Kolesarska avtocesta

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 19. 06. 2019 03:59:00, Kategorija: Trendi

Nemčija načrtuje gradnjo več kot 270 kilometrov širokih cest, namenjenih le kolesarjem.

Kolesarska avtocesta
Ideja je nastala pred šestimi leti, ko so v Nemčiji v okviru nekega kulturnega projekta za en dan za motorna vozila zaprli avtocesto med Duisburgom in Dortmundom in jo »predali« kolesarjem, rolkarjem in pešcem. Obisk je bil neverjeten, saj se ga je udeležilo preko tri milijone ljudi, zato so idejo malce dodelali in jo začeli uvajati kot trajno rešitev. Nastala je porurska kolesarska avtocesta ali RS1 (Radschnellweg 1).

In kako se »kolesarska avtocesta« razlikuje od običajnih cest? Gre za 4 metre široko cesto, namenjeno izključno kolesarjem, izraz »avtocesta« pa pomeni, da je cesta dobro označena, osvetljena, da zanjo skrbi zimska služba in da bodo kolesarji na njej našli tudi servisne postaje. Prvi petkilometrski odsek med mestoma Mülheim an der Ruhr in Essen je bil odprt decembra 2015, letos pa naj bi končali celotno 100-kilometrsko traso med Duisburgom in Hammom. To pa ni edina načrtovana kolesarska avtocesta v Nemčiji, saj jih bodo med različnimi mesti v nekaj letih zgradili za 270 kilometrov. Nepomembno pa ni tudi to, da so kolesarske avtoceste po zakonu izenačene z regionalnimi cestami in je tako zagotovljeno njihovo financiranje in vzdrževanje.

In kaj takšna avtocesta pomeni za okolje in ljudi, ki živijo v njeni bližini? Prva prednost je očitno seveda varnost, saj kolesarjem ceste ne bo potrebno deliti z motornimi vozili. Druga prednost je seveda okoljska prijaznost. Samo RS1, torej 100-kilometrski porurski del avtocesta naj bi dnevno zmanjšal obremenitev klasičnih cest in avtocest za 50.000 voženj oziroma 400.000 kilometrov. Če število spremenimo v emisije CO2 to pomeni, da se bo zmanjšala njegova emisija za količino, enako letnim emisijam 900 gospodinjstev.

Nemški projekt pa ni edini te vrste. Nekaj podobnega že deset let nastaja na Nizozemskem, kjer so zgradili že 20 odsekov kolesarskih avtocest, načrtujejo pa še dodatne, na Danskem, kjer so se posvetili predvsem kolesarskemu prometu v Kopenhagnu in okolici, na Norveškem pa gradijo kolesarsko avtocesto, ki bo, ko bo končana, povezala devet večjih mest.

Vir: RS1

preberite še to

Trendi
Kontejnerski bazen

Kontejnerski bazen

Zakaj bi bazen vkopavali, če pa ga lahko spravimo v kontejner…

Trendi
Vsestransko električno kolo

Vsestransko električno kolo

Švedska Husquarna bo v kratkem poslala na trg novo serijo zmogljivih modelov električnih koles 2024 Gra...

Trendi
Kako bi nas zmečkalo…

Kako bi nas zmečkalo…

… če bi na različnih planetih naš avtomobil padla paleta lesa…

Trendi
Zabavna naključja

Zabavna naključja

Nekateri fotografi preždijo ure in celo dneve, da ujamejo tisti pravi trenutek, drugim pa se to posreči kar mi...

Trendi
Obrezovanje na višjem nivoju

Obrezovanje na višjem nivoju

6 metrov dolgo rezilo z desetimi noži, vse skupaj pa »vihti« helikopter…

Trendi
Razbijamo mite o robotskih sesalnikih iRobot

Razbijamo mite o robotskih sesalnikih iRobot

Promocijska vsebina
Kljub temu, da ...

Trendi
Tudi implantat ni pomagal

Tudi implantat ni pomagal

Indijski študent si je dal v uho kirurško vstaviti slušalko Bluetooth, da bi lahko goljuf...

Trendi
Hitro kvadriranje

Hitro kvadriranje

Tako lahko na pamet in (dokaj) hitro kvadrirate dvomestna števila…

Trendi
Najdaljši vodni tobogan na svetu

Najdaljši vodni tobogan na svetu

Ni pretirano hiter, se pa zato po njem peljete dobre štiri minute…

Trendi
Zakaj pa to leti?

Zakaj pa to leti?

Ali lahko helikopter leti brez vrtenja elise? Tale očitno lahko. Ali pa tudi ne…

Trendi
Ne, hvala... Bom raje klasiko...

Ne, hvala... Bom raje klasiko...

Zakaj bi nekdo dovoli frizerju, da ga striže s - kotnim brusilnikom?

Trendi
Zakaj pa to ne gre?

Zakaj pa to ne gre?

Znano sestavljanko je mogoče rešiti na več načinov, le na enega ne…