In kaj to pomeni v praksi? Na omenjeni spletni strani je opisanih kar nekaj znakov:
- otrok deluje bister, vendar ima v primerjavi z vrstniki bistveno več težav na področju usvajanja branja, pisanja in pravopisa
- pri pisanju naredi veliko specifičnih napak, kot so zamenjava črk, izpuščanje/dodajanje črk ipd.
- je pogosto opisan kot »len« ali »nezrel« (zlasti učitelji imajo o učencih z disleksijo pogosto izoblikovano napačno mnenje, češ da se pri šolskem delu ne potrudijo dovolj)
- dosega visoke dosežke na ustnem preverjanju znanja, medtem ko so na pisnem preverjanju znanja njegovi dosežki občutno slabši
- ima težave s prepisom učne snovi s table v zvezek
- zamenjuje levo in desno stran
- stavke pri samostojnem zapisu pogosto nepravilno strukturira, zapisi so skopi in vsebinsko nepopolni
- ima težave pri razumevanju prebranega in pri samostojni obnovi zapisanega
- ima pri matematiki težave s predstavljivostjo številske vrste, bralnim razumevanjem navodil pri besedilnih nalogah in učenjem poštevanke; pogosto menja mestne vrednosti števil (npr. 79=97, 69=96)
- se lažje uči preko preizkusov in opazovanja, učenja na primerih ipd.
- je pri učenju manj učinkovit; težave so očitnejše zlasti pri učenju iz daljših zapisov in pri iskanju informacij v besedilu
- ima težave z organizacijo delovnega prostora, urejanjem zvezkov in zapiskov, peresnice, svoje sobe ipd.
- ima težave s časovno orientacijo in predstavljivostjo
- se pogosto zasanja; ima težave z ohranjanjem pozornosti in koncentracije.
Vir: Center Motus, GitHub