100-odstotno novi Caddy

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 4. 11. 2020 04:51:00, Kategorija:

Promocijska vsebina
Večji, uporabnejši, učinkovitejši, pametnejši…

100-odstotno novi Caddy
Znamka Volkswagen Gospodarska vozila bo na trg pripeljala novo generacijo modela Caddy. Peta generacija prodajne uspešnice, od katere je bilo do zdaj izdelanih že več kot tri milijone primerkov, prihaja na trg kot kombi, družinski enoprostorec, mestni dostavnik in avtodom. Vsestranski model so tokrat prvič zasnovali na prečni modularni platformi (MQB), na kateri temelji tudi Golf 8. Z najnovejšo razvojno stopnjo platforme MQB v modelsko serijo Caddy prihajajo tudi številne nove tehnologije: inovativni asistenčni sistemi, kot sta Travel Assist in nova asistenca za zavijanje levo, prispevajo k večji varnosti in udobju; s povezanimi infotainment sistemi in digitaliziranimi upravljalni sistemi postaja Caddy kot pametni telefon na kolesih; nova tehnologija twindosing pa izpuste dušikovih oksidov pri varčnih turbodizelskih motorjih pretvarja v vodo in neškodljivi dušik. Novo zunanjost zaznamuje karizmatična podoba, medtem ko je notranjost premišljena do zadnjega kotička. Hkrati se je pove­čala prostornost tega novega večnamenskega predstavnika kombijev, enoprostorcev in avtodomov – takšen je pač pravi Volkswagen.

Novi Caddy bo kot kombi in enoprostorec na voljo v sveže konfiguriranih izvedbah Kombi, Caddy, Life, Style in Move (promocijski model ob prihodu na trg), kot mestni dostavnik pa v izvedbah Cargo in Cargo Maxi (z dolgo med­osno razdaljo). Na trg bo prišel konec novembra, in sicer najprej v Nemčiji, Avstriji in na Poljskem. Potem bodo sledile ostale evropske države, v tretji fazi pa že izvozna tržišča, kot so Izrael, Južnoafriška republika in Avstralija. Ravno prav za naslednjo dopustniško sezono bo leta 2021 v modelsko ponudbo vključen tudi na novo razviti Caddy California (avtodom kot naslednik Caddyja Beach; opcijsko med drugim prvič z minikuhinjo, panoramsko stekleno streho in novim šotorom). Volkswagen Gospodarska vozila bo poleg tega tudi za peto generacijo Caddyja vzporedno s sprednjim pogonom od pomladi 2021 nudil tudi štirikolesni pogon 4MOTION, tudi za model Caddy California. Kot poslastica s pogonom 4MOTION in naslednik modela Caddy Alltrack bo – prav tako v letu 2021 – za vse svetovne popotnike na trg prišel novi, samostojni model Caddy PanAmericana – križanec med enoprostorcem in SUV-jem. V prihodnjem letu bodo sledile tudi Maxi različice Caddyja (kombi, enoprostorec) in Caddyja California.

Karizmatična oblika in novi elementi zunanjosti
Prehod na platformo MQB je že na prvi pogled viden po daljši medosni razdalji (prej: 2.682 mm, zdaj: 2.755 mm) in posledično bolj dinamičnih proporcionalnih razmerjih novega Caddyja. Oblikovalci so novo tehnično podstat izkoristili za to, da so na tej osnovi zasnovali povsem novo obliko karoserije – in ta je karizmatična kot še nikoli doslej. Z vidika tehnike in opreme odlikujejo Caddy, ki je lahko opremljen z do sedmimi sedeži, številni novi elementi: mednje sodita panoramska streha z 1,4 m2 veliko stekleno površino (kot omenjeno, na voljo tudi za Caddy California) in opcijska elek­trična zapiralna asistenca za drsna vrata in zadnji dvižni pokrov. Nova so tudi 16-, 17- in prvič tudi 18-palčna aluminijasta platišča ter – v najbolje oprem­ljeni izvedbi Style serijski – novi LED-žarometi in zadnje LED-luči. Caddy je prvič opremljen s sistemom Keyless Access za odpiranje in zagon brez ključa. Pri najbolj izpopolnjeni različici sistema Keyless Access / Advanced zadošča, da se eden od uporabnikov Caddyja vozilu približa s ključem v žepu; vozilo se potem po želji odklene tudi, ne da bi se dotaknili katere od vratnih kljuk za centralno zaklepanje oz. odklepanje. Novo razviti sistem je dobro zaščiten na inovativen način.

Notranjost med največjimi v segmentu
Notranjost pete generacije Caddyja prepriča z novimi visokotehnološkimi rešitvami in znatno večjim uporabnim prostorom. Caddy Cargo ima tovorni prostor s prostornino 3,1 m3 (po standardu SAE V6), Caddy Cargo Maxi pa s prostornino 3,7 m3. K dobri prostorski zasnovi prispeva na novo zasnovana zadnja prema. Kako in zakaj, to se najbolje vidi pri Caddyju Cargo: vanj zdaj lahko euro paleto naložite zadaj prečno. Največja širina med kolesnima ohišjema namreč po novem meri 1.230 mm. V novi Caddy Cargo Maxi lahko zdaj po zaslugi na 840 mm razširjenih drsnih vrat (širina pri prejšnjem mode­lu: 701 mm) naložite še drugo euro paleto – to pa je vsekakor pomembna konkurenčna prednost. Maksimalna dolžina tovornega prostora do predelne stene meri 1.797 mm (Cargo) oziroma 2.150 mm (Cargo Maxi).

Osebne in kombi izvedbe Caddyja so serijsko opremljene s petimi sedeži; modele – bodisi kratke ali dolge – je mogoče opcijsko naročiti z dvema sedežnima vrstama, kot pri predhodnikih s tretjo sedežno vrsto. Z dvema dodatnima enojnima sedežema zadaj se Caddy hitro spremeni v 7-sedežno vozilo. Novost je ta, da lahko zdaj sedeža v tretji vrsti kar najbolj fleksibilno posamično izgradite iz vozila. Seveda pa je v novem Caddyju ohranjena tudi marsikakšna preverjena rešitev: v osebnih in kombi izvedbah so tako sedeži v drugi in tretji vrsti še vedno poklopni in zložljivi. In seveda je tudi sedeže v drugi vrsti mogoče z le nekaj prijemi izgraditi iz vozila. Kombi in družinski enoprostorec imata v prtljažniku kapaciteto do 2.556 litrov (prtljažnik naložen do stropa, do prve sedežne vrste, z izgrajeno drugo sedežno vrsto), če pa je v vozilu pet oseb, pa prostornina prtljažnika, naloženega do višine zadnjih sedež­nih naslonjal, še vedno znaša spoštljivih 1.213 litrov. Pri kombiju in enoprostorcu meri dolžina tovornega prostora do prve sedežne vrste 1.913 mm, maksimalna širina med kolesnima ohišjema pa 1.185 mm.

Digitalizirani visokotehnološki instrumenti in digitalne površine na dotik
Na novo je razvita arhitektura prikazovalnih in upravljalnih elementov: prva stična točka med vozilom ter voznikom in sovoznikom so bodisi analogni instrumenti z digitalnim večfunkcijskim prikazovalnikom ali – opcijski, v izvedbi Style pa serijski – novi Digital Cockpit (popolnoma digitalizirani instrumenti). Glede na izbrani paket opreme je vozilo serijsko ali opcijsko opremljeno z radijskim in navigacijskim sistemom z zaslonom na dotik – z diagonalo 6,5 palca (16,51 cm), 8,25 palca (20,96 cm) ali 10,0 palca (25,4 cm). Z združitvijo Digital Cockpita in najbolj izpopolnjenega 10-palčnega naviga­cijskega sistema Discover Pro nastane novo digitalno okolje prikazovalnih in upravljalnih elementov, ki se imenuje Innovision Cockpit. Prek enote OCU (Online Connectivity Unit) z integrirano eSIM-kartico lahko infotainment sistemi v Caddyju dostopajo do mobilnih spletnih storitev (MOD). Za inova­tivno uravnavanje klimatske naprave se zdaj prvič uporabljajo preprosti digitalizirani drsniki pod infotainment sistemom.

Novost v Caddyju so tudi digitalna dotikala za luči, vidljivost ter avdio- in menijske funkcije. Vrtljivo stikalo za luči se je zato poslovilo – njegovo funkcijo je prevzel sklop tipk za luči in vidljivost. Integriran je spredaj levo na isti vidni in upravljalni osi z instrumenti in infotainmentom. Še en sklop tipk, ki je umeščen pod osrednjim infotainment sistemom in upravljalno enoto klimatske naprave, s tipkami za neposredni dostop omogoča hitro in intuitiv­no upravljanje asistenčnih sistemov ter razširjenih funkcij za klimatiziranje in parkiranje. Poleg naštetega življenje v vozilu olajšujejo tudi nove, zmogljive notranje LED-lučke z upravljanjem na dotik in možnost električnega napa­janja za zunanje 230-voltne naprave. Inovativen je tudi stropni zračnik za izjemno učinkovito prezračevanje v zadnjem delu Caddyja.

Številni novi asistenčni sistemi za več varnosti in udobja
Pet od 19 asistenčnih sistemov je v Caddyju novih, ostali so temeljito prenov­ljeni in razširjenimi s številnimi funkcijami: med novosti spada Travel Assist, ki – prvič v kakšnem Volkswagnovem gospodarskem vozilu – omogoča asistira­no vožnjo v celotnem hitrostnem območju. V kombinaciji s sistemom Travel Assist je novo zasnovani večfunkcijski volan za Caddy opremljen s kapacitiv­nimi senzorji. Zakaj? Iz pravnih in varnostnih razlogov mora voznik sistem nenehno nadzirati. Kapacitivni senzorji zagotavljajo precizno zaznavanje dotika brez sile, tako da ne prihaja do napačnih opozoril. Drugače povedano: dokler so voznikove roke na volanu, sistem od voznika ne zahteva aktivnega obračanja volana. Novost v vseh izvedbah Caddyja je tudi asistenca za zavijanje levo, ki je sestavni del sistema Front Assist. Asistenca za zavijanje je dodaten pripomoček, ki denimo preprečuje nezgode pri zavijanju čez nasprot­ni vozni pas. Novost v Caddyju, ki je obenem tudi prvič na voljo v kakšnem mestnem dostavniku iz A-segmenta: asistenca za manevriranje s prikolico Trailer Assist, kakršno poznamo iz Crafterja (olajšuje vzvratno manevriranje s prikolico).

Tehnologija twindosing močno znižuje emisije dušikovih oksidov pri TDI‑motorjih
Prav tako inovativni kot asistenčni sistemi so tudi novi štirivaljni motorji za Caddy: gre za agregate naslednje evolucijske stopnje, prav vsi so opremljeni s filtri za trdne delce. Če si na primer pogledamo turbodizelske motorje (TDI): Volkswagen gospodarska vozila je za TDI-motorje z močjo 55 kW (75 KM), 75 kW (102 KM) in 90 kW (122 KM) s 6-stopenjskim ročnim ali 7-stopenjskim avtomatiziranim menjalnikom z dvojno sklopko prvič uporabil novo tehno­logijo twindosing; prek dveh katalizatorjev SCR in s tem realiziranega dvoj­nega vbrizgavanja aditiva AdBlue so se emisije dušikovih oksidov (NOX) v primerjavi s prejšnjim modelom močno znižale. TDI-motorji za Caddy se tako uvrščajo med najčistejše turbodizelske motorje na svetu.

Prav tako učinkovit in trajnostno zasnovan je tudi turbobencinski motor (TSI) z močjo 84 kW (114 KM). Sledila naj bi še turbomotor na zemeljski plin (TGI na osnovi TSI-ja, a s 96 kW/130 KM) in priključni hibrid (eHybrid). Nove pogon­ske tehnologije v ekološkem in ekonomskem smislu prinašajo pozitivne učinke. Na primer pri TDI: kombinirana poraba dizelskega goriva po kriterijih NEVC pri novem Caddyju 2.0 TDI z močjo 75 kW (102 KM) in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom znaša 4,7 l/100 km – to je 1,4 l/100 km manj kot pri primerljivem motorju za prejšnjo generacijo Caddyja. K tej izrazito izboljšani učinkovitosti prispeva tudi aerodinamičnost nove oblike zunanjosti: inženirjem je količnik zračnega upora (pri predhodniku: 0,33) pri novem Caddyju uspelo zmanjšati na 0,30 – nova referenčna vrednost v tem segmentu. Tudi v primerjavi s tekmeci je novi Caddy kot TDI v povprečju za deset odstotkov varčnejši, kar pomeni tudi za deset odstotkov manjše emisije CO2. Ravno tako bodo najboljše v svojih kategorijah tudi izvedbe Caddyja z bencinskim motor­jem.

Kaj pa cene? Znani sta za Caddy5 z motorjem TDI:
  • Caddy5 (cargo); 2.0TDI 102 KM; 20.849 €
  • Caddy5 (osebni); 2.0TDI 102 KM; 23.990 €

preberite še to

Povedali so nam
Vzdržljiva lepotica, ki bo sledila vsakemu vašemu koraku

Vzdržljiva lepotica, ki bo sledila vsakemu vašemu koraku

Promocijska vsebina
Za žensko je ura...

Povedali so nam
Skupina ACTUAL I.T. na poti k naslednji fazi razvoja s spremembami v vodstvu
Povedali so nam
Revolucionarna kamera s tehnologijo umetne inteligence

Revolucionarna kamera s tehnologijo umetne inteligence

Promocijska vsebina
Najnovejši HONOR Magic6 Pro postavlja nov standard fotografije na pametnih telefonih

Povedali so nam
O nakupu robotskega sesalnika ne sme odločati zgolj cena

O nakupu robotskega sesalnika ne sme odločati zgolj cena

Promocijska vsebina
Bi se odločili z...

Povedali so nam
Ford predstavil novo Pumo

Ford predstavil novo Pumo

Promocijska vsebina
Elegantna in teh...

Povedali so nam
Otvoritev Hisense Gorenje »UAU kotička« v trgovini Big Bang Kranj
Povedali so nam
Po skoraj enem letu še vedno v vrhu lestvice DXOMARK

Po skoraj enem letu še vedno v vrhu lestvice DXOMARK

Promocijska vsebina
Čeprav je bil vo...