Bomo le vozili na vodik?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 26. 03. 2019 06:05:00, Kategorija: Avto tech

Znanstveniki so iznašli lažji način pridobivanja vodika za gorivne celice.

Bomo le vozili na vodik?
Avtomobili, v zadnjem času pa tudi tovornjaki, se elektrificirajo. To je sicer v redu, a so tako eni kot drugi še daleč od nečesa idealnega. Ena največjih težav je seveda doseg. Ta je precej slabši od dosega vozil z motorji z notranjim izgorevanjem, še večja težava pa je polnjenje. Ne le, da je polnilnih postaj malo in je daljšo pot potrebno temu primerno načrtovati, tudi polnjenje samo je težavno, saj traja, vsaj zaenkrat, še zelo dolgo.

Kar zadeva polnjenje je neprimerno priročnejša rešitev tista z vodikovimi gorivnimi celicami. Takšni avtomobili nimajo klasičnih Li-ionskih baterij ampak vodikov/kisikove gorivne celice, ki proizvajajo električno energijo, pri čemer pa kot stranski produkt nastaja le – voda.

Težava gorivnih celic pa je vodik. Njegova proizvodnja je daleč od čiste, polnilne postaje morajo biti opremljene z visokotlačnimi rezervoarji in še kaj se najde. A znanstveniki univerze Lowell v ameriškem Massachusettsu menijo, da so našli cenejši in čistejši način proizvodnje vodika. Postopek deluje s pomočjo vode, ogljikovega dioksida in kobalta. Mešanica teh treh komponent se vstavi neposredno v gorivno celico, kjer se meša s kisikom in sproti ustvarja vodik, ta pa napaja motor električnega avtomobila, baterije, luči in ostalo. In ker gre za sprotno proizvodnjo v avtomobilu, ni potrebno imeti polnilnih postaj. Ko bo šlo gorivo h koncu, se bo kupila druga posoda s kobaltom in vstavila v generator vodika. Pa tudi potrebe po visokotlačnih rezervoarjih v avtomobilih ni, saj vodik nastaja pri nizkem tlaku, odvečen pa se ne shranjuje, kar celotno zadevo naredi tudi precej bolj varno. Kaj pa doseg? Z eno posodo kobalta menda med 550 in 650 kilometri.

Zadeva je zaenkrat seveda še na eksperimentalni ravni, so pa prvi rezultati menda zelo vzpodbudni.

Vir: UMass Lowell

preberite še to

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...

Avto tech
Dušik ali zrak?

Dušik ali zrak?

Nekateri avtomobilske pnevmatike namesto z zrakom polnijo z dušikom. Zakaj? Zato!