Mreža weCAN praznuje 5 let

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 29. 11. 2019 06:56:00, Kategorija:

Promocijska vsebina
Komunikacijska skupina PAN, pridružena članica mreže weCAN,

Mreža weCAN praznuje 5 let

weCAN, mreža neodvisnih oglaševalskih agencij Srednje in Vzhodne Evrope je izdala svojo peto letno publikacijo, imenovano CAN Year Report. Poročilo, ki je bilo predstavljeno na weCAN-ovi konferenci, 7.novembra v Bukarešti, povzema prerez oglaševalskega trga kar petnajstih držav Srednje in Vzhodne Evrope v obdobju 2014 do 2018 ter podaja  napoved  trendov za obdobje naslednjih petih let. Poleg podatkov o medijski potrošnji in oglaševanju v regiji, poročilo vsebuje zanimive članke priznanih strokovnjakov  mreže WeCAN kot tudi vidnih predstavnikov stroke, kot so Agnieszka Kosik, vodja Facebooka na Poljskem, Illés Vadász, vodja industrije Google Madžarske, Mojca Briščik, predsednica Zlata Festival bobna in dr. Ákos Kozák, direktor inštituta za tržno raziskavo GfK Hungária.

Dva mejnika v petih letih- dober dan digitalno, na svidenje papirno
Poročilo razkriva, da je skupna vrednost oglaševalskega trga v letu 2018 zaradi gospodarske blaginje in digitalnega razvoja v regiji dosegla 13,8 milijarde evrov neto, kar je več kot tri milijarde evrov več kot pet let prej.

Število ljudi v regiji, ki redno uporabljajo internet, se je od leta 2014 povečalo za 10%, oglaševalci pa so se v večini držav hitro prilagodili spreminjanju navad uporabe medijev. Hitro rast porabe spletne vsebine je spremljalo eksplozivno, 104-odstotno povečanje proračunov za digitalno oglaševanje. Posledično je investicija v digitalno oglaševanje lani v Srednji in Vzhodni Evropi dosegla 5,7 milijarde evrov, kar presega stroške oglaševanja na televiziji.

Enega izmed mejnikov predstavlja dejstvo, da medijski budgeti vloženi v spletno oglaševanje dohitevajo televizijske. Vsekakor to ni edini mejnik, ki ga je v zadnjih letih dosegel trg oglaševanja v regiji CEE. Medtem, ko se investicije v tiskane medije nenehno zmanjšujejo (-28%) in predstavljajo edini oglaševalski kanal, ki beleži upad, so se vlaganja v zunanje oglaševanje zmerno okrepila(+ 10%). Še več, upad moči tiska je bil tako močan, da se je zunanje oglaševanje uvrstilo na tretje mesto, takoj za televizijo in digitalnim oglaševanjem.

Trg oglaševanja Slovenije med letoma 2014 in 2018

TV ali digital?
V Sloveniji še vedno prevladuje televizija, vendar so naložbe v digitalno iz leta v leto močnejše, medtem, ko Češka, Madžarska, Poljska, Slovaška, Rusija, Ukrajina, Litva beležijo prevlado digitalnega oglaševanja. Države v katerih je še vedno čutiti prevlado televizijskega oglaševanja so še Romunija, Bosna in Hercegovina, Bolgarija, Srbija in Hrvaška.

Vsekakor trendi kažejo v prid povečevanju vlaganj v digitalno oglaševanje. V tem trenutku je rast  na vseh tržiščih sicer predvsem organska, vendar se že jasno začrtujejo zahteve po merjenju učinkovitosti.

Celotno poročilo je mogoče prenesti s spletnega mesta www.wecan.net.

preberite še to

Povedali so nam
Corolla v športno-terenski izvedbi

Corolla v športno-terenski izvedbi

Promocijska vsebina
Toyota je na taj...

Povedali so nam
Izjemni Huawei P40 Pro+ že na voljo

Izjemni Huawei P40 Pro+ že na voljo

Promocijska vsebina
Telefon Huawei P...

Povedali so nam
Novosti raje preko spleta

Novosti raje preko spleta

Promocijska vsebina
Philips TV &...

Povedali so nam
Samsung predstavil Galaxy A31

Samsung predstavil Galaxy A31

Promocijska vsebina
Galaxy A31 odlik...

Povedali so nam
Škoda Octavia G-TEC

Škoda Octavia G-TEC

Promocijska vsebina
Okolju prijazna in cenovno ugodna alternativa.

Povedali so nam
Brezzrcalni Lumix G100

Brezzrcalni Lumix G100

Promocijska vsebina
Predstavite svojo zgodbo z novim fotoaparatom LUMIX G100.

Povedali so nam
Vrhunska zvočna izkušnja

Vrhunska zvočna izkušnja

Promocijska vsebina
Nove sluš...

Povedali so nam
Varna uporaba telefonov

Varna uporaba telefonov

Promocijska vsebina
Ovitki, ki zmanjšajo sevanje elektronskih in mobilnih naprav

Povedali so nam
I Purple You

I Purple You

Promocijska vsebina
Posebna BTS izda...

Povedali so nam
Philips 272B1G

Philips 272B1G

Promocijska vsebina
Monitor za okolju prijaznejši in učinkovitejši delovni dan.

Povedali so nam
Znana časovnica Volkswagnove družine ID

Znana časovnica Volkswagnove družine ID

Promocijska vsebina
Modeli ID.3 1st bodo dobavljeni v začetku septembra

Povedali so nam
Nova Škoda Octavia Scout

Nova Škoda Octavia Scout

Promocijska vsebina
Nova Octavia Scout ponuja še večjo prostornost in prvič opcijsko tudi sprednji pogon