In kako je nastajala litij-ionska baterija? Vse skupaj se je začelo v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja kot odgovor na takratno naftno krizo. Stanley Whittingham iz ameriške univerze Binghamton v zvezni državi New York je takrat razvil do takrat najbolj učinkovito baterijo, ki je uporabljala litij in katodo iz titanovega disulfida. John B. Goodenough (mimogrede, z 92 leti je najstarejši dobitnik Nobelove nagrade), je idejo nadgradil tako, da je kot material za katodo uporabil kobaltov oksid in s tem povečal zmogljivost baterije, Akira Yoshino pa je baterijo s tem, ko je litijevo anodo zamenjal z anodo iz petrolkoksa, izdelal litij-ionsko baterijo, kot jo poznamo danes in ki poganja vse od pametnih telefonov do električnih avtomobilov.
Watch the very moment the 2019 Nobel Prize in Chemistry is announced.
— The Nobel Prize (@NobelPrize) 9 October 2019
Presented by Göran K. Hansson, Secretary General of The Royal Swedish Academy of Sciences.#NobelPrize pic.twitter.com/PM8X2S3Zy4
Če je torej kaj spremenilo naša življenja, potem so to litij-ionske baterije in nagrada je torej več kot zaslužena.
Vir: Švedska kraljeva akademija znanosti, Twitter, Slika EU Patent Office