Lightyear 0 je ta štirivratna električna limuzina, tako imenovani fastback, vgrajena baterija pa menda omogoča doseg so zelo solidnih 560 km po avtocesti pri hitrosti 110 km/h. Tudi če zunaj ne sije sonce… Številka je precej impresivna, potrdil pa jo je tudi test WLTP, kjer je Lightyear 0 z enim polnjenjem dosegel 625 km, kar je skoraj 4 odstotke več kot recimo Teslin Model 3 Long Range AWD. In to pri le 60-kWh baterijskem sklopu. Za primerjavo: prej omenjeni Model 3 Long Range AWD naj bi imel 82 kWh baterij. Po besedah predstavnika podjetja jem je to uspelo z novim, najučinkovitejšim električnim pogonskim sklopom doslej ter majhnim zračnim uporom vozila. Lightyear 0 ima menda koeficient zračnega upora le 0,19 in naj bi bil najbolj aerodinamičen družinski avtomobil, kar jih je bilo kdaj koli izdelanih. Del tega je posledica posebej razvitih Bridgestonovih pnevmatik, zasnovanih za zmanjšanje kotalnega upora. Čeprav je doseg po WLTP precej manjši od tistega, ki ga je podjetje želelo doseči med testiranjem pri visokih hitrostih februarja letos, ima Lightyear še vedno večji doseg z bistveno manjšo baterijo kot Tesla, saj porabi le 10,5 kWh na 100 km pri hitrosti 110 km/h na avtocesti.
Osredotočanje na učinkovitost pa ima seveda svoje posledice. In te se poznajo na zmogljivosti. Lightyear 0 za pospeševanje od 0 do 100 km/h potrebuje celih 10 sekund, njegova največja hitrost pa je le 160 km/h. Torej daleč od Teslinih 4 sekunde do 100 km/h in 233 km/h. Toda roko na srce – a so takšni Teslini pospeški res potrebni? Zabavni so vsekakor, a v vsakdanjem življenju zelo redko uporabni.
Solarno napajanje lahko v idealnih sončnih razmerah nudi do 1,04 kW napajanja, kar je dovolj za do 70 km vožnje dnevno. Če to kombinirate s polnimi baterijami se lahko v službo in nazaj ter po opravkih vozite več mesecev brez da bi avtomobil morali priključiti na napajanje. Enourno solarno polnjenje lahko prispeva do 10 km dosega, navadna hišna vtičnica do 32 km, hitre polnilnice pa do 520 km.
Zapisano se sliši zelo zanimivo. A potem pride zoprni del. Cena. Ta bo novembra, ko naj bi avtomobil prišel na trg, znašala res noro visokih 250.000 €, izdelanih pa bo le 946 kosov. Če se bodo prodali, podjetje pravi, da bo pripravljeno za nadaljevanje projekta, v okviru katerega naj bi ponujali tudi solarni avtomobil, katerega začetna cena bo 30.000 EUR, ciljni datum proizvodnje pa je začetek leta 2025.
Vir: Lightyear