Leteči zdravnik ve vse

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 21. 04. 2018 06:36:00, Kategorija: Avto tech

Bugattijevi serviserji opazijo, da ima vaš Chiron prazno pnevmatiko prej kot vi.

Leteči zdravnik ve vse

Vsak Bugatti Chiron ima vgrajeno posebno »črno skrinjico«. No, ja, ni ravno črna ampak je iz poliranega aluminija, a to ni pomembno. Pomembno je seveda to, kar škatlica počne. In tega ni malo.

Avtomobili tega cenovnega, kakovostnega in še kakšnega razreda imajo seveda vgrajene marsikatere tehnološke novotarije, ki jih pri naših cestnih kočijicah ni. Med drugim so opremljeni s celo vrsto senzorji, ki nadzirajo vse mogoče parametre in jih seveda shranjujejo. Že v Veyronu je bil sistem tega telemetrijskega snemanja dokaj dobro dodelan, v Chironu pa so ga še izboljšali, tako da sedaj spremlja več kot 10.000 različnih parametrov in to v realnem času. Če se zgodi karkoli neobičajnega, avtomobil samodejno pošlje sporočilo (SMS) servisni službi oziroma tako imenovanim »letečim zdravnikom«.

Bugatti kakovost in koristnost sistema najpogosteje opisuje z zgodbo nekega lastniku Chirona iz Perzijskega zaliva, katerega avtomobil je zaznal prenizek tlak v eni od pnevmatik. Avtomobil je to zaznal in preko sporočila SMS sporočil »letečim zdravnikom« na sedež podjetja v francoskem Molsheimu. Ti so poklicali lastnika in mu svetovali, naj čim  prej preveri, za kaj gre. Pri tem je zanimivo to, da je avtomobil to zaznal, ko je bil parkiran in ugasnjen in ne med vožnjo...

Podjetje ima v svoji ekipi tri »leteče zdravnike«, vsak pa je zadolžen za določen del sveta – eden za Rusijo in Evropo, drugi za Bližnji vzhod in azijsko/tihomorsko regijo, tretji pa za Severno Ameriko. Gre seveda za visoko usposobljene mehanike, ki so na voljo 24 ur ter po potrebi pripravljeni skočiti na prvo letalo in odleteti na pomoč vozniku s težavami.

Tovrsten koncept pomoči lastnikom superavtomobilov ni nov, saj nekaj podobnega nudijo tudi nekateri drugi proizvajalci. McLaren podobno telemetrično storitev nudi za svoj F1, nekatere parametre pa v realnem času spremlja tudi Koenigsegg in verjetno še kdo. A Bugatti trdi, da je njegova rešitev daleč najbolj napredna, kar pa jim tudi radi verjamemo. Če nekdo proizvaja avtomobil in ga prodaja za več kot 2 milijona evrov, potem od njega ne pričakujemo nič manj kot najboljše.

Vir: Road & Track

preberite še to

Avto tech
Tudi Ducati bo električen

Tudi Ducati bo električen

Namigi bodo »kmalu« le postali resničnost – Ducati se gre elektriko…

Avto tech
Zakaj pa je ne bi zložili?

Zakaj pa je ne bi zložili?

Kam z avtomobilsko prikolico, ko je ne uporabljamo?

Avto tech
Volkswagen in Ford

Volkswagen in Ford

Promocijska vsebina
Za začetek zavez...

Avto tech
Voda za več konjev

Voda za več konjev

Vbrizgavanje vode v motor lahko precej poveča njegovo moč.

Avto tech
Tiha vožnja

Tiha vožnja

Bose je izdelal zvočni sistem, ki po vzoru slušalk odpravlja zunanje šume v avtomobilu.

Avto tech
Leaf bo končno šel dlje

Leaf bo končno šel dlje

Nov Nissanov model Leaf e+ bo imel doseg dobrih 360 kilometrov.

Avto tech
Robotska zadnjica

Robotska zadnjica

Fordov »ritbot« preverja, ali sedeži zaradi znoja ne trpijo preveč.

Avto tech
Avtomobil »za povsod«

Avtomobil »za povsod«

Hyundai je predstavil koncept vozila, ki gre dobesedno kamorkoli. Tudi po stopnicah in v gore…

Avto tech
Lahko bi se izteklo drugače

Lahko bi se izteklo drugače

Kako je v praksi videti delovanje sistema za preprečevanje naleta…

Avto tech
Samsung in Audi

Samsung in Audi

Samsungovo avtomobilsko različico procesorja Exynos bo prvi uporabil Audi.

Avto tech
»Še b'l na poskok!«

»Še b'l na poskok!«

Tale slovaški voznik jo je čudežno odnesel le z nekaj praskami.

Avto tech
Električni avto za manj kot 8000 €

Električni avto za manj kot 8000 €

Imenuje se Ora R1, je »mestno močan«, doseg pa ima preko 300 kilometrov…