Povratek legendarnega modela

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 26. 02. 2019 02:57:00, Kategorija:

Promocijska vsebina
Svetovna premiera digitaliziranega Multivana 6.1

Povratek legendarnega modela
Legenda med gospodarski­mi vozili: Bulli. Transporter, Caravelle, Multivan in California. Same prodajne uspešnice. V šestih generacijah – od T1 do T6 – je znamka Volkswagen Gospodarska vozila po vsem svetu prodala skoraj 12 milijonov primerkov. Sedaj bo modelska serija dobila veliko nadgradnjo: T6.1. To bo najnovejša izvedba legendarnega modela. Digitaliziran in povezan. Njegove novosti so številni asistenčni sistemi, uvedba digitalnih instrumentov in najnovejša generacija Volkswagnovih infotainment sistemov z integrirano SIM-kartico in torej s stalnim dostopom do spleta. Med novosti spadajo tudi dizajn sprednjega dela, armaturna plošča in bogatejša serijska oprema. Za pogon se bodo uporabljali najnovejši motorji TDI (90 do 199 KM). Novost pri Bulliju je tudi izključno električni pogon (z več kot 400 km dosega, odvisno od baterije). Novi T6.1 bo v prvih državah prišel na trg jeseni 2019.

Znamka Volkswagen Gospodarska vozila je vedno znova prenavljala, razvijala, izpopolnjevala in izboljševala temeljno zasnovo evropskih dostavnikov, velikoprostorskih limuzin in avtodomov. Tudi tokrat je storila enako: za integracijo nove palete asistenčnih in infotainment sistemov se je razvojna ekipa poglobila v tehnologijo. Dr. Thomas Sedran, predsednik uprave znamke Volkswagen Gospodarska vozila: "Novi T6.1 je vozilo sedanjosti. Vzeli smo že preizkušeni model ter ga nadgradili z najsodobnejšimi asistenčnimi in infotainment sistemi ter povezljivostjo."

Nova asistenca za bočni veter v serijski opremi za T6.1
"Hidravlično servokrmiljenje modela T6 je v T6.1 nadomestilo elektromehansko in s tem aktivno krmiljeno krmiljenje. To spremeni vse, saj odpira vrata do novih asistenčnih sistemov," je povedal Alexander Hitzinger, član uprave in direktor za področje tehničnega razvoja. Hitzinger je dodal: "Z modelom T6.1 smo želeli postaviti nova merila za varnost in udobje vozila. Ključnega pomena za nas je bila vozna stabilnost. In na tem področju smo zelo napredovali." K novim asistenčnim sistemom sodi v vseh izvedbah T6.1 serijska asistenca za bočni veter, ki vozilo samodejno stabilizira, ko se bočni veter spremeni v vihar. To pomeni bistveno višjo raven varnosti.

Novi asistenčni sistemi samodejno vrtijo volan in zavirajo
Zaradi elektromehanskega servokrmiljenja je novost tudi asistenca za ohranjan­je smeri Lane Assist. Prek kamere zazna označene omejeval­ne črte voznega pasu in samodejno ohranja T6.1 na svojem voznem pasu. Parkiranje in odparkiranje vozila odslej olajšuje Park Assist. Ko je aktiviran, lahko T6.1 samodejno zapelje na parkirno mesto in z njega, voznik mora upravljati le še plin in zavoro. Da je pri ročnem manevriranju vse pod nadzorom, so za T6.1 prilagodili bočno zaščito, ki jo poznamo iz Crafterja. S pomočjo po obodu vozila razporejenih ultrazvočnih senzorjev zmanjšuje tveganje poškodb. Pred nesrečami pri odparkiranju varuje asistenca za odparkiranje; sistem opozarja pred vozili, ki se vozilu približujejo od zadaj pod kotom 90 stopinj. Če se voznik ne odzove, sistem samodejno zavre.

Trailer Assist poenostavlja manevriranje s prikolico
Vsi modeli modelske serije so predestinirani za vlečna vozila. Glede na izbrani pogon znaša maksimalna priklopna obremenitev do 2.500 kg. Manevriranje s prikolico poenostavlja iz Crafterja poznana asistenca Trailer Assist. Voznika razbremeni zapletenega razmišljanja, da mora pri vzvratnem manevriranju s prikolico volan obrniti v levo, če hoče, da bo prikolica zavila v desno. Z vrtljivim gumbom za elek­tri­čno nastavljanje zunanjih ogledal – ki se tu spremeni v joystick – in s prikazom v kombiniranem instrumentu voznik enostavno nastavi kot, pod katerim bo prikolica zavila. Nato krmiljenje prevzame T6.1. V sistemu Trailer Assist so združeni Park Assist, elektromehansko servokrmiljenje in kamera za vzvratno vožnjo Rear View (ki beleži odklonski kot vlečne kljuke). Paleto novih sistemov dopolnjuje sistem za prepoznavanje prometnih znakov, ki uporablja sprednjo kamero.

Digitalizirana notranjost z novo armaturno ploščo
Na novo zasnovana je bila tudi armaturna plošča modela T6.1. Albert Kirzinger, glavni oblikovalec pri znamki Volkswagen Gospodarska vozila: "Zahteve za voznikovo delovno mesto smo sistematično prilagodili digitalnemu svetu." Tako je Kirzingerjeva ekipa v T6.1 ustvarila pogoje za integracijo popolnoma digitalnega kombiniranega instrumenta (t. i. Digital Cockpit) in tretje generacije modularnega infotainment sistema (MIB3). Fuzija digitalnega kombiniranega instrumenta in MIB3 v vidnem polju ustvarja novo razporeditev prikaznih in upravljalnih elementov.

Digitalni kombinirani instrument meri 10,25 palca
10,25-palčni digitalni kombinirani instrument modela T6.1 postavlja nova merila. Za Multivan Highline je na voljo serijsko. Grafike zaslona z izrazito kontrastno sliko so zasnovane jasno in kakovostno. Voznik lahko izbira med različnimi konfiguracijami zaslona. To stori s pritiskom tipke "View" na večfunkcijskem volanu. Konfiguracija 1: merilnik števila vrtljajev motorja in merilnik hitrosti sta prikazana interaktivno v okroglih instrumentih. Na sredini zaslona je prikazana raven, ki jo je mogoče individualno izbrati – npr. telefonski imenik pametnega telefona. V povezavi z najzmogljivejšim infotainment sistemom je mogoče na sredini med obema številčnicama odpreti navigacijski zemljevid. Konfiguracija 2: tukaj je na voljo digitalni prikaz brez številčnic in z različnimi informacijskimi polji. Tudi tukaj je na sredini prikazan element, ki ga izbere uporabnik – npr. mediateka. Poleg tega so na novo oblikovani tudi klasični analogni instrumenti s sredinsko nameščenim večfunkcijskim prikazovalnikom.

MIB3 z do 9,2-palčnim zaslonom
Še ena posebnost v T6.1 sta nova navigacijska sistema generacije MIB3: Discover Media (8,0 palca) in Discover Pro (9,2 palca). Na novo je zasnovana grafična struktura teh zaslonov na dotik. Prek doma­čega zaslona, ki ga je mogoče personalizirati, je mogoče funkcije individualno konfigurirati, podobno kot aplikacije na pametnem telefonu. Poleg tega je zaslon sistema Discover Pro v celoti prekrit s steklom. Ponudbo infotainment sistemov zaokrožata sistema generacije MIB2: Composition Audio (z vrstičnim zaslonom, serijski od osnovne izvedbe) in Composition Colour (6,5-palčni zaslon na dotik, serijski od izvedb Caravelle Highline, Multivan Comfortline in California Coast).

Infotainment sistemi z integrirano SIM-kartico
Najpomembnejša nova oprema vseh infotainment sistemov je inte­gri­rana SIM-kartica (eSIM). Od sistema Composition Colour dalje sodi k serijski opremi, za sistem Composition Audio pa je na voljo opcij­sko. Z eSIM-kartico se odpre nov nabor spletnih funkcij in storitev. Na primer funkcija eCall: po nezgodi sistem centru za klice v sili samodejno posreduje lokacijo vozila in vzpostavi govorno povezavo. Če iz avtomobila ni odgovora, so obveščeni reševalci. Poleg tega eSIM-kartica predstavlja vmesnik do Volkswagen We – novega sveta spletnih storitev. 8,0- in 9,2-palčna sistema generacije MIB3 nudita tudi funkcionalnosti, kot so spletni radio in storitve za pretakanje glasbe.

Glasovno upravljanje z naravnim govorom poenostavlja upravljanje
Zaradi eSIM-kartice je upravljanje še bolj intuitivno in enostavno. Nova 8,0- in 9,2-palčna infotainment sistema v T6.1 se odzivata na naravne govorne ukaze. Pri tem se glasovni ukazi prek spleta pri­mer­jajo s podatkovno bazo in samodejno prevedejo v digitalne ukaze. Kot pri drugih pametnih napravah, tudi tukaj zadošča kratek poziv, da T6.1 prisluhne: v tem primeru je to „Hey Bulli“. Nato pa npr. nadaljujete tako: "Želim na Gendarmenmarkt v Berlinu." In že navigacijski sistem za novi cilj predlaga točen naslov.

Apple CarPlay™ sedaj deluje tudi brezžično
Z MIB3 je izpopolnjen še en pomemben vmesnik: App-Connect. Prek te funkcije lahko aplikacije s pametnega telefona, kot so Google Maps, mediateka ali Spotify, uporabljate neposredno prek zaslona infotainment sistema. Do sedaj je bila za to potrebna kabelska povezava med pametnim telefonom in vozilom. Za uporabnike iPhona je ta kabel v povezavi z 8,0- in 9,2-palčnima sistemoma preteklost: prek Bluetooth povezave in brezžične funkcije Apple CarPlay™ se iPhone (ki smo ga pred tem že spoznali z vozilom) samodejno poveže z infotainment sistemom. Prav tako je mogoče brezžično polniti kompatibilne pametne telefone vseh znamk – prek indukcijske polnilne postaje v novi armaturni plošči.

Nove detajlne rešitve za optimalen delovni vsakdanjik
Znamka Volkswagen Gospodarska vozila je razvila povsem nove funkcije posebej za delovni vsakdanjik. Mednje sodita 230-voltna električna vtičnica na voznikovem sedežu in predal s ključavnico v dvosedežni klopi na sovoznikovi strani. Poleg tega je na novo zasnovana tudi možnost prevoza daljših predmetov; sedaj jih je mogoče potisniti pod dvosedežno sovoznikovo klop (funkcija natovarjanja pod sedeži). S tem se največja razpoložljiva dolžina tovornega prostora z 2.450 mm poveča na 2.800 mm oz. z 2.900 mm na 3.300 mm (pri podaljšani medosni razdalji). Poleg tega je Transporter serijsko opremljen z ločeno ključavnico za tovorni del (vozila s predelno steno). To pomeni, da je mogoče tovorni prostor zakleniti ločeno od vozniške kabine. 1. možnost: zaklene se le tovorni prostor (način "poštar"). 2. možnost: zaklene se le vozniška kabina (način "delavnica"). Sledil pa bo tudi "kurirski paket" s še robustnejšo zasnovo za najbolj obremenjene dele vozila, kot so generator, baterija ali pogonske gredi.

Bogatejša oprema za Transporter 6.1
Serijska oprema Transporterja 6.1 je občutno bogatejša. Heinz-Jürgen Löw, direktor prodaje in marketinga: "Serijsko opremo Transporterja smo zaokrožili z električnim pomikom stekel, centralnim zaklepanjem, električno nastavljivimi in ogrevanimi zunanjimi ogledali, novimi žarometi H7, notranjimi lučmi z energijsko učinkovito LED-tehnologijo in radijskim sistemom z Bluetooth napravo za prostoročno telefoniranje."

Bogatejša oprema za Multivan 6.1
Znamka Volkswagen Gospodarska vozila je občutno razširila tudi serijsko opremo Multivana 6.1. Multivan 6.1 Trendline ima v primer­javi s predhodnikom npr. izpopolnjeno novo armaturno ploščo, avdiosistem Composition Colour s 6,5-palčnim zaslonom na dotik, električno upravljanje otroške blokade za vrata, nove žaromete H7 in nov večfunkcijski usnjeni volan. Multivanu 6.1 Comfortline so med drugim dodali večfunkcijski prikazovalnik Premium, dekorativne elemente na armaturni plošči in oblogah stranic, paket Luči & vidljivost in dodatne USB-vhode v potniškem prostoru. Serijsko opremo Multivana 6.1 Highline med drugim dopolnjujejo novi LED-žarometi, nove LED-zadnje luči, Park Assist (vklj. s parkirnim siste­mom ParkPilot za sprednji in zadnji del ter zavorno asistenco za manevriranje), 8,0-palčni navigacijski sistem Discover Media in digitalni kombinirani instrument Digital Cockpit. Nova serijska oprema izvedb Caravelle in California bo objavljena naknadno.

Nova oblikovna zasnova sprednjega dela modelske serije
Če na svetu obstaja kakšno gospodarsko vozilo s popolnim dizajnom, potem je to T6. Še več: veliko oboževalcev tega vsestranskega mode­la meni, da je njegov dizajn že davno dosegel kultni status. Ekipa z vodjo oblikovanja Albertom Kirzingerjem je zato zavestno bolj izostrila le sprednji del. Kirzinger: "T6.1 na cesti deluje še bolj suvereno. Sedaj imamo tudi zelo veliko odprtino za dovod zraka, ki jo potrebujemo iz tehničnih razlogov za sodobne motorje. Obenem smo lahko poudarili širino in razvili še ostrejši pogled." Prečni del iz kom­pakt­nejših žarometov in zgornjega dela mreže hladilnika je ožji kot pri predhodniku. "Na tem delu smo oblikovali novo dvojno kromirano obrobo, ki se razteza prek celotne širine in kot LED-pas za dnevno luč sega v žaromete. Tako vozilo odraža čisto svoj šarm in je mogoče že od daleč prepoznati, da gre za T6.1." Glede na model in izbrano opremo sprednji del individualizira več kromiranih detajlov. Nova je tudi paleta barv in platišč.

Motorji s standardom Euro-6d-TEMP in razponom moči od 90 do 199 KM
Tudi program motorjev je bil zasnovan na novo. T6.1 s pogonom na sprednji kolesi bo ob prihodu na trg na voljo z visokoučinkovitimi 2,0-litrskimi turbodizelskimi motorji (2.0 TDI). Zanje velja, da izpolnjujejo zahteve emisijskega standarda Euro-6d-TEMP-EVAP. Novi osnovni motor razvije moč 66 kW/90 KM, kar pomeni, da je postal močnejši (prej 62 kW/84 KM). Sledi motor 2.0 TDI, ki sedaj razvije 81 kW/110 KM; zamenjal je dosedanja motorja z močjo 75 kW/102 KM in 84 kW/114 KM. Od predhodnika sta prevzeta motor 2.0 TDI z močjo 110 kW/150 KM in 2.0 TDI biturbo z močjo 146 kW/199 KM. Motor TDI z močjo 150 KM je mogoče opcijsko naročiti z menjalnikom z dvojno sklopko (DSG) in štirikolesnim pogonom 4MOTION (z ročnim menjalnikom ali DSG). Najzmogljivejša različica z močjo 199 KM je serijsko opremljena z menjalnikom DSG (opcijsko tudi s pogonom 4MOTION).

Prek sodelovanja s partnerjem ABT bo T6.1 na voljo celo kot brez­emisijsko vozilo. Z močjo 82 kW/112 KM in kapaciteto baterije, ki znaša 38,8 kWh ali 77,6 kWh, bo lahko prevozil več kot 400 km (NEVC) – kar je idealno za komercialno uporabo v urbanem okolju.

preberite še to

Povedali so nam
Vzdržljiva lepotica, ki bo sledila vsakemu vašemu koraku

Vzdržljiva lepotica, ki bo sledila vsakemu vašemu koraku

Promocijska vsebina
Za žensko je ura...

Povedali so nam
Skupina ACTUAL I.T. na poti k naslednji fazi razvoja s spremembami v vodstvu
Povedali so nam
Revolucionarna kamera s tehnologijo umetne inteligence

Revolucionarna kamera s tehnologijo umetne inteligence

Promocijska vsebina
Najnovejši HONOR Magic6 Pro postavlja nov standard fotografije na pametnih telefonih

Povedali so nam
O nakupu robotskega sesalnika ne sme odločati zgolj cena

O nakupu robotskega sesalnika ne sme odločati zgolj cena

Promocijska vsebina
Bi se odločili z...

Povedali so nam
Ford predstavil novo Pumo

Ford predstavil novo Pumo

Promocijska vsebina
Elegantna in teh...

Povedali so nam
Otvoritev Hisense Gorenje »UAU kotička« v trgovini Big Bang Kranj
Povedali so nam
Po skoraj enem letu še vedno v vrhu lestvice DXOMARK

Po skoraj enem letu še vedno v vrhu lestvice DXOMARK

Promocijska vsebina
Čeprav je bil vo...