj, od SAE 0 do SAE 5, pri čemer SAE 0 pomeni vožnjo brez avtomatizacije, torej to, kar počnemo zdaj z »navadnimi« avtomobili, SAE 1 pomeni »roke na volanu« oziroma deljen nadzor, SAE 2 pomeni vožnjo brez rok na volanu, SAE 3 vožnjo brez da voznik gleda na cesto, SAE 4 vožnjo brez »razmišljanja o cesti«, SAE 5 pa avtomobile, pri katerih volan ni več potreben. In kje smo zdaj? Nekje med SAE 1 in SAE 2, torej bi vozniki še vedno morali držati roke na volanu ali vsaj budno spremljati dogajanje v prometu. Dokler je šlo za testne vožnje, ki so jih izvajali proizvajalci vozil oziroma njihovi inženirji, je bilo vse skupaj kolikor toliko v redu, ko pa so ti sistemi prešli tudi v produkcijske avtomobile, torej tiste, ki jih lahko kupita Francelj in Micka, pa so se stvari malce spremenile. Omenjena F in M namreč zadeve ne poznata tako dobro in se, kljub opozorilom, ne zavedata nevarnosti do te mere kot inženirji, ki so stvar razvili. In ker so prvi kilometri v takšnih avtomobilih običajno dokaj obetavni, ljudje zelo pogosto »spustijo gard« in, namesto da bi nadzirali dogajanje na cesti, igrajo karte, jedo, berejo ali celo spijo.


V ZDA je bilo leta 2021 toliko poročil o nevarnem vedenju voznikov za volanom avtomobilov stopnje 2, da je ameriška Agencija za varnost v prometu (NHTSA) od proizvajalcev zahtevala, da začnejo poročati o prometnih nesrečah, ki so se zgodile, ko so bili ti sistemi vklopljeni. Prve ugotovitve, objavljene pred nekaj dnevi, so pokazale, da so bila vozila Tesla in Honda od leta 2021 vpletena v 273 oziroma 90 takšnih trčenj, največ nesreč pa se je zgodilo v Teksasu in Kaliforniji.

Teh 363 nesreč se zdi z vidika varnosti porazno veliko, tudi če jih postavimo v kontekst celotne prometne varnosti in jih primerjamo z več kot 40.000 smrtnimi žrtvami, kolikor so jih zahtevale ameriške ceste v let 2021. Poleg tega pa gre za nesreče, ki bi jih bilo v večini primerov mogoče preprečiti, če bi se vozniki držali pravil. A se jih ne… In zato se dogaja to, kar se že desetletja dogaja na marsikaterem tehnološkem področju - da tehnologija zmore precej več kot pa smo uporabniki sposobni »posvojiti«. In zato avtonomnih vozil še kar nekaj časa ne bo na cestah...

Vir: NHTSA

preberite še to

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...

Avto tech
Dušik ali zrak?

Dušik ali zrak?

Nekateri avtomobilske pnevmatike namesto z zrakom polnijo z dušikom. Zakaj? Zato!