Odločitev je bila podana v zvezi s predlogom Stephena Thalerja, glavnega inženirja v podjetju Imagination Engines, ki se ukvarja z nevronskimi mrežami, da vlada začne dovoljevati zaščito avtorskih pravic za dela, ki jih ustvarja umetna inteligenca. Thaler si že od leta 2018 prizadeva za zaščito stvaritev umetne inteligence. V času njegove prvotne prošnje jo je urad za avtorske pravice zavrnil, češ da je »povezava med človeškim umom in ustvarjalnim izražanjem« ključni dejavnik pri zaščiti nekega avtorskega dela.
Sodnica Howellova je v tej najnovejši odločitvi ponovno potrdila, da ameriško avtorsko pravo »varuje samo dela, ki jih ustvari človek«. Poleg tega je navedla, da stvaritve, ki jih ustvarijo »nečloveški akterji«, kot je umetna inteligenca, »ne potrebujejo spodbude z obljubo izključnih pravic v okviru prava Združenih držav, zato avtorske pravice niso bile zasnovane tako, da bi jih dosegle«. Sicer je priznala, da naj bi se avtorske pravice »prilagajale času«, a je tudi zatrdila, da mora imeti vse, kar želi biti zaščiteno, »avtorja s sposobnostjo intelektualnega, ustvarjalnega ali umetniškega dela. Ali mora biti ta ustvarjalec človek, da bi lahko zahteval varstvo avtorskih pravic? Odgovor je pritrdilen.«
Hollywoodski studii postopoma delajo korake k vključevanju umetne inteligence v svoje produkcije in zagotovo bodo to počeli še naprej, a z dovolj ljudmi, da bo delo tehnično ustrezalo pogojem »človeškega ustvarjanja«.
A s tem »kreganja« okoli umetne inteligence na umetniškem oziroma ustvarjalnem področju še zdaleč ni konec. Mnogi umetniki na primer vlagajo tožbe zaradi uporabe njihovih del za usposabljanje umetne inteligence, kar je naslednji izziv, s katerim se bo morala spopasti pravna stroka.
Vir: The Hollywood Reporter, slika je simbolična