Leteči zdravnik ve vse

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 21. 04. 2018 06:36:00, Kategorija: Avto tech

Bugattijevi serviserji opazijo, da ima vaš Chiron prazno pnevmatiko prej kot vi.

Leteči zdravnik ve vse
Vsak Bugatti Chiron ima vgrajeno posebno »črno skrinjico«. No, ja, ni ravno črna ampak je iz poliranega aluminija, a to ni pomembno. Pomembno je seveda to, kar škatlica počne. In tega ni malo.

Avtomobili tega cenovnega, kakovostnega in še kakšnega razreda imajo seveda vgrajene marsikatere tehnološke novotarije, ki jih pri naših cestnih kočijicah ni. Med drugim so opremljeni s celo vrsto senzorji, ki nadzirajo vse mogoče parametre in jih seveda shranjujejo. Že v Veyronu je bil sistem tega telemetrijskega snemanja dokaj dobro dodelan, v Chironu pa so ga še izboljšali, tako da sedaj spremlja več kot 10.000 različnih parametrov in to v realnem času. Če se zgodi karkoli neobičajnega, avtomobil samodejno pošlje sporočilo (SMS) servisni službi oziroma tako imenovanim »letečim zdravnikom«.

Bugatti kakovost in koristnost sistema najpogosteje opisuje z zgodbo nekega lastniku Chirona iz Perzijskega zaliva, katerega avtomobil je zaznal prenizek tlak v eni od pnevmatik. Avtomobil je to zaznal in preko sporočila SMS sporočil »letečim zdravnikom« na sedež podjetja v francoskem Molsheimu. Ti so poklicali lastnika in mu svetovali, naj čim  prej preveri, za kaj gre. Pri tem je zanimivo to, da je avtomobil to zaznal, ko je bil parkiran in ugasnjen in ne med vožnjo...

Podjetje ima v svoji ekipi tri »leteče zdravnike«, vsak pa je zadolžen za določen del sveta – eden za Rusijo in Evropo, drugi za Bližnji vzhod in azijsko/tihomorsko regijo, tretji pa za Severno Ameriko. Gre seveda za visoko usposobljene mehanike, ki so na voljo 24 ur ter po potrebi pripravljeni skočiti na prvo letalo in odleteti na pomoč vozniku s težavami.

Tovrsten koncept pomoči lastnikom superavtomobilov ni nov, saj nekaj podobnega nudijo tudi nekateri drugi proizvajalci. McLaren podobno telemetrično storitev nudi za svoj F1, nekatere parametre pa v realnem času spremlja tudi Koenigsegg in verjetno še kdo. A Bugatti trdi, da je njegova rešitev daleč najbolj napredna, kar pa jim tudi radi verjamemo. Če nekdo proizvaja avtomobil in ga prodaja za več kot 2 milijona evrov, potem od njega ne pričakujemo nič manj kot najboljše.

Vir: Road & Track

preberite še to

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...

Avto tech
Dušik ali zrak?

Dušik ali zrak?

Nekateri avtomobilske pnevmatike namesto z zrakom polnijo z dušikom. Zakaj? Zato!