Vroče čeljusti!

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 22. 12. 2018 08:23:00, Kategorija: Avto tech

Oglejte si, kako je Bugatti testiral prve 3D-natisnjene zavorne čeljusti.

Vroče čeljusti!
Pred slabim letom je Bugatti objavil, da je razvil prve serijsko proizvedene zavorne čeljusti, natisnjene s 3D-tiskalnikom, ki jih namerava uporabiti v svojih prihajajočih modelih. Če se nekdo ukvarja z avtomobili, katerih osnovno poslanstvo je hitrost, potem je jasno, da morajo takšni avtomobili imeti izredno učinkovite zavore. In ker so zavorne čeljusti eden najpomembnejših delov zavornega sistema je jasno tudi to, da so morale biti temeljiti testirane. In kako se kaj takšnega testira?

Skupina Volkswagen je na YouTubu objavila video z dokaj »dramatičnim« uvodom, v katerem je pokazala, kako se testirajo te le 3 kilograme težke titanove zavorne čeljusti in kaj se med testom dogaja. Logika nam pove, da bo test hudičev vroč in res je tako. Med testom se temperatura na zavornih diskih povzpne krepko preko 1000 °C.

In kaj je tako posebnega na teh zavornih čeljustih? V prejšnjem odstavku smo zapisali, da so težke »le« tri kilograme, kar se ne sliši ravno malo. A je, saj so recimo čeljusti, ki jih Bugatti vgrajuje v svoje modele Chiron, težke 5,2 kilograma. Nove čeljusti so narejene iz 2213 slojev titanovega prahu, zlitega s pomočjo laserskih žarkov, celoten postopek tiskanja takšne čeljusti pa traja okoli 45 ur. A s tem izdelava še ni končana. Ko je čeljust natisnjena, se z nje očisti odvečni prah, nato za nekaj časa postavi v pečico, kjer se »peče« na temperaturi 700 °C, nato pa se izvrši še končna kemična in mehanska obdelava, ki zagotavlja trdnost in odpornost celotne čeljusti.


Vir: Volkswagen Group/YouTube

preberite še to

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...

Avto tech
Dušik ali zrak?

Dušik ali zrak?

Nekateri avtomobilske pnevmatike namesto z zrakom polnijo z dušikom. Zakaj? Zato!