Bencinec, čistejši od elektrike

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 1. 02. 2018 04:15:00, Kategorija: Avto tech

Mazda trdi, da bodo njeni bencinski motorji ob upoštevanju onesnaženja, ki nastaja pri proizvodnji elektrike, čistejši od električnih oziroma bodo imeli nižji ogljični odtis.

Bencinec, čistejši od elektrike
O Mazdinih motorjih Skyactiv-X smo lani že pisali in to kot o avtomobilih, ki bodo imeli nižjo porabo in bodo bolj učinkoviti. Mazda sedaj svoje napovedi še izboljšuje in pravi, da bodo njihovi bencinski motorji vsaj tako čisti kot električna vozila, če tem prištejemo še emisije CO2, potrebne za proizvodnjo elektrike. Njihov Skyactive-3 naj bi imel kar 56-odstotno učinkovitost, kar je zelo blizu teoretične termične učinkovitosti Ottovih motorjev. Takšna učinkovitost naj bi po besedah Mitsua Hitomija, izvršnega direktorja pri Mazdi, pomenila kar za četrtino nižje emisije CO2, kar je raven električnih vozil.

Informacija je povzročila kar nekaj dvignjenih obrvi in to iz vsaj dveh razlogov. Najprej je tu temperaturna učinkovitost, saj je teh 56 odstotkov nekaj, kar med poznavalci avtomobilov velja za skoraj nedosegljivo. Drug dvig obrvi je seveda povzročila primerjava z električnimi avtomobili. Slednji so sicer čisti, a šele v primeru, ko njihove emisije merimo, ko so enkrat na cesti. Nekje smo prebrali, da je »čistost« električnih avtomobilov zaradi emisij, ki jih povzroča njihova izdelava, pri čemer mislimo seveda predvsem na baterije, precej za lase privlečena trditev. Električni avtomobil naj bi do trenutka, ko pride iz tovarne, povzročil toliko emisij CO2 kot dizelski avtomobil, ki je prevozil 150.000 kilometrov vključno z njegovo proizvodnjo. To pomeni, da ta trenutek biti čistejši od električnega avtomobila ni nekaj nedosegljivega.

A pri Mazdi so zatrdili, da bodo čistejši ali vsaj enako čisti kot električna vozila tudi ob neupoštevanju onesnaženja zaradi proizvodnje. To pa je zelo pogumna trditev. A so jo pri  Mazdi nekoliko omilili s tem, da so upoštevali proizvodnjo elektrike iz fosilnih goriv.

Za dokaz, ali Mazdine trditve držijo vodo, bo treba počakati še kakšni dve leti, ko bodo na trg prišla njihova prva vozila z motorji Skyactive-3.


Vir: Automotive News