Električna avtocesta

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 10. 05. 2019 05:25:00, Kategorija: Avto tech

V Nemčiji so odprli prvi odsek elektrificirane avtoceste, namenjene hibridnim tovornjakom.

Električna avtocesta

Podjetje Siemens je v sodelovanju z oblastni nemške dežele Hessen avgusta leta 2017 zagnal projekt, v okviru katerega so elektrificirali 10-kilometrski odsek avtoceste med frankfurtskim letališčem in razcepom Darmstadt/Weiterstadt. Projekt sedaj gre h koncu in prvi tovornjaki se že vozijo po njem. In za kaj gre?

Siemens je že leta 2012 na dan prišel z idejo eAvtoceste (eHighway), v okviru katere naj bi se obstoječe avtoceste elektrificirale na podoben način kot železnice in trolejbusne/tramvajske  linije, po njih pa bi vozili hibridni tovornjaki, ki bi bili, poleg motorja z notranjim izgorevanjem, opremljeni tudi s pantografi, torej tokovnimi odjemniki, kot jih poznamo iz lokomotiv, tramvajev in trolejbusov, in ki omogočako, da vozila vozijo na električni pogon. Zadeva bi v praksi bila videti tako, da bi tovornjak vozil po elektrificiranem voznem pasu izključno s pomočjo elektrike, ki bi jo dobil preko tokovnega odjemnika (pantografa, trole) iz napeljave, ki teče nad avtocesto. Elektrika bi, poleg tega, da poganja tovornjak, polnila tudi baterijo hibridnega pogona, slednji pa bi energijo dobival tudi iz zaviranja. Če bi tovornjak moral prehiteti vozilo pred seboj, bi zavil iz elektrificiranega voznega pasu in prehiteval s pomočjo električnega pogona, ki ga napaja baterija, nato pa se vrnil nazaj na elektrificiran pas in se spet »priklopil« na napajanje. Tam, kjer elektrike ni, in ko se baterija hibridnega sistema izprazni, pa bi seveda vozil s klasičnim motorjem z notranjim izgorevanjem. Siemensove simulacije so pokazale, da če bi na ta način elektrificirali tretjino nemških avtocest, bi zmanjšali izpuste CO2 za šest milijonov ton, 40-tonski tovornjak pa bi na 100.000 kilometrov privarčeval kar 20.000 € samo zaradi razlike cen med elektriko in običajnimi energenti.

Kot smo zapisali, je projekt sedaj tako daleč, da so prvi tovornjaki začeli voziti in dosedanji teoretični izračuni bodo dobili priložnost, da se potrdijo tudi v praksi. To pa ni edina Siemensova »električna avtocesta«. Nekaj podobnega podjetje gradi tudi v ZDA in na Švedskem, tako da bo možnosti testiranja ideje še več.



Vir: Siemens

preberite še to

Avto tech
Prenovljeni Zoe

Prenovljeni Zoe

Renault je predstavil prenovljeno različico svojega električnega modela Zoe.

Avto tech
80 km/h s kolesom

80 km/h s kolesom

Bi imeli kolo, ki za več kot 50-krat poveča moč, s katero poganjate pedala?

Avto tech
Teslin podvodnež

Teslin podvodnež

Po besedah Elona Muska ima Tesla tudi bondovsko navdahnjeni podvodni avtomobil.

Avto tech
1200 konjev za »drobiž«

1200 konjev za »drobiž«

Če bi radi superavtomobil za dostojno ceno, potem je Ultima RS vsekakor dober kandidat.

Avto tech
Konec »tihe« elektrike

Konec »tihe« elektrike

V EU bodo s 1. julijem električni avtomobili glasnejši. In to zakonsko…

Avto tech
Novi Ford Mondeo

Novi Ford Mondeo

Ford je prejšnji teden strokovni javnosti predstavili izboljšan model Mondeo

Avto tech
Brezzračnica

Brezzračnica

Michelin in GM sta napovedala, da bo nov koncept plaščev na trgu leta 2024.

Avto tech
Hibridnih 340 km/h

Hibridnih 340 km/h

Ferrari SF90 Stradale – ko se športniki spogledajo z elektriko.

Avto tech
Najnevarnejše vozilo je…

Najnevarnejše vozilo je…

… seveda motocikel. In  to z naskokom, pravijo statistike…

Avto tech
Ni vse v motorju

Ni vse v motorju

Tale ga pa žge...

Avto tech
Kamere namesto ogledal

Kamere namesto ogledal

Boljša vidljivost ponoči in ob slabem vremenu, pa še mrtvih kotov ni.

Avto tech
20 naj »šoferskih« pesmi

20 naj »šoferskih« pesmi

Bohemian Rhapsody skupine Queen vodi na lestvici pesmi za voznike.