Brezžična računalniška omrežja WiFi so, kljub temu, da imajo težave z dosegom in pogosto »zakašljajo«, ne le v domačih ampak tudi poslovnih okoljih in to ne glede na to, katera črka je zapisana za oznako 802.11. Zato nekatera podjetja iščejo alternative brezžičnega povezovanja svoje opreme in zaposlenih. In ena od njih je tudi 5G.
Mobilni internet je v nekaterih državah že sedaj hitrejši od klasičnega WiFi, s prehodom na 5G pa bodo te povezave postale še hitrejše. Manjše zakasnitve, fleksibilnejša omrežja, boljša varnost, prioritizacija podatkov… vse to dela sistem 5G vsekakor privlačnega.
Prva, ki se resno pripravlja na prehod na 5G, je nemška avtomobilska industrija. Audi resno razmišlja o zasebne omrežju 5G, letos poleti pa je priče, testirati 5G-povezave med svojimi proizvodnimi roboti. Če bo šlo vse po načrtih, naj bi v kratkem ukinili vse interne povezave WiFi in jih nadomestili s 5G.
Audi pa ni edini. Podobno razmišljajo tudi pri BMW-ju, Daimlerju in Volkswagnu, pa tudi upravljavci pristanišč, proizvodna podjetja, naftna, plinska, kemijska industrija in še kdo. In zakaj ravno Nemčija? Nato, ker ima razdelano nacionalno strategijo razvoja, imenovano Industrie 4.0, s katero si obetajo ostati svetovna industrijska velesila in 5G vsekakor sodi zraven.
Uporaba zasebnih omrežij 5G bo tudi velika priložnost za proizvajalce opreme 5G in njeno vzdrževanje. Analize kažejo, da naj bi v naslednjih desetih letih trg opreme 5G znašal kar 356 milijard dolarjev, kar ni malo. Je pa res, da ta oprema verjetno še kar nekaj časa cenovno ne bo dostopna manjšim podjetjem, pa tudi za velike bo to kar velik zalogaj. A tudi brezžična omrežja so ob svojem nastanku bila…
Vir: MIT Technology Review