Učinkovitejša krila

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 10. 01. 2019 06:04:00, Kategorija: Trendi

Boeing pravi, da nov koncept kril omogoča leteti višje in hitreje.

Učinkovitejša krila
Boeing  in NASA že nekaj let sodelujeta v programu, imenovanem Subsonic Ultra Green Aircraft Research (SUGAR) program, v okviru katerega skupaj razvijata letalska krila, ki se od obstoječih precej razlikujejo. Nosijo oznako TTBW (Transonic Truss-Braced Wing), gre pa za krila, namenjena letalom, ki letijo do hitrosti 0,8 macha (955 km/h).

Zakaj ravno 0,8 macha? Hitrosti med 0,8 in 1,2 macha se imenujejo transonične hitrosti. Gre za območje, malce pod in malce nad zvočno hitrostjo, ki napram subsonični hitrosti (pod 0,8 macha) od letala zahteva precej večje napore. To pa pomeni, da morajo letala, ki letijo v transoničnem območju, biti precej bolj čvrsta. Kar prinaša povsem druge težave in seveda stane… Zato se letalski inženirji trudijo priti karseda blizu tem hitrostim. Kar pa ni ravno preprosto. Ko pridemo v bližino te »prestopne« hitrosti, so nekateri deli letala že preko meje vzdržljivosti, drugi pa ne. To se je lepo videlo pri propelerskih bojnih letalih proti koncu druge svetovne vojne. Ta so se pri velikih hitrostih začela tresti in nekatera celo razpadla zato, ker se je elisa že vrtela hitreje od zvoka, letalo samo pa še ni doseglo te hitrosti. Težava torej niso motorji ampak drugi deli letala, predvsem krila.

Po navedbah Boeinga so bila krila TTBW načrtovana za lete med 0,70 in 0,75 macha (med 835 in 895 km/h), a so jih z razponom 52 metrov, drugačno nosilno konstrukcijo, načinom vpenjanja in krilci uspeli še izboljšati, tako da sedaj omogoča letenje prav na meji 0,8 macha.

Boeing in NASA menita da bodo krila TTBW eden od odločilnih dejavnikov pri doseganju ciljev programa SUGAR, ki so zastavljeni dokaj ambiciozno – zmanjšanje glasnosti za 71 decibelov, 70 odstotno znižanje emisij dušikovega oksida in kar 70 odstotno znižanje porabe.

Vir: Boeing

preberite še to

Trendi
Kontejnerski bazen

Kontejnerski bazen

Zakaj bi bazen vkopavali, če pa ga lahko spravimo v kontejner…

Trendi
Vsestransko električno kolo

Vsestransko električno kolo

Švedska Husquarna bo v kratkem poslala na trg novo serijo zmogljivih modelov električnih koles 2024 Gra...

Trendi
Kako bi nas zmečkalo…

Kako bi nas zmečkalo…

… če bi na različnih planetih naš avtomobil padla paleta lesa…

Trendi
Zabavna naključja

Zabavna naključja

Nekateri fotografi preždijo ure in celo dneve, da ujamejo tisti pravi trenutek, drugim pa se to posreči kar mi...

Trendi
Obrezovanje na višjem nivoju

Obrezovanje na višjem nivoju

6 metrov dolgo rezilo z desetimi noži, vse skupaj pa »vihti« helikopter…

Trendi
Razbijamo mite o robotskih sesalnikih iRobot

Razbijamo mite o robotskih sesalnikih iRobot

Promocijska vsebina
Kljub temu, da ...

Trendi
Tudi implantat ni pomagal

Tudi implantat ni pomagal

Indijski študent si je dal v uho kirurško vstaviti slušalko Bluetooth, da bi lahko goljuf...

Trendi
Hitro kvadriranje

Hitro kvadriranje

Tako lahko na pamet in (dokaj) hitro kvadrirate dvomestna števila…

Trendi
Najdaljši vodni tobogan na svetu

Najdaljši vodni tobogan na svetu

Ni pretirano hiter, se pa zato po njem peljete dobre štiri minute…

Trendi
Zakaj pa to leti?

Zakaj pa to leti?

Ali lahko helikopter leti brez vrtenja elise? Tale očitno lahko. Ali pa tudi ne…

Trendi
Ne, hvala... Bom raje klasiko...

Ne, hvala... Bom raje klasiko...

Zakaj bi nekdo dovoli frizerju, da ga striže s - kotnim brusilnikom?

Trendi
Zakaj pa to ne gre?

Zakaj pa to ne gre?

Znano sestavljanko je mogoče rešiti na več načinov, le na enega ne…