Bomo tako dobili poceni vodik?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 10. 08. 2018 04:20:00, Kategorija: Avto tech

Vodik je odlično brezemisijsko gorivo za avtomobile, težava pa je, ker ga je težko transportirati in skladiščiti. Ali pa ne…

Bomo tako dobili poceni vodik?

Že dolgo je znano, da bi lahko bil vodik odlično gorivo za pogon avtomobilov, saj izgoreva brez škodljivih izpustov, v naravi pa ga je veliko. A težava je v tem, ker je izredno vnetljiv, zaradi svoje nizke gostote pa tudi zoprn za transportiranje. In zato se je do sedaj o njem govorilo v smislu: »Ja, saj vodik je v redu, ampak…«. A to bi se po zaslugi avstralskega Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation (CSIRO) lahko v kratkem spremenilo.

Organizacija je izdelala posebno kovinsko membrano, ki je sposobna vodik (H) »izvleči« iz amonijaka (NH3). Postopek je neke vrste obratna operacija nečesa, čemur kemiki pravijo Haber-Boschev proces, ki se uporablja za »pretvorbo« vodika v amonijak. In zakaj ravno amonijak? Kaj je na njem tako posebnega? To, da ga je mogoče dokaj preprosto in poceni proizvajati ter lažje in varneje transportirati in shranjevati kot vodik.

In kako naj bi zadeva delovala v praksi? Z omenjenim Haber-Boschevim procesom naj bi se dušik (N) iz zraka »povezal« z vodikom in proizvedel amonijak. Ta bi se nato transportiral na črpalne postaje, tam shranil, nato pa s pomočjo omenjene membrane, ki jo je razvil CSIRO, sproti spreminjal v vodik, ki bi ga vozniki »tankali« v gorivne celice svojih avtomobilov.

Pri celotni tehnologiji je zanimivo tudi to, da ne gre za nekaj, kar je v fazi znanstvene ideje ampak za delujočo tehnologijo, ki jo bodo v Avstraliji v kratkem že začeli testirati tudi v praksi. CSIRO je od Toyote in Hyundaija, ki oba vlagata kar veliko denarja in drugih virov v gorivne celice, že dobila testne avtomobile (od Toyotin model Mirai, ki ga vidite na naslovni sliki, od Hyundaia pa model Nexo). Če bodo testi pokazali, da je metoda učinkovita in da jo je mogoče masovno uporabiti, bi lahko avtomobili, ki jih poganjajo gorivne celice, prišli v »mainstream« že v dveh letih.

Ideja je videti obetavno, preden jo začnemo resnično hvaliti, pa je potrebno počakati na izračune energetske in finančne čistosti proizvodnje. Prvi izračuni govorijo o tem, da naj bi bila metoda čistejša od »čiste elektrike«.

Vir: CSIRO

preberite še to

Avto tech
Kandidat za Darwinovo nagrada meseca je…

Kandidat za Darwinovo nagrada meseca je…

… ta mladenič, ki je Tesline varnostne mehanizme testiral na svoji – ženi.

Avto tech
Kaj počnejo vsi ti gumbi?

Kaj počnejo vsi ti gumbi?

Če ste kdaj videli volan bolida F1 ste verjetno opazili, da je poln gumbov. Čemu so namenjeni?

Avto tech
Tudi James Bond bo električen

Tudi James Bond bo električen

V novem filmu bo britanski agent 007 vozil električni Aston Martin.

Avto tech
Razstavljena

Razstavljena

Promocijska vsebina
Tako je videti a...

Avto tech
Ne vidijo dobro

Ne vidijo dobro

Avtonomna vozila imajo težave s prepoznavanjem ljudi s temnejšo barvo kože.

Avto tech
Multipraktična baterija

Multipraktična baterija

Baterija, ki vam zažene avto, polni telefon, razbija steklo, reže pasove… In sveti tudi…

Avto tech
Največji SUV na svetu

Največji SUV na svetu

Res je največji, a po našem skromnem mnenju tudi najgrši, najbizarnejši in najnepotr...

Avto tech
Učinkoviti in močni

Učinkoviti in močni

Promocijska vsebina
Novi modeli priključnih hibridov Audi Q5, A6, A7 Sportback in A8.

Avto tech
Leteče nepnevmatske pnevmatike

Leteče nepnevmatske pnevmatike

Nekoč bo prišel čas, ko bomo pnevmatikam rekli kako drugače, saj bodo izgubile zrak in dobile nove funk...

Avto tech
Novi Audi Q3

Novi Audi Q3

Cilj je bil jasen – novi Audi Q3 mora biti večji, bolj dinamičen, pametnejši, skratka – &sc...

Avto tech
Napad na Teslo 3

Napad na Teslo 3

Volvova znamka Polestar ima jasnega nasprotnika. In to tehnološko, cenovno in zmogljivostno.

Avto tech
Eden najbolj simpatičnih

Eden najbolj simpatičnih

Hondin model E, »najbolj srčkan električni avto na svetu«, gre v proizvodnjo še letos.