Kamere namesto ogledal

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 31. 05. 2019 04:36:00, Kategorija: Avto tech

Boljša vidljivost ponoči in ob slabem vremenu, pa še mrtvih kotov ni.

Kamere namesto ogledal

Prejšnji teden smo pisali o tem, da je Honda na ženevskem avtomobilskem salonu predstavila model Honda e, da je ta požel veliko zanimanja in da so zanj prejeli že več kot 25.000 prednaročil. Zapisali smo tudi,da  o avtomobilu vemo le, da bo imel pogon na zadnja kolesa, da bosta imela »voznik in sovoznik vsaj svoj interaktivni zaslon, primeren sodobnemu  povezanemu življenju«, da bo kljub svoji majhnosti »prostoren, udoben in sodoben«.

Honda se je očitno odločila za marketinški model, po katerem bo informacije v javnost spuščala po kapljicah, a bodo te relativno pogoste. Prva takšna »kapljica« je informacija o tem, da avtomobil ne bo imel stranskih ogledal, saj jih bodo nadomestile digitalne kamere.

In zakaj bi to nekdo naredil? Prednosti je kar nekaj. Prva je vidljivost - v primeru dežja ali ponoči so stranska ogledala manj vidna. Ko dežuje, je namreč steklo mokro, zato motno in ogledalo se slabo vidi, ponoči pa se slabo vodo zaradi teme. Pri uporabi kamere in zaslonov teh težav zaradi dežja ni, saj sta zaslona postavljena v notranjost avtomobila in se zato ne moreta zmočiti, leča kamere pa je pred dežjem zaščitena. Kar zadeva nočno vožnjo, je stranska kamera uporabna na enak način kot kamere v telefonih, fotoaparatih in videokamerah, kjer slikovni senzor in elektronika sliko osvetlita. Tretja prednost je zorni kot. Ta je pri kameri lahko precej večji kot pri ogledalu, to pa v praksi seveda pomeni, da pri pogledu nazaj ne bomo več imeli mrtvih kotov oziroma bodo ti mnogo manjši. Širok zorni kot pomaga tudi pri bočnem parkiranju in vzvratni vožnji, kar je seveda prav tako koristno.

Glede na to, da gre pri Hondi e za majhen kompakten avtomobil namenjen krajšim vožnjam, se zdi govoriti o aerodinamiki malce nepotrebno. A ni tako. Kamere imajo za kar 90 odstotkov manjši zračni upor kot ogledala, kar naj bi, tako Honda, za 3,8 odstotkov povečalo doseg. To pa niti ni tako malo… In da o zmanjšanem »žvižganju« niti ne govorimo.

Ideja nadomeščanja ogledal s kamerami seveda ni nekaj novega, saj sta jo prikazala že Audi v svojem e-tronu, Lexus v modelu ES in verjetno še kdo, a v primeru Honde e, tako proizvajalec, gre za prvi tako opremljen kompaktni avtomobil.


Vir: Honda

preberite še to

Avto tech
Upanje umre zadnje

Upanje umre zadnje

Če zgori bencinska črpalka, je bencin še na voljo?

Avto tech
Že enkrat je dovolj…

Že enkrat je dovolj…

… kaj šele dvakrat. K sreči je šlo za avtomobil.

Avto tech
Električni avto brez vtičnice

Električni avto brez vtičnice

Toyota razvija solarni avtomobil, ki ga bo polnilo izključno sonce.

Avto tech
Kako mu pa je to uspelo?

Kako mu pa je to uspelo?

To ni več nesreča, to je že mojstrovina.

Avto tech
Prvi električni VW

Prvi električni VW

Volkswagen je predstavil svoj prvi čisto električni avtomobil – ID.3

Avto tech
Avto v kuhinji…

Avto v kuhinji…

…da ga ne bi poškodoval orkan.

Avto tech
Honda e

Honda e

Znanih je nekaj več podatkov o težko pričakovanem Hondinem električnem malčku.

Avto tech
Pariški »hrupni radar«

Pariški »hrupni radar«

V Parizu boste v kratkem zaradi prehrupnega avtomobila dobili samodejno kazen…

Avto tech
Kako ukrasti Teslo…

Kako ukrasti Teslo…

... v pol minute. Pa ne le Teslo…

Avto tech
Vrhunsko vsestranski

Vrhunsko vsestranski

Promocijska vsebina
Škoda Superb je model tega podjetja z največ izvedbami in ...

Avto tech
Avtomobilsko tuširanje

Avtomobilsko tuširanje

Zakaj bi šli umazani v avto, če pa se lahko stuširate. Pa ne le sebe…

Avto tech
Največje električno vozilo je…

Največje električno vozilo je…

…45-tonski tovornjak, ki ga poleg tega sploh ni treba polniti.