Učinkovitejša krila

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 10. 01. 2019 06:04:00, Kategorija: Trendi

Boeing pravi, da nov koncept kril omogoča leteti višje in hitreje.

Učinkovitejša krila

Boeing  in NASA že nekaj let sodelujeta v programu, imenovanem Subsonic Ultra Green Aircraft Research (SUGAR) program, v okviru katerega skupaj razvijata letalska krila, ki se od obstoječih precej razlikujejo. Nosijo oznako TTBW (Transonic Truss-Braced Wing), gre pa za krila, namenjena letalom, ki letijo do hitrosti 0,8 macha (955 km/h).

Zakaj ravno 0,8 macha? Hitrosti med 0,8 in 1,2 macha se imenujejo transonične hitrosti. Gre za območje, malce pod in malce nad zvočno hitrostjo, ki napram subsonični hitrosti (pod 0,8 macha) od letala zahteva precej večje napore. To pa pomeni, da morajo letala, ki letijo v transoničnem območju, biti precej bolj čvrsta. Kar prinaša povsem druge težave in seveda stane… Zato se letalski inženirji trudijo priti karseda blizu tem hitrostim. Kar pa ni ravno preprosto. Ko pridemo v bližino te »prestopne« hitrosti, so nekateri deli letala že preko meje vzdržljivosti, drugi pa ne. To se je lepo videlo pri propelerskih bojnih letalih proti koncu druge svetovne vojne. Ta so se pri velikih hitrostih začela tresti in nekatera celo razpadla zato, ker se je elisa že vrtela hitreje od zvoka, letalo samo pa še ni doseglo te hitrosti. Težava torej niso motorji ampak drugi deli letala, predvsem krila.

Po navedbah Boeinga so bila krila TTBW načrtovana za lete med 0,70 in 0,75 macha (med 835 in 895 km/h), a so jih z razponom 52 metrov, drugačno nosilno konstrukcijo, načinom vpenjanja in krilci uspeli še izboljšati, tako da sedaj omogoča letenje prav na meji 0,8 macha.

Boeing in NASA menita da bodo krila TTBW eden od odločilnih dejavnikov pri doseganju ciljev programa SUGAR, ki so zastavljeni dokaj ambiciozno – zmanjšanje glasnosti za 71 decibelov, 70 odstotno znižanje emisij dušikovega oksida in kar 70 odstotno znižanje porabe.

Vir: Boeing

preberite še to

Trendi
Enoročna pica

Enoročna pica

Končno priprava, s katero lahko pico režemo in jemo z eno roko.

Trendi
A1 Slovenija prvi v Evropi

A1 Slovenija prvi v Evropi

Promocijska vsebina
Tehnologija, ki ...

Trendi
Les ni pomemben

Les ni pomemben

Kakovost zvoka akustične kitare sploh ni odvisen od vrste lesa, iz katere je narejena.

Trendi
Spotify za v avto

Spotify za v avto

Spotyfy naj bi še letos na trg poslal napravo, ki bo to glasbeno storitev prenesla tudi v avtomobile.

Trendi
Izdal ga je Garmin

Izdal ga je Garmin

Najetega morilca našli s pomočjo njegove pametne ure…

Trendi
Nevarnost ne-cepljenja

Nevarnost ne-cepljenja

WHO: »Cepilno oklevanje« je ena od desetih največjih globalnih zdravstvenih groženj.

Trendi
Ste slišali za Dramathon?

Ste slišali za Dramathon?

Gre za maraton, namenjen ljubiteljem viskija, poteka mimo destilarn, nagrada pa je seveda viski.

Trendi
Bomo dobili Google ure?

Bomo dobili Google ure?

Google je od Fossila kupil tehnologijo, ki jo ta uporablja v pametnih urah.

Trendi
Največje vetrna turbina

Največje vetrna turbina

Ameriški GE se je lotil izdelave največje vetrne turbine na svetu. Visoka bo za tri četrtine Eifflovega...

Trendi
Glina proti debelosti

Glina proti debelosti

Bomo hujšali tako, da bomo za desert pojedli malo gline? Zelo verjetno...

Trendi
Bird Box bedaki

Bird Box bedaki

YouTube po seriji nesreč po novem prepoveduje »izzive« v slogu Bird Boxa in podobnih neumnosti.

Trendi
Bolj uporabna ura

Bolj uporabna ura

Pametne ure so uporabne, a včasih nanje težko vidimo. Zakaj jih ne bi nosili tako…