Mreža weCAN praznuje 5 let

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 29. 11. 2019 06:56:00, Kategorija:

Promocijska vsebina
Komunikacijska skupina PAN, pridružena članica mreže weCAN,

Mreža weCAN praznuje 5 let
weCAN, mreža neodvisnih oglaševalskih agencij Srednje in Vzhodne Evrope je izdala svojo peto letno publikacijo, imenovano CAN Year Report. Poročilo, ki je bilo predstavljeno na weCAN-ovi konferenci, 7.novembra v Bukarešti, povzema prerez oglaševalskega trga kar petnajstih držav Srednje in Vzhodne Evrope v obdobju 2014 do 2018 ter podaja  napoved  trendov za obdobje naslednjih petih let. Poleg podatkov o medijski potrošnji in oglaševanju v regiji, poročilo vsebuje zanimive članke priznanih strokovnjakov  mreže WeCAN kot tudi vidnih predstavnikov stroke, kot so Agnieszka Kosik, vodja Facebooka na Poljskem, Illés Vadász, vodja industrije Google Madžarske, Mojca Briščik, predsednica Zlata Festival bobna in dr. Ákos Kozák, direktor inštituta za tržno raziskavo GfK Hungária.

Dva mejnika v petih letih- dober dan digitalno, na svidenje papirno
Poročilo razkriva, da je skupna vrednost oglaševalskega trga v letu 2018 zaradi gospodarske blaginje in digitalnega razvoja v regiji dosegla 13,8 milijarde evrov neto, kar je več kot tri milijarde evrov več kot pet let prej.

Število ljudi v regiji, ki redno uporabljajo internet, se je od leta 2014 povečalo za 10%, oglaševalci pa so se v večini držav hitro prilagodili spreminjanju navad uporabe medijev. Hitro rast porabe spletne vsebine je spremljalo eksplozivno, 104-odstotno povečanje proračunov za digitalno oglaševanje. Posledično je investicija v digitalno oglaševanje lani v Srednji in Vzhodni Evropi dosegla 5,7 milijarde evrov, kar presega stroške oglaševanja na televiziji.

Enega izmed mejnikov predstavlja dejstvo, da medijski budgeti vloženi v spletno oglaševanje dohitevajo televizijske. Vsekakor to ni edini mejnik, ki ga je v zadnjih letih dosegel trg oglaševanja v regiji CEE. Medtem, ko se investicije v tiskane medije nenehno zmanjšujejo (-28%) in predstavljajo edini oglaševalski kanal, ki beleži upad, so se vlaganja v zunanje oglaševanje zmerno okrepila(+ 10%). Še več, upad moči tiska je bil tako močan, da se je zunanje oglaševanje uvrstilo na tretje mesto, takoj za televizijo in digitalnim oglaševanjem.

Trg oglaševanja Slovenije med letoma 2014 in 2018

TV ali digital?
V Sloveniji še vedno prevladuje televizija, vendar so naložbe v digitalno iz leta v leto močnejše, medtem, ko Češka, Madžarska, Poljska, Slovaška, Rusija, Ukrajina, Litva beležijo prevlado digitalnega oglaševanja. Države v katerih je še vedno čutiti prevlado televizijskega oglaševanja so še Romunija, Bosna in Hercegovina, Bolgarija, Srbija in Hrvaška.

Vsekakor trendi kažejo v prid povečevanju vlaganj v digitalno oglaševanje. V tem trenutku je rast  na vseh tržiščih sicer predvsem organska, vendar se že jasno začrtujejo zahteve po merjenju učinkovitosti.

Celotno poročilo je mogoče prenesti s spletnega mesta www.wecan.net.

preberite še to

Povedali so nam
Vzdržljiva lepotica, ki bo sledila vsakemu vašemu koraku

Vzdržljiva lepotica, ki bo sledila vsakemu vašemu koraku

Promocijska vsebina
Za žensko je ura...

Povedali so nam
Skupina ACTUAL I.T. na poti k naslednji fazi razvoja s spremembami v vodstvu
Povedali so nam
Revolucionarna kamera s tehnologijo umetne inteligence

Revolucionarna kamera s tehnologijo umetne inteligence

Promocijska vsebina
Najnovejši HONOR Magic6 Pro postavlja nov standard fotografije na pametnih telefonih

Povedali so nam
O nakupu robotskega sesalnika ne sme odločati zgolj cena

O nakupu robotskega sesalnika ne sme odločati zgolj cena

Promocijska vsebina
Bi se odločili z...

Povedali so nam
Ford predstavil novo Pumo

Ford predstavil novo Pumo

Promocijska vsebina
Elegantna in teh...

Povedali so nam
Otvoritev Hisense Gorenje »UAU kotička« v trgovini Big Bang Kranj
Povedali so nam
Po skoraj enem letu še vedno v vrhu lestvice DXOMARK

Po skoraj enem letu še vedno v vrhu lestvice DXOMARK

Promocijska vsebina
Čeprav je bil vo...