Dva mejnika v petih letih- dober dan digitalno, na svidenje papirno
Poročilo razkriva, da je skupna vrednost oglaševalskega trga v letu 2018 zaradi gospodarske blaginje in digitalnega razvoja v regiji dosegla 13,8 milijarde evrov neto, kar je več kot tri milijarde evrov več kot pet let prej.

Število ljudi v regiji, ki redno uporabljajo internet, se je od leta 2014 povečalo za 10%, oglaševalci pa so se v večini držav hitro prilagodili spreminjanju navad uporabe medijev. Hitro rast porabe spletne vsebine je spremljalo eksplozivno, 104-odstotno povečanje proračunov za digitalno oglaševanje. Posledično je investicija v digitalno oglaševanje lani v Srednji in Vzhodni Evropi dosegla 5,7 milijarde evrov, kar presega stroške oglaševanja na televiziji.

Enega izmed mejnikov predstavlja dejstvo, da medijski budgeti vloženi v spletno oglaševanje dohitevajo televizijske. Vsekakor to ni edini mejnik, ki ga je v zadnjih letih dosegel trg oglaševanja v regiji CEE. Medtem, ko se investicije v tiskane medije nenehno zmanjšujejo (-28%) in predstavljajo edini oglaševalski kanal, ki beleži upad, so se vlaganja v zunanje oglaševanje zmerno okrepila(+ 10%). Še več, upad moči tiska je bil tako močan, da se je zunanje oglaševanje uvrstilo na tretje mesto, takoj za televizijo in digitalnim oglaševanjem.

Trg oglaševanja Slovenije med letoma 2014 in 2018
TV ali digital?
V Sloveniji še vedno prevladuje televizija, vendar so naložbe v digitalno iz leta v leto močnejše, medtem, ko Češka, Madžarska, Poljska, Slovaška, Rusija, Ukrajina, Litva beležijo prevlado digitalnega oglaševanja. Države v katerih je še vedno čutiti prevlado televizijskega oglaševanja so še Romunija, Bosna in Hercegovina, Bolgarija, Srbija in Hrvaška.
Vsekakor trendi kažejo v prid povečevanju vlaganj v digitalno oglaševanje. V tem trenutku je rast na vseh tržiščih sicer predvsem organska, vendar se že jasno začrtujejo zahteve po merjenju učinkovitosti.
Celotno poročilo je mogoče prenesti s spletnega mesta www.wecan.net.