Medtem ko je elektrifikacija cestnih transportnih sredstev že v polnem zamahu, pa se zračna z elektriko šele pošteno spogledujejo. In
Rolls-Royce, ki je poleg seveda luksuznih avtomobilov, znan predvsem po svojih letalskih motorjih, je »elektriko« vzel zelo resno. Njihovo letalo
Spirit of Innovation je namreč konec preteklega tedna izvedlo krstni let, ki označuje »začetek faze intenzivnega testiranja, v kateri bodo zbirali dragocene podatke o zmogljivostih električnega pogonskega sistema letala«. V Spirit of Innovation je vgrajen trimotorni pogonski sklop, ki s pomočjo
6000-celične baterije proizvede
400 kW (536 KS) moči, kar lahko letalo požene do hitrosti
482 km/h (300 milj/uro) .
In zakaj so električna letala še tako redka? Eden največjih problemov je
teža. Električni avtomobili so zaradi baterij v povprečju za okoli 25 odstotkov težji od svojih fosilnih bratov, kar na cesti ni tako velik problem, v zraku pa. Če bi recimo letalo tipa
Cessna 206 Turbo Stationair opremili z električnim pogonom, bi to bilo že brez pilota in potnikov pretežko za več kot 200 kilogramov in sploh vzletelo ne bi. Zato je za električna letala izredno pomembna energijska gostota baterij, saj je le z njenim povečanjem mogoče dobiti ustrezno razmerje med energijo in maso. Tu pa so zadeve še bolj v povojih…
Vir:
Rolls-Royce