Električna avtocesta

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 10. 05. 2019 05:25:00, Kategorija: Avto tech

V Nemčiji so odprli prvi odsek elektrificirane avtoceste, namenjene hibridnim tovornjakom.

Električna avtocesta

Podjetje Siemens je v sodelovanju z oblastni nemške dežele Hessen avgusta leta 2017 zagnal projekt, v okviru katerega so elektrificirali 10-kilometrski odsek avtoceste med frankfurtskim letališčem in razcepom Darmstadt/Weiterstadt. Projekt sedaj gre h koncu in prvi tovornjaki se že vozijo po njem. In za kaj gre?

Siemens je že leta 2012 na dan prišel z idejo eAvtoceste (eHighway), v okviru katere naj bi se obstoječe avtoceste elektrificirale na podoben način kot železnice in trolejbusne/tramvajske  linije, po njih pa bi vozili hibridni tovornjaki, ki bi bili, poleg motorja z notranjim izgorevanjem, opremljeni tudi s pantografi, torej tokovnimi odjemniki, kot jih poznamo iz lokomotiv, tramvajev in trolejbusov, in ki omogočako, da vozila vozijo na električni pogon. Zadeva bi v praksi bila videti tako, da bi tovornjak vozil po elektrificiranem voznem pasu izključno s pomočjo elektrike, ki bi jo dobil preko tokovnega odjemnika (pantografa, trole) iz napeljave, ki teče nad avtocesto. Elektrika bi, poleg tega, da poganja tovornjak, polnila tudi baterijo hibridnega pogona, slednji pa bi energijo dobival tudi iz zaviranja. Če bi tovornjak moral prehiteti vozilo pred seboj, bi zavil iz elektrificiranega voznega pasu in prehiteval s pomočjo električnega pogona, ki ga napaja baterija, nato pa se vrnil nazaj na elektrificiran pas in se spet »priklopil« na napajanje. Tam, kjer elektrike ni, in ko se baterija hibridnega sistema izprazni, pa bi seveda vozil s klasičnim motorjem z notranjim izgorevanjem. Siemensove simulacije so pokazale, da če bi na ta način elektrificirali tretjino nemških avtocest, bi zmanjšali izpuste CO2 za šest milijonov ton, 40-tonski tovornjak pa bi na 100.000 kilometrov privarčeval kar 20.000 € samo zaradi razlike cen med elektriko in običajnimi energenti.

Kot smo zapisali, je projekt sedaj tako daleč, da so prvi tovornjaki začeli voziti in dosedanji teoretični izračuni bodo dobili priložnost, da se potrdijo tudi v praksi. To pa ni edina Siemensova »električna avtocesta«. Nekaj podobnega podjetje gradi tudi v ZDA in na Švedskem, tako da bo možnosti testiranja ideje še več.



Vir: Siemens

preberite še to

Avto tech
Upanje umre zadnje

Upanje umre zadnje

Če zgori bencinska črpalka, je bencin še na voljo?

Avto tech
Že enkrat je dovolj…

Že enkrat je dovolj…

… kaj šele dvakrat. K sreči je šlo za avtomobil.

Avto tech
Električni avto brez vtičnice

Električni avto brez vtičnice

Toyota razvija solarni avtomobil, ki ga bo polnilo izključno sonce.

Avto tech
Kako mu pa je to uspelo?

Kako mu pa je to uspelo?

To ni več nesreča, to je že mojstrovina.

Avto tech
Prvi električni VW

Prvi električni VW

Volkswagen je predstavil svoj prvi čisto električni avtomobil – ID.3

Avto tech
Avto v kuhinji…

Avto v kuhinji…

…da ga ne bi poškodoval orkan.

Avto tech
Honda e

Honda e

Znanih je nekaj več podatkov o težko pričakovanem Hondinem električnem malčku.

Avto tech
Pariški »hrupni radar«

Pariški »hrupni radar«

V Parizu boste v kratkem zaradi prehrupnega avtomobila dobili samodejno kazen…

Avto tech
Kako ukrasti Teslo…

Kako ukrasti Teslo…

... v pol minute. Pa ne le Teslo…

Avto tech
Vrhunsko vsestranski

Vrhunsko vsestranski

Promocijska vsebina
Škoda Superb je model tega podjetja z največ izvedbami in ...

Avto tech
Avtomobilsko tuširanje

Avtomobilsko tuširanje

Zakaj bi šli umazani v avto, če pa se lahko stuširate. Pa ne le sebe…

Avto tech
Največje električno vozilo je…

Največje električno vozilo je…

…45-tonski tovornjak, ki ga poleg tega sploh ni treba polniti.