Samo zmanjšanje emisij ne bo dovolj

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 9. 10. 2018 05:46:00, Kategorija: Trendi

V Italiji so odprli obrat, v katerem iz zraka črpajo CO2 in ga spreminjajo v metan. Sliši se dobro, vendar…

Samo zmanjšanje emisij ne bo dovolj

Znanstveniki nas že nekaj časa opozarjajo, da moramo nujno zmanjšati emisije ogljikovega dioksida (med drugim), sicer se nam slabo piše. A kot gredo stvari naprej tudi to ne bo dovolj za zaustavitev globalnega segrevanja. Najti bomo morali načine, kako količine CO2 v zraku tudi zmanjšati.

S tem se ukvarja kar nekaj inštitucij in podjetij, med katerimi je tudi švicarski Climeworks. Podjetje je lani postavilo prvi obrat z »negativno emisijo« - islandsko geotermalno toplarno so opremili tako, da je ta s pomočjo odvečne toplote in elektrike zajemala CO2 iz zraka in ga zakopavala v tla. Projekt je dokaj uspešen, zato so se sedaj lotili novega. V Italiji so postavili obrat v katerem iz zraka zajemajo CO2 in ga kombinirajo z vodikom, proizvedenim s pomočjo alkalne elektrolize, tako da nastane metan. Ta se nato lahko uporabi kot vsak drugi zemeljski plin, a s to razliko, da je ta ogljično nevtralen. Tovarna naj bi na ta način letno predelala okoli 150 ton ogljikovega dioksida.

Vse skupaj se seveda sliši dokaj zanimivo, toda… Kaj pomeni 150 ton? Malce preračunajmo. Zaradi lažjega računanja vzemimo, da naš avtomobil proizvede 100 g CO2 na kilometer, kar je relativno malo, saj tega ne dosega prav veliko avtomobilov, ki so trenutno na trgu. To pomeni, da bo v desetih kilometrih v zrak spustil kilogram CO2, eno tono pa v 10.000 kilometrih. Če vzamemo, da letno prevozimo 30.000 kilometrov, je to nekako tri tone C02. Omenjena tovarna naj bi letno predelala 150 ton CO2 kar pomeni, da bo v metan spremenila izpuste, ki jih letno povzroči pet avtomobilov.

Vse skupaj torej niti kapljica v morje ni, če pa k temu dodamo še visoke stroške, stvar ni več tako privlačna. Tovarna je sicer zgrajena modularno in jo je menda mogoče dokaj preprosto razširiti, a tudi če jo podeseterijo, bo še vedno predelala le za 50 avtomobilov CO2 letno. A nekje je treba začeti…

Vir: Ars Technica, ARSO

preberite še to

Trendi
Domači vlakec smrti

Domači vlakec smrti

Bi radi razveselili otroke (in sebe)? Zakaj si ne bi izdelali lastnega vlakca smrti…

Trendi
Napihljivi nosilci

Napihljivi nosilci

Avtomobilski strešni nosilci so uporabni, a nerodni. Ne vsi…

Trendi
Zmaji namesto vetrnic

Zmaji namesto vetrnic

Zakaj vetrne farme na zemlji, če so lahko zmaji nad morjem?

Trendi
Nič več »skritih mest«?

Nič več »skritih mest«?

Lufthansi je dovolj tega, da potniki izkoriščajo luknjo v sistemu in tako ceneje letijo.

Trendi
Kdo pravi, da ne gre?

Kdo pravi, da ne gre?

Nov način varjenja omogoča varjenje zlitin, ki so veljale za nezvarljive.

Trendi
Ljubezenski gumb

Ljubezenski gumb

Vam je do seksa, pa vam je to nerodno pokazati? Uporabite gumb LoveSync.

Trendi
Vsestranski merilnik

Vsestranski merilnik

Laserskih merilnikov je na trgu kar nekaj, tale Boschev pa je nekaj posebnega.

Trendi
Taborniški multipraktik

Taborniški multipraktik

Tale večfunkcijski pribor bi prišel prav v vsakem nahrbtniku.

Trendi
Najbolj zeleni sta…

Najbolj zeleni sta…

Kdo največ prispeva k »ozelenitvi« Zemlje? Indija in Kitajska… In to že dvajset let…

Trendi
Elektrika iz – zastav

Elektrika iz – zastav

Znanstveniki so izdelali zastavo, ki med plapolanjem zajema tako vetrno kot sončno energijo.

Trendi
Matematična risanka

Matematična risanka

V risani seriji Futurama je mogoče najti zanimive matematične »pojave«.

Trendi
Da, tudi to obstaja

Da, tudi to obstaja

Obstaja robotska roka, ki stane slabih 450 € in vam - očisti WC.