Kako to, da so kitajski telefoni toliko cenejši od drugih? Razlogov je več…
Pametne telefone je mogoče dobiti če za manj kot 100 €, nobena redkost pa niso niti takšni, ki stanejo krepko več kot 1000 €. Razlik med njimi seveda ni težko najti, se pa pojavlja vprašanje ali cena res odraža kakovost oziroma ali so dražji telefoni res toliko boljši od poceni, da so vredni takšne razlike v ceni. Še bolj zanimivo vprašanje pa je, zakaj so recimo kitajski telefoni lahko toliko cenejši od Applovih, Samsungovih in še katerih.
Razlogov je več. Avtor YouTubovega kanala Zi Reviews Tech je navedel nekaj razlogov. Video je nastal že januarja lani, a očitno so razmere še vedno enake, saj je letos le spremenil naslov, vsebina pa je ostala enaka. In kakšni so ti razlogi? Kako lahko neko podjetje preživi s tako nizkimi cenami?
Večina telefonov se proizvede v kitajskem mestu Shenzen, ki je kakšne pol ure vožnje s trajektom oddaljeno od Hong Konga. Shenzen je bil včasih majhna vasica, nato pa so ga proglasili za prostotrgovinskocono, neodvisno od kitajske trgovinske zakonodaje in nastala je neke vrste kitajska Silicijeva dolina, kjer se ne razvijajo in proizvajajo le telefoni ampak vsa mogoče elektronika. A to je seveda šele začetek.
Prvi razlog, zakaj so kitajski telefoni toliko cenejši, je dobiček. Marsikateri kitajski proizvajalec prodaja telefone brez da bi pri tem karkoli zaslužil. Hmmm, a ni to malo nelogično? Pravzaprav ni. Dober primer je recimo Xiaomi. Ta telefone prodaja čisto brez dobička, kar je v enem od intervjujev priznal tudi izvršni direktor podjetja. Ideja, ki stoji za vsem skupaj je, da se s telefoni uveljavlja ime blagovne znamke, dobiček pa se bo kasneje koval s prodajo drugih izdelkov. Z drugimi besedami – Xiaomi je zamenjal kratkoročni dobiček za dolgoročno prepoznavnost. Vsa kitajska podjetja seveda te prakse ne uporabljajo, nekatera pa.
Drugi razlog je marketing. Velika podjetja za promocijo porabijo ogromno denarja. Samsung naj bi leta 2016 za marketing porabil kar 10 milijard dolarjev, LG, ki je precej manjši igralec na mobilnem trgu, pa menda preko milijardo. Kaj pa kitajski proizvajalci? Dober primer je OnePlus, ki si je z nekaj zanimivimi in poceni gverilskimi marketinškimi potezami uspel zagotoviti dokaj velik trg. Kljub temu, da je telefon stal manj kot 300 €, so s tem, ko ga je bilo mogoče dobiti le preko povabila obstoječega kupca, ustvaril vtis ekskluzivnosti. In to vrstnih potez je bilo še kar nekaj.
A vse le ni v iznajdljivosti. Eden od pomembnih razlogov za uspešnost kitajskih elektronskih izdelkov je tudi praktično neobstoječapatentnazakonodaja, tako da so vsi izdelki, tudi če so v tujini patentirani, na voljo več ali manj brez upoštevanja avtorske zaščite oziroma plačevanja patentnih pravic avtorjem.
Seveda je veliko vprašanje tudi kakovost. So poceni kitajski telefoni slabi? Ja in ne. Avtor videa stanje razlaga s pomočjo pomnilniških vezij. Apple recimo ob nakupu zahteva stopnjo kakovosti preko 99 odstotkov oziroma da je v 1000 pomnilnih modulih največ 10 takšnih, ki ne dosegajo njihovih standardov kakovosti. Drugi proizvajalci telefonov, ki nimajo toliko denarja, si takšne kakovosti ne morejo privoščiti in zato kupujejo serije, ki vsebujejo več kakovostno neustreznih modulov. In takšne serije so seveda precej cenejše, posebej tiste najslabše. In te pokupijo proizvajalci cenenih telefonov. Ali to pomeni, da bodo ti telefoni zanič? Ne, le delovali ne bodo tako dobro in možnost, da se pokvarijo, bo večja.
Razlogov je še nekaj, ogledate pa si jih lahko v spodnjem videu.
Za izboljšanje uporabniške izkušnje ta spletna stran uporablja piškotke. Poleg piškotkov,
ki zagotavljajo funkcionalnost spletne strani, uporabljamo tudi piškotke
za potrebe spletne analitike in integracijo socialnih omrežij.