Bomo tako dobili poceni vodik?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 10. 08. 2018 04:20:00, Kategorija: Avto tech

Vodik je odlično brezemisijsko gorivo za avtomobile, težava pa je, ker ga je težko transportirati in skladiščiti. Ali pa ne…

Bomo tako dobili poceni vodik?
Že dolgo je znano, da bi lahko bil vodik odlično gorivo za pogon avtomobilov, saj izgoreva brez škodljivih izpustov, v naravi pa ga je veliko. A težava je v tem, ker je izredno vnetljiv, zaradi svoje nizke gostote pa tudi zoprn za transportiranje. In zato se je do sedaj o njem govorilo v smislu: »Ja, saj vodik je v redu, ampak…«. A to bi se po zaslugi avstralskega Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation (CSIRO) lahko v kratkem spremenilo.

Organizacija je izdelala posebno kovinsko membrano, ki je sposobna vodik (H) »izvleči« iz amonijaka (NH3). Postopek je neke vrste obratna operacija nečesa, čemur kemiki pravijo Haber-Boschev proces, ki se uporablja za »pretvorbo« vodika v amonijak. In zakaj ravno amonijak? Kaj je na njem tako posebnega? To, da ga je mogoče dokaj preprosto in poceni proizvajati ter lažje in varneje transportirati in shranjevati kot vodik.

In kako naj bi zadeva delovala v praksi? Z omenjenim Haber-Boschevim procesom naj bi se dušik (N) iz zraka »povezal« z vodikom in proizvedel amonijak. Ta bi se nato transportiral na črpalne postaje, tam shranil, nato pa s pomočjo omenjene membrane, ki jo je razvil CSIRO, sproti spreminjal v vodik, ki bi ga vozniki »tankali« v gorivne celice svojih avtomobilov.

Pri celotni tehnologiji je zanimivo tudi to, da ne gre za nekaj, kar je v fazi znanstvene ideje ampak za delujočo tehnologijo, ki jo bodo v Avstraliji v kratkem že začeli testirati tudi v praksi. CSIRO je od Toyote in Hyundaija, ki oba vlagata kar veliko denarja in drugih virov v gorivne celice, že dobila testne avtomobile (od Toyotin model Mirai, ki ga vidite na naslovni sliki, od Hyundaia pa model Nexo). Če bodo testi pokazali, da je metoda učinkovita in da jo je mogoče masovno uporabiti, bi lahko avtomobili, ki jih poganjajo gorivne celice, prišli v »mainstream« že v dveh letih.

Ideja je videti obetavno, preden jo začnemo resnično hvaliti, pa je potrebno počakati na izračune energetske in finančne čistosti proizvodnje. Prvi izračuni govorijo o tem, da naj bi bila metoda čistejša od »čiste elektrike«.

Vir: CSIRO

preberite še to

Avto tech
Prenovljena osebnost

Prenovljena osebnost

Ste vedeli, da je posodobljen videz modela Škoda Scala navdihnil všečni koncept Vision RS? Ravno...

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...